ילדה בכתה א

איריס95

New member
ילדה בכתה א

ילדתי היתה סובלת מסרבנות אסלה עד גיל חמש. בעקבות זה היא הוכנסה לכתת א' מעבר ולא לכתה רגילה, כלומר כתה קטנה. היא גם חסרת מנוחה וקשה לה לשבת על הכסא ולהקשיב. המורות גם טוענות שיש לה בעייה אירגונית והיא לא תשתלב בכתה רגילה. רציתי לציין שבחומר הלימודי הילדה גאון והיא מצטיינת בלימודים. היא סובלת ממעט תסכולים והתפרצויות ויש לה בעיה חברתית אבל האם כל זה מצדיק חינוך מיוחד אם בלימודים היא מצליחה? עד היום הבנתי שחינוך מיוחד זה לילדים המתקשים בחומר הלימודי בו דווקא היא מצליחה לא רע.
 
שילוב בכתה קטנה

אמא יקרה קודם כל לא הצלחתי להבין את הקשר בין המשפט הראשון שכתבת בדבר "סרבנות אסלה" לשילוב בתך בכתה קטנה,ונראה שהוא משמעותי. שנית בתגובה לשאלתך :חינוך מיוחד מיועד לילדים שעברו וועדת השמה בשל קשיים נרחבים בעטיים לדעת המערכת הילד יתקשה להשתלב במסגרת רגילה. קשיים אלו יכולים להיות לימודיים, רגשיים,והתנהגותיים. גם ילדים שאינם סובלים מקשיים לימודיים אך מתקשים להתמודד עם מסגרת לימודית רגילה לעיתים ישולבו בכתה קטנה. מתוך התיאור שדיווחת אין מספיק פרטים המתארים את קשייה של בתך, המאפשרים לראות את התמונה בכללותה. אין לי ספק שבתהליך ההשמה היתה מעורבת הגננת שהכירה את בתך לעומק, פסיכולוגית הגן שאבחנה ונעשתה חשיבה מערכתית טרום השילוב. חשוב לציין שהכתה הקטנה מאפשרת לילד להיעזר באופן אינטנסיבי בתיווך של אנשי טיפול ושילוב של אנשי מקצוע פאררפואים (כגון ריפוי בעיסוק , קלינאות תקשורת וטיפולים רגשיים) המתאימים את הטיפול לצרכיו הספיציפיים של כל ילד. חשוב בנוסף לשאלה הראשונית בנוגע לנכונות השילוב במסגרת זו לבחון את הדרך שבתך עשתה מתחילת השנה עד כה - לעיתים מענה טיפולי אינטנסיבי נכון יותר פי עשרות מונים עבור ילדים מסויימים ממסגרת רגילה עם תגבור של שעות טיפול בשעות אחה"צ (המסוסבסדות ע,י ההורים). מקווה שעזרתי.
 
למעלה