"ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים
"ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" –מאת עינת גבע. "יחסים האתגר"- הורים מאמנים ומתאמנים "ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" לכן, מוטל עלינו ההורים לתווך עבורם את המציאות בכל צעד ושעל אפשרי. למשל, חזרתי מיום עבודה מתוח וסוער ,בקלחת היום גער בי המעסיק שלי בחומרה ובגסות . שבתי הביתה פעורת פה מאחר שבחרתי לא להגיב על קיטונות התלונות שהניח לפתחי משה(המעסיק שלי). נכנסתי הביתה כרוח סערה , לפני שהספקתי לומר שלום וערב טוב מצאתי עצמי מתפרצת על בעלי בכעס חסר מעצורים ובלתי מאוזן בעליל. במבט חטוף הספקתי לקלוט את בני בן ה-8 שישב אותה שעה וצפה בתוכנית טלוויזיה חביבה עליו. הוא השיב מבט המום ומפוחד משהו. ואני באנרגיה פנימית שאבדה את הבלמים המשכתי בזעם הצרוף. עם שוך הסערה שיצרתי הבנתי שהכעס הכבוש שיועד למשה(המעסיק שלי) הופנה בטעות לאיציק(בעלי). נזכרתי שבני נכח בזירה והיה עד להתרחשות, אלא שהחיים זה עתה שבו למסלולם הרגוע . עמדה בפני האפשרות המפתה להתעלם מהתקרית. אלא שבמוחי נקרה האמרה : "ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" חלון הזדמנויות נפתח לפני בשעת הערב, פניתי לבני וסיפרתי לו על היום הסוער שהיה מנת חלקי, על הדברים שהטיח בפני המעסיק בבוקר. על תחושת הכעס שהצטברה בקרבי מאחר שבחרתי ברגע האמת לא להגיב לדבריו. על החוסר שקט הפנימי שהתפרץ מתוכי ותחושת המחטף הרגשי שהגיעו לשיאם הבלתי מוצדק והבלתי הוגן כלפי אבא הערב. שוחחנו עוד זמן מה על החרטה, על השיעור שלי, על יחסים. תיווך המציאות ש"נכפתה" עלינו הייתה בסופו של יום מתנה שקיבלנו לקרוב לבבות, מתוך הבנה אינטלקטואלית ורגשית ,שיח חם ופורה התפתח –כולנו יצאנו נשכרים. המציאות הפנימית שלנו פוגשת מידי יום את המציאות החיצונית. בין השתיים מתקיים מרחב פוטנציאלי לדיאלוג מעצים . אני מזמינה אתכם ללכוד במחשבותיכם את הרגעים /המצבים בחיי היום יום להם היו ילדיכם עדים ,וברוחכם מתעורר הספק שמא הם לא הבינו אתכם כהלכה? אולי פרשו את התרחיש ממבט של ילד,מזווית ראיה אישי, פרשנות שמעוררת דאגה או מטילה חשש בקרבם ולתווך עבורם את המציאות. בכך תרחיבו את התנאים הנאותים , הרגשיים והסביבתיים ,הדרושים להתפתחותם הנפשית הבריאה של ילדכם. אשמח אם תשתפו אותי ואת הגולשים הנוספים בפורום באירועים ובדרך התיווך שבחרתם. בדרך זו נצא מועשרים ומחוזקים כולנו. מברכת להתבוננות ותשומת לב מכווני צמיחה והתפתחות.
"ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" –מאת עינת גבע. "יחסים האתגר"- הורים מאמנים ומתאמנים "ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" לכן, מוטל עלינו ההורים לתווך עבורם את המציאות בכל צעד ושעל אפשרי. למשל, חזרתי מיום עבודה מתוח וסוער ,בקלחת היום גער בי המעסיק שלי בחומרה ובגסות . שבתי הביתה פעורת פה מאחר שבחרתי לא להגיב על קיטונות התלונות שהניח לפתחי משה(המעסיק שלי). נכנסתי הביתה כרוח סערה , לפני שהספקתי לומר שלום וערב טוב מצאתי עצמי מתפרצת על בעלי בכעס חסר מעצורים ובלתי מאוזן בעליל. במבט חטוף הספקתי לקלוט את בני בן ה-8 שישב אותה שעה וצפה בתוכנית טלוויזיה חביבה עליו. הוא השיב מבט המום ומפוחד משהו. ואני באנרגיה פנימית שאבדה את הבלמים המשכתי בזעם הצרוף. עם שוך הסערה שיצרתי הבנתי שהכעס הכבוש שיועד למשה(המעסיק שלי) הופנה בטעות לאיציק(בעלי). נזכרתי שבני נכח בזירה והיה עד להתרחשות, אלא שהחיים זה עתה שבו למסלולם הרגוע . עמדה בפני האפשרות המפתה להתעלם מהתקרית. אלא שבמוחי נקרה האמרה : "ילדים הם תצפיתנים מעולים ופרשנים סובייקטיבים" חלון הזדמנויות נפתח לפני בשעת הערב, פניתי לבני וסיפרתי לו על היום הסוער שהיה מנת חלקי, על הדברים שהטיח בפני המעסיק בבוקר. על תחושת הכעס שהצטברה בקרבי מאחר שבחרתי ברגע האמת לא להגיב לדבריו. על החוסר שקט הפנימי שהתפרץ מתוכי ותחושת המחטף הרגשי שהגיעו לשיאם הבלתי מוצדק והבלתי הוגן כלפי אבא הערב. שוחחנו עוד זמן מה על החרטה, על השיעור שלי, על יחסים. תיווך המציאות ש"נכפתה" עלינו הייתה בסופו של יום מתנה שקיבלנו לקרוב לבבות, מתוך הבנה אינטלקטואלית ורגשית ,שיח חם ופורה התפתח –כולנו יצאנו נשכרים. המציאות הפנימית שלנו פוגשת מידי יום את המציאות החיצונית. בין השתיים מתקיים מרחב פוטנציאלי לדיאלוג מעצים . אני מזמינה אתכם ללכוד במחשבותיכם את הרגעים /המצבים בחיי היום יום להם היו ילדיכם עדים ,וברוחכם מתעורר הספק שמא הם לא הבינו אתכם כהלכה? אולי פרשו את התרחיש ממבט של ילד,מזווית ראיה אישי, פרשנות שמעוררת דאגה או מטילה חשש בקרבם ולתווך עבורם את המציאות. בכך תרחיבו את התנאים הנאותים , הרגשיים והסביבתיים ,הדרושים להתפתחותם הנפשית הבריאה של ילדכם. אשמח אם תשתפו אותי ואת הגולשים הנוספים בפורום באירועים ובדרך התיווך שבחרתם. בדרך זו נצא מועשרים ומחוזקים כולנו. מברכת להתבוננות ותשומת לב מכווני צמיחה והתפתחות.