ילדה בת 5.5

הילה 1 0 1

New member
ילדה בת 5.5

טלי שלום, ביתי בת 5.5 ועולה לגן חובה. שנה שעברה ערכנו לה איבחון ונמצא כי יש להתחיל תהליך בריפוי בעיסוק. לא היה לה ועדיין אין לה יד דומיננטית, לא הרבתה לצייר ובבדיקה נראה כי יש לה גם בעייה בחגורת הכפתיים. התחלנו את הטיפולים בספטמבר 2006. ובנוסף רשמו אותה לחוג התעמלות ושחייה טיפולית . עכשיו מסרו לנו מהמכון שהילדה צריכה הפסקה של חצי שנה על מנת לבדוק כיצד היא מתרגלת ויקראו לנו שוב בינואר 2008. לפי דעתי הילדה צריכה עוד תיווך ועזרה למרות שעכשיו היא מציירת וצובעת דבר שקודם לא עשתה . יודעת לכתוב אותיות וגם מספרים אך את המספרים היא כותבת הפוך . שאלתי הינה : האם באמת נהוג לעשות הפסקות בטיפולים ? שנה הבאה היא בכיתה א' וחשוב לי שתהיה מוכנה עד כיתה א' אבקש לקבל התיחסות בנושא תודה ושבת שלום
 

שירהד1

Member
מנהל
הילה שלום

כשאת אומרת מכון, האם את מתכוונת למכון להתפתחות הילד? אם כן, אז יש כל מיני הגבלות לגבי מספר הטיפולים בריפוי בעיסוק בשנה. אולי פשוט הסתיימה מיכסת הטיפולים שהקופה מקציבה לילדה בגילה של ביתך? לצערי, נתקלתי פעמם רבות במצבים בהן מרפאות בעיסוק שעובדות בקופת החולים נאלצות להפסיק את הטיפול לא כי הילד לא זקוק יותר להמשך עבודה וחיזוק, אלא כי ניגמרים הטיפולים שמגיעים לו באותה השנה. העובדה שאמרו לך לחזור בינואר 2008, דהיינו בראשית שנה חדשה, מחזקת את חששותיי אלו. אז קודם כל צריך לברר מהי הסיבה האמיתית לסיום הטיפול. שנית, אם את חושבת שהילדה זקוקה לעזרה- ניתן לפנות לטיפול פרטי ולקבל לדוגמא החזרים מהמושלם (אם את בקופת חולים כללית). לגבי נושא ההפסקות בטיפולים- תלוי במי מדובר, תלוי במה מדובר. אין פה חוקים. אני לדוגמא נתתי חופש באוגוסט לילדים הצעירים והם יחזרו לעבודה סדירה בספטמבר, אבל ילדים לקויי למידה בכיתות היסודי- הגיעו ברובם כל החופש. לכן אני אומרת שאין פה חוקים, וזה נתון לשיקול דעת המרפאה בעיסוק וההורים. ועוד נקודה- אם אין לה עדיין יד דומיננטית- זוהי אינדיקציה מאוד רצינית להמשך טיפול. אשמח לענות על שאלות נוספות, שירה דוד, מרפאה בעיסוק.
 

נאוה ר

New member
הילה ושירה שלום!

מתוך המערכת אני מביעה מחאה שחושבים שאין לאנשים במרכזים את היושר להגיד את הסיבה האמיתית להפסקת טיפול. יחד עם זה כיוון שאני במערכת אני יודעת שהמערכת בנוייה בדרך כלל על כך שיש אפשרות עירעור. ולכן מומלץ לערער אם חושבים שנעשה שיקול לא נכון. באשר לביתך - לא מדאיג בכלל שהיא כותבת הפוך בגיל 5 וחצי שנים. כן מעורר סימן קריאה אדום העובדה שעדיין אין לה יד דומיננטית. האם לא קיבלתם הדרכה מה לעשות מוטורית? האם קיבלתם הדרכה במהלך הטיפול או בסופו לקראת ההפסקה?
 

שירהד1

Member
מנהל
לרגע לא התכוונתי

שהמרפאה בעיסוק לא היתה ישרה. אבל מהיכרותי עם מרפאות בעיסוק שעובדות במרכזים להתפתחות הילד אני יודעת שלעיתים קרובות מסיימים טיפול עם ילד עקב סיום מיכסת הטיפולים המגיעים לו באותה השנה. בואי לא נייפה את הדברים, התקציבים של הקופות דלים, ומספר הטיפולים לעיתים גובל בגיחוך. לא היתה בכוונתי לפגוע ביושרה המקצועית של אף אחת, חלילה. אף מרפאה בעיסוק לא אשמה בתקציבים הדלים. שירה.
 

נאוה ר

New member
שירה שלום!

ואני לא התכוונתי לפתוח לך חזית מהדרום....מספיק הרוחות הרעות מהצפון.... כאשר ילד מסיים מכסת טיפולים המגיעה לו אני מודיעה שזאת הסיבה להפסקה. וכאשר אני יודעת שיש מכסה מצומצמת אני בונה אותה במהלך השנה כך שתשרת את הילד הכי טוב. כאשר אני מרגישה שילד שבע מטיפולים / זקוק לשינוי / זקוק לזמן הפנמה / הרפיה או כל סיבה אחרת להפסקה אני ממליצה על הפסקה ואומרת שזאת הסיבה. יכול להיות שאני תמימה וגוזרת מכך שאני ישרה את העובדה שכנראה כולם ישרים.....
 

שירהד1

Member
מנהל
אני מאמינה שכולן רוצות בטובת

המטופלים ונוהגות ביושר מקצועי כמותך.
 
למעלה