ילד אלים בגן

מירי282

New member
ילד אלים בגן

שלום אני אמא לילד בן שנתיים ושלושה חודשים (ילד יחיד בנתיים. צפויה להיולד לו אחות בעוד כשלושה חודשים) מיד לאחר הלידה עשיתי שינוי בחיי והחלטתי שאני נשארת בבית להיות עם הילד. הוא התפתח בצורה נהדרת מדבר נפלא ויודע להסביר בדיוק מה הוא רוצה מעולם לא ראיתי אצלו שום סימן להתנהגות אלימה (יש לציין שהיה לנו סדר יום קבוע בו היינו ניפגשים מדי יום עם לפחות עוד חמישה ילדים בני גילו). לפני חודש בדיוק רשמתי אותו לגן לחצי יום בשבועיים הראשונים היה לו קצת קשה והגננת אמרה לי שהוא מציק לילדים (מושך להם בשרוכים של המכנסיים, דוחף קלות וכו') היא גם ציינה שאין לי מה לדאוג זה תהליך נורמלי בו הוא מחפש את מקומו בחברה. כעבור שבועיים נוספים היא מספרת לי שההצקות הפכו למכות של ממש וכמובן שהילדים בגן מחזירים לו ומכים אותו בחזרה ולכן הוא בוכה. לדעתי ההתנהגות הזאת נובעת מקושי מסויים שהילד חש בגן. אך לדבריה של הגננת הוא פשוט פורח ונהנה ( חוץ מהרגעים האלה שהם בדר"כ קורים בזמן המשחק בחצר). כמובן שאני לא רוצה שבני יהיה ילד מוכה ולא מכה. אני מפחדת שיתחיל לחשוב שזה הוא וכך הוא אמור להיתנהג כי לזה מצפים ממנו בגן. (אני רוצה לציין שאין לי שום בעיה גם להוציא אותו מהמסגרת ולחכות עד שיהיה בן שלוש. אבל אני לא בטוחה שזה יפתור את הבעיה אולי פשוט ידחה אותה קצת) אשמח לעצה תודה
 
ילד אלים בגן

שלום רב מירי, מעבר למסגרת של גן הוא מפנה דרמטי בחייו של בנך. המעבר דורש ממנו להסתגל ולהשתלב, לקשור קשרים ולמצוא את מקומו. זהו תהליך. עליכם לדעת שזהו שלב טבעי בהתפתחות. ילדים מנסים למצוא את מקומם בדרכים מגוונות. עליכם להיות סבלניים, לגלות אורך - רוח ולאפשר לו להתאקלם. אני מציעה שתסמכו על צוות הגן. חשוב שהילד ילמד להתאים את עצמו למציאות. העיתוי של כניסתו לגן טוב. א. הגיל מתאים. ב. בעוד 3 חודשים צפוי להיוולד לו אח. לא מומלץ להכניס ילד לראשונה למסגרת יחד עם הולדת אח. האם הילד מגלה ביטויי אלימות גם בבית? לעת עתה אני ממליצה לא לשוחח עם הילד על קורותיו בגן. שיחות כאלה עלולות ליפול למשטח של ביקורת והטפה ולהסלים את ההתנהגות. רצוי לדבר איתו על דברים טובים שקרו לו, על הנאות וכו'. יתבוננו בהתנהגות הילד במהלך היום. שימו לב לזמנים ולמקומות בהם הוא משתמש במיומנויות חברתיות באופן מועיל: מתחשב, עוזר, משתף פעולה, מגלה עניין באחר, נדיב, אדיב מנומס וכו'. שקפו לו כמו הייתם מראה את התנהגותו. למשל, "היה לי נעים לראות אותך משחק היום עם דן, מאוד רצית את הבימבה ראיתי שויתרת לדן ". ילד שמקבל הכרה והערכה על מועילות, תרומה, התחשבות ושיתוף פעולה מקבל תמונת מפה. הוא לומד איך שווה וכדאי להתנהג על מנת לזכות בהתייחסות חיובית. התמדה בדרך זו מעלה את ערכו בעיני עצמו כיכול לפתור קשיים בדרכי נועם. מה דעתך? עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה