זמנית לעתיד
New member
ילדה בת 9
לא בדיוק יודעת לשים את האצבע על הקשיים. אבל הם התחילו בשנה האחרונה (כיתה ב').
עד אז (גילאי גן-כיתה א') - ילדה חמודה, מלאת מרץ וחיוכים, חכמה, חברותית, וכד'. תמיד היתה פרפקציוניסטית - כזו שכל ציור אצלה נראה כמו שייך למוזיאון (אסור לצאת מהקו, אסור לצאת מהריבוע וכד').
בשנה האחרונה - התנהגות של המנעות. לא מזמינה בכלל חברים. לעיתים רחוקות מאוד הולכת לאיזה חבר. יש לה בעיקר 2 ילדים (בנים) שהיא מחבבת. אין לה בכלל חברות בנות (בהתחלה עוד הזמינו אותה, חיזרו אחריה, אבל עם הזמן - ירדו ממנה, וכבר לא מזמינים).
מאוד דבוקה אליי (אמא).
מרבה להתפרצויות זעם אם משהו לא מסתדר כרצונה. התפרצויות (יכולה לבעוט במשהו, לזרוק משהו כמו כסא אפילו...)
מרבה לכפות את רצונה עלינו (אם אנחנו קובעים עם חברים וילדיהם - היא לא רוצה שהילדים יבואו, למשל).
פרפקציוניזם מחריד (רבע שעה מול המראה בבוקר עד שהקוקו יוצא מתוח בדיוק כרצונה ! ועד אז - אסור לכל יושבי הבית לנשום/לדבר/לאכול/להתעטש/להשתעל כי זה מבלבל אותה והיא מתעצבנת...)
מאוד נוקשה מחשבתית. קשה לשוחח איתה (כשמשוחחים ומסבירים - היא מבינה, אבל בעת כעס - חוזרת שוב על ההתנהגויות שלה...)
עד השנה היתה מצויינת לימודית, אבל אני חוששת שזה יגיע גם לשם (אם למשל היתה משימה קבוצתית, השותפיה לקבוצה לא היו מקבלים את דעתה - היא היתה פורשת ולא מוכנה להשתתף בקבוצה. פשוט ננעלת ! ואין עם מי לדבר). בכיתה ב' המורה עוד סבלנית אבל מה יהיה בכיתות גבוהות יותר ?!
איך אפשר לעזור לה להיות יותר גמישה מחשבתית ? לנתב את הפרפקציוניזם למקום אחר ויותר מועיל ?
איזה טיפול עשוי להועיל בכלל להיפתח חברתית, לא להימנע, לזרום ?
לא בדיוק יודעת לשים את האצבע על הקשיים. אבל הם התחילו בשנה האחרונה (כיתה ב').
עד אז (גילאי גן-כיתה א') - ילדה חמודה, מלאת מרץ וחיוכים, חכמה, חברותית, וכד'. תמיד היתה פרפקציוניסטית - כזו שכל ציור אצלה נראה כמו שייך למוזיאון (אסור לצאת מהקו, אסור לצאת מהריבוע וכד').
בשנה האחרונה - התנהגות של המנעות. לא מזמינה בכלל חברים. לעיתים רחוקות מאוד הולכת לאיזה חבר. יש לה בעיקר 2 ילדים (בנים) שהיא מחבבת. אין לה בכלל חברות בנות (בהתחלה עוד הזמינו אותה, חיזרו אחריה, אבל עם הזמן - ירדו ממנה, וכבר לא מזמינים).
מאוד דבוקה אליי (אמא).
מרבה להתפרצויות זעם אם משהו לא מסתדר כרצונה. התפרצויות (יכולה לבעוט במשהו, לזרוק משהו כמו כסא אפילו...)
מרבה לכפות את רצונה עלינו (אם אנחנו קובעים עם חברים וילדיהם - היא לא רוצה שהילדים יבואו, למשל).
פרפקציוניזם מחריד (רבע שעה מול המראה בבוקר עד שהקוקו יוצא מתוח בדיוק כרצונה ! ועד אז - אסור לכל יושבי הבית לנשום/לדבר/לאכול/להתעטש/להשתעל כי זה מבלבל אותה והיא מתעצבנת...)
מאוד נוקשה מחשבתית. קשה לשוחח איתה (כשמשוחחים ומסבירים - היא מבינה, אבל בעת כעס - חוזרת שוב על ההתנהגויות שלה...)
עד השנה היתה מצויינת לימודית, אבל אני חוששת שזה יגיע גם לשם (אם למשל היתה משימה קבוצתית, השותפיה לקבוצה לא היו מקבלים את דעתה - היא היתה פורשת ולא מוכנה להשתתף בקבוצה. פשוט ננעלת ! ואין עם מי לדבר). בכיתה ב' המורה עוד סבלנית אבל מה יהיה בכיתות גבוהות יותר ?!
![](http://timg.co.il/f/Emo5.gif)
איך אפשר לעזור לה להיות יותר גמישה מחשבתית ? לנתב את הפרפקציוניזם למקום אחר ויותר מועיל ?
איזה טיפול עשוי להועיל בכלל להיפתח חברתית, לא להימנע, לזרום ?