ילד איטי

tipic

New member
ילד איטי

הייתי שמחה לקבל רעיונות לפעילות לבית והחצר עם ילד איטי, ז"א אינטלגנט מאוד אין שום קושי קוגנטיבי אבל ההתנהלות היא של צב בפנסיה :) הקושי לא מתבטא רק במעברים מפעילות אחת לשניה הכל אצלו קורה לאט, אוכל, קריאה, כתיבה, משחק.... לא רוצה להלחיץ אותו, המורה שלו שותפה לדעה שהוא מאוד איטי, רוצה ל"העיר אותו" בעזרת פעילות חוייתית ממוקדת מטרה. רעיונות? תודה
 
ת'אמת

לא מבינה בטיפול בילדים מעבר לכך שגידלתי שניים, אבל אם הילד איטי ורוצים לעורר לו את המודעות לאיטיות שלו, ובכלל שישים לב שיש הבדל בין לאט ומהר ושההבדל הזה מתבטא באיך הוא פועל בסביבה ומפעיל את הגוף שלו, הייתי בתור התחלה מבקשת ממנו דווקא לעשות דברים עוד יותר לאט. הכיייייי לאט שאפשר. הייתי עושה איתו תחרות איטיות! נגיד משו כמו: "בוא נראה מי מגיע אחרון לגעת בסולם". החוק הוא שצריך לנוע כל הזמן, לא לעמוד במקום - אבל לנוע הכי לאט שאפשר.
 

שירהד1

Member
מנהל
האם לילד יש קשיים

בקשב וריכוז? אני שואלת זאת משום שפעמים רבות האיטיות הזו שאת מתארת מאפיינת ילדים עם ADD. (אם כי קיימים כמובן מקרים של ADD ללא האיטיות). בכל מקרה, בין אם מדובר על איטיות שהיא על רקע של קשיים בקשב וריכוז, ובין אם מדובר באיטיות שקשורה לטמפרמנט- האמת היא שאין כל-כך מה לעשות עם זה. כי גם אם בטיפול יצליח לעשות משהו יותר מהר, הרי שיתקשה מאוד בהעברה לדברים של חיי היום-יום ודברים שקשורים ללמידה. האם יש עוד קשיים מלבד האיטיות? האם יש לקויות למידה כלשהן? אם מדובר רק באיטיות- אז צריך לדעתי לכבד את הקצב האישי שלו ולגלות סבלנות. אם יש לקויות מעבר לאיטיות- צריך לטפל. אשמח להמשיך ולהתייחס, שירה.
 

נאוה ר

New member
ממשיכה את הקו של שירה

למה הוא איטי? האם ניתחת ומצאת למה הוא איטי? כי אני מאמינה שהפתרון בא מהגדרת הסיבה לבעיה ולא רק מהגדרת הבעיה. לפחות בילדים.
 

tipic

New member
תודה וגם תשובות

הילד לא אובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז כלשהיא, ניראה שבאמת מדובר בטמפרמנט, מהתשובות שהתקבלו כאן, אני יכולה לחדד שאני אכן מעוניינת להעלות את המודעות שלו לקצב שהוא מתנהל, ברור לי אכן מה שיקרה מהר יותר בטיפול לאו דווקא יאפשר פעילות בקצב מהיר בחיים האמיתיים, אשמח לעוד רעיונות שיאפשרו לילד להיות יותר מודע לקצב בו הוא מתנהל, שוב תודה
 

שירהד1

Member
מנהל
כמה דברים:

1. לא סיפרת בן כמה הילד ובאיזו כתה הוא לומד. האם האיטיות מאפיינת אותו מתמיד? (צריך כמובן לשאול את ההורים). 2.זה שהילד לא אובחן כבעל קשיים בקשב וריכוז- זה עוד לא אומר שאין לו. צריך לבדוק נושא זה יותר לעומק, אבל אני לא יודעת כמה ידע יש לך בתחום זה, על-מנת לקבל התרשמות מקצועית בעניין. 3. אני באמת לא חושבת שאפשר או שצריך להתערב בכל דבר. יש מגבלות למקצוע שלנו, וצריך להכיר בהן. ותארי לך שאכן מדובר בטמפרמנט. נו?- אז הרי לא תצליחי לשנות את הטמפרמנט שנולד איתו. זה הוא וככה הוא וצריך לכבד ולהבין את זה. ברור שזה משהו שמפריע לתפקוד, אבל לא נראה לי שנתון לשינוי. וגם אם מדובר במשהו שהוא על בסיס קשב וריכוז- מנסיוני, ההתנהלות האיטית איננה ניתנת לשינוי, כי מדובר על משהו שהוא אורגני או שתהליכי העיבוד המוחיים הם איטיים, וגם אז צריך להשלים עם זה. לדעתי, ההדרכה למורה צריכה להיות יותר מכיוון של להסביר לה מה מקור האיטיות (אם המקור נהיר לך), לתת לו עוד זמן לסיים משימות בכתה, אולי אפילו לוותר על 2 שאלות מתוך 7 שניתנות, לתת לו עוד זמן במבחנים (בגיל בית הספר היסודי לא צריך בשביל זה אבחון כזה או אחר!!), לכבד אותו, לא להלחיץ אותו. ובעיקר- להבין שזה הוא, על מעלותיו וחסרונותיו. 4.האם חוץ מהאיטיות הכל בסדר? מה קורה עם הכתיבה (לא רק מבחינת הקצב), מה קורה עם הקריאה?- האם מדוייקת? האם מבין את הנקרא? כיצד עונה על שאלות בעל-פה ובכתב? מה עם החשבון? בעיניי- אילו הדברים החשובים ושניתנים גם לשיפור ועליהם הייתי שמה דגש. מצטערת שלא עניתי לשאלתך, אלא הבעתי את דעתי המקצועית לגבי הדברים (אני למשל ממש "ספידי גונזלס" ואצלי זה עניין של טמפרמנט- לטוב ולרע). אשמח אם תשתפי בעוד אינפורמציה. שירה.
 
למעלה