ילדים גן ועוד מטעמים

אב גאה

New member
ילדים גן ועוד מטעמים

תודה ושאלה תודה על התגובות. בנוגע לשימוש מרתיע במשחה,היה לי ברור שזה אולי ייתפרש כאלימות האמת היא שבנושא הזה "תוקפנות ואלימות" לדעתי שווה לעשות כל דבר שעשוי למנוע מהיל לקבע התנהגות אלימה אני לא רואה שבעקבות השימוש או ההרתעה בשימוש במשחה נפתח איזה מעגל של תוקפנות,בכל מקרה אם היו משכנעים אותי שיש איזה "פטנט אלים זמני" שבעקבותיו האלימות תיפחת עד שתעלם הייתי שוקל להשתמש בפטנט.. ( כמובן כל עוד שהדבר לא חריג מידי) אני מוצא צורך לתאר יותר את מקרי התוקפנות,ככל שהדרישות מהילד גוברות כך יש סיכוי גדול יותר לחוות פרץ אלימות,רק במקרים נדירים הילד יינשך ילד אחר בגן,לרוב צביטות או שריטות ,כלומר אם היינו מוותרים ומורידים את רמת הדרישות אני בטוח שרמת התוקפנות היתה יורדת,הילד כרגע לא מוגדר בגן כילד אלים או מסוכן,ברור שתוקפנות + חוסר קשר נורמטיבי מציירת תמונה מוגזמת של המציאות,בגדול אני יודע שרק יכולות חברתיות משופרות ורגיעה חברתית יעצרו את התופעה. התחלנו לא מזמן גן חדש ואנו רוצים ליישם תוכנית חברתית עם ילד נוסף כפי שבאמת המלצתם,אנחנו דיי הפסקנו עם ה-ABA,אני מאמין שכרגע זה הזמן להתמקד רק!בתחום החברתי אני לא מוצא טעם ללמד עוד ועוד כישורים אקדמיים לפני שהילד לומד לשחק עם ילדים אחרים וכמובן שבמקביל ננסה להמשיך ללמד קריאה כתיבה וכו. בקשר לרגישות תחושתית טילטולים ,גילגולים,קפיצות לא יישמנו באופן סדיר ושיטתי,יש לילד רגישויות מתחלפות מעצמן,לפעמים הדברים האהובים ביותר עוברים עם הזמן לקטגוריית "המוקצים" כמו שירים,קלטות וידאו,לפעמים גם אנשים..ניסינו טיפול אודיטורי (אוזניות) לדעתי יש בזה משהו לילדים עם רגישות לרעשים, אבל לא בגלל איזו סיבה מיסתורית אלא בגלל שמכריחים את הילד להחשף לצלילים ועי כך לדעתי מישתפרת הפתיחות הכללית לקולות רעשיםוכו.. אין לדעתי (וזאת רק דעתי) צורך לשלם אלפי שקלים,פשוט לקנות אוזניות,להכריח את הילד שעה ביום לשמוע רדיו,חצי שעה בבוקר חצי אחר הצהריים במשך עשרה ימים ולראות מה יקרה (נזק בטח לא ייגרם,)מאוחר יותר שבדיקת שמיעה מקדימה ומתקדמת אפשרית אפשר לנסות טיפול מותאם.הטיפול שאנחנו עברנו היה טיפול שאמור היה להיות מקצועי ובתשלום מלא. אשמח לקבל רעיונות פשוטים למשחקים עם ילד נוסף.. תודה שוב.
 

sivansof

New member
משחקים עם ילד נוסף

אני דווקא באה מתחום ה-ABA ושם אנחנו מלמדים את הילד מה שנקרא משחק חברתי... קודם כל הילד לומד לשחק עם הסייעת ואח"כ אפשר ליישם את זה בגן ובחוגים. אני אתן לך דוגמא: לוטו, משחק זיכרון, סולמות וחבלים, דומינו וכל משחק שולחן שהילד מתחבר אליו. אני חושבת שעל אותו עיקרון אפשר גם לעשות משחקי מחשב... והכי יפה זה שהילד החל ללכת לחוג ושם היו דברים שהיה לו קשה להבין (כל מיני הוראות מורכבות, משחקי מוסיקה וכו'). אנחנו עובדים עם הילד בבית על הדברים הללו ואז מיישמים את זה בחוג. בכל מקרה בהצלחה...
 
למעלה