ילדתי לפני חודשיים קלאבר מושלם

NofNof121

New member
ילדתי לפני חודשיים קלאבר מושלם


אז ילדתי לפני חודשיים את אהובי
אני מאוהבת בו ברמות שלא ידעתי שאפשר ככה לאהוב.
עברו עלינו חודשים מטורפים.. ברגע שהניחו אותו עלי (רגע היסטרי ומרגש) ישר הסתכלתי על הרגליים וכל החששות שלי נעלמו כי ידעתי שהכל יהיה בסדר.
אז אברי (כן כמו אברי גלעד) נולד במשקל יחסית נמוך 2.500 קילו וביום השיחרור ירד ל2.100 באותו יום בבוקר הגיע למחלקה אורטופד ילדים שכבר שם לו גבס בעוד שאני עומדת ליידו ובוכה (בעלי אפילו לא הספיק להגיע מרוב שהיה מוקדם בבוקר) תוך כדי שהוא מגבס את התינוק הוא מסביר לי על הטיפול ואומר לי נתראה פה עוד שבוע - ידעתי שזה ממש לא הולך לקרות.
אחרי יומיים בבית קלטי שמשהו לא בסדר עם הגבס הוא היה עבה מידי וקלטתי גם שליד המשפעה משהו שם התנפח.
הרמתי טלפון לאורטופד ילדים מדהים בשם מנחם זינגר שנימצא בכפר סבא מומלץ בחום!!
אמרתי שיש לי תינוק בן כמה ימים עם גבס ושמשהו שם התנפח ולא נראה לי, המזכירה (אישתו של הדוקטור) אמרה לי לבוא מיד.
הגענו אליו והוא הסביר לנו שזו טעות לשים גבס בצורה שהרופא בבית החולים שם וזו גם טעות לשים לתינוק כלכך קטן ושרצוי להגיע הבייתה להמתין שבוע לפחות אחרי הברית ואז לשים את הגבסים הראשונים ואכן כך היה.
מאז חלפו להם השבועות וקבוע הגענו אליו להוריד ולשים גבס במשך חמישה שבועות.
לאחר חמישה שבועות בוצע ניתוח להארכת גידים בשתי הרגליים שאת הניתוח עושה ד"ר זינגר בוולפסון במחלקת ילדים לאישפוז יום בסוף הניתוח הוא שם שוב גבס הפעם לשלושה שבועות.
ביום שלישי הורדנו את הגבס האחרון ומשם נסענו לקנות נעליים עם בר, רכשנו את האלפאפלקס והסבירו לנו איך לשים.
באותו יום אברי פשוט לא הפסיק לצרוח מהרגע שחזרנו הבייתה בהתחלה חשבנו שזה הגזים כי גם מזה הוא סובל אבל ככל שחלפו השעות והבכי לא נפסק קלטתי שזה מהנעליים, אמרו לנו בחנות שהן אמורות להיות תחילה לוחצות שבהתחלה זה לא קל להם וזה בסדר הבכי, אבל הוא לא היה רגוע כל הלילה ובכה.
הוא נרגע רק כאשר שמתי אותו עלי וככה גם העברתי את כל הלילה איתו, הוא היה עלי ואם הייתי זזה ס"מ הוא היה מתחיל לצרוח.
בחמש וחצי בבוקר אתמול החלטתי שאני מורידה את הנעליים, הורדתי את הנעליים וראיתי שיש לו סימנים אדומים, שלפוחיות ושטף דם.
ישר התחלתי לבכות ונקרע לי הלב עליו.
הלכנו לרופא והוא אמר טיפה להניח עם הנעליים לפחות יומיים ובנתיים למרוח משחה.
אני מתה מפחד מעוד יומיים ששוב אצטרך לשוב ולשים לו את הנעליים, יש לי עדיין את הצרחות שלו בראש וזה לא מניח לי אני גמורה מזה שהוא בכה ככה ושכאב לו ושעומד לכאוב לו ככה שוב.
מה שכן הוא אמר לנו לשים גרב עבה ואולי זה יקל עליו טיפה, בנוסף חשבתי אולי לא לסגור לו את זה כלכך לוחץ.

יש לכם טיפים מה לעשות?

תודה רבה.
נופר.
 
קודם כל מזל טוב!

הי נופר,
זה לא נראה ככה עכשיו אבל שלב הנעליים הרבה יותר קל מאשר הגבסים...
תני לרגליים להירגע כמו שהרופא אמר ותשאלי גם אם את יכולה לחזור אליהן בהדרגה.
בנוסף צריך גרביים עבות יותר בשלב הזה ועשויות מכותנה וצריך לוודא שהרגל יושבת טוב בתוך הנעל. ככל שהיא תשב טוב יותר יווצרו פחות שלפוחיות. עם הזמן הרגל יושבת יותר טוב, בהתחלה לוקח לזה קצת זמן ואכן צריך להיות רגישים לבכי שלהם, כמו שהיית.
בהצלחה!
 
אדמומיות

האדמותיות: צפויה !!! תחשבו על זה שהרגל רוצה ללכת למקום אחד ואנחנו לוקחים אותה למקום אחר. דוחפים. אוחזים. מזיזים. צפוי שבמקום שבו נפעיל כוחות יהיה אדום. הרגל רוצה לייצר זוית כהה בין כף הרגל לרגל ("פוינט"). יש לייצר אחיזה שתשאיר את כף הרגל בתוך הנעל. את העקב בתושבת העקב. איך עושים את זה? רק בעזרת הרצועה האמצעית. ושם יהיה אדום. כמו הגומי בבגדים ש"עושה אדום" כך גם שם. אבל זה חולף. ומה אפשר לעשות בכדי להקל? שתי זוגות גרביים, כמו שהרופא אמר, עוד ריפוד באזור הבעייתי, להרפות את הרצועה למשך זמן קצר ! ! ! הרצועה קריטית להצלחת הטיפול. הזוית בין כף הרגל לרגל ("פלקס") קריטית להצלחת הטיפול - המוט שומר על הזוית. מדי זמן מתפרסם עוד מחקר שבודק את אחוזי ההצלחה בטיפול על פי הפרוטוקול של פונסטי (התהליך שאת עוברים), והמחקרים מראים שההקפדה של ההורים על ההנעלה של הנעליים והמוט מהווים את עיקר הגורם להצלחת הטיפול.
בהצלחה
מיכאל אלכסנדר - טכנאי אורטופדיה / אורטוטיסט
 
למעלה