מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..
ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.
תודה רבה
מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..
ההתרשמות שלי היא שדרך ההתמודדות המועדפת על רובן היא לאפשר להורים לשלוח חומר עבודה מתקדם עם הילדים, במקום לטרוח ובעצמן להכין לילדים חומר כזה.
הבן שלי היום בכיתה ד', באנגלית הוא קורא, כותב, מדבר ומבין ברמת כיתה חטיבת ביניים בקלות. היו לי ממש מאבקים עם המורה לאנגלית בתחילת השנה, שהתעקשה על זה שהוא חייב לשבת ולכתוב שורות-שורות של אותיות כמו כולם. ממש התחננתי בפניה שתשב עם הילד 5 דקות כדי להבין מה הרמה שלו ועד כמה דרישה כזו מתסכלת עבורו, והתשובות שקבלתי היו מקוממות ממש (אין לי זמן, זו כיתה הטרוגנית, אני לא יכולה להתחשב בכל ילד בנפרד). רק אחרי שערבתי מחנכת ומנהלת, המורה סוף סוף שינתה גישה (כנראה שהבינה שאני לא איזו אמא היסטרית כמו שחשבה), והסכימה שיביא חומר לימוד אחר לכיתה. היא כמובן לא הציעה שהיא תביא לו, אלא נתנה לי אתרים מומלצים. יאמר לזכותה, שאפילו התקשרה אליי (!) כדי שנשב שתינו מול מסך מחשב, אחרי שאמרתי לה שקצת הלכתי לאיבוד באתרים ובקשתי הכוונה. בסוף היא לא באמת עזרה, אבל סוף סוף הראתה קצת נכונות.
אז היום באנגלית הוא רוב הזמן עובד בחוברות של כיתה ז' (והיא אפילו בודקת לו את העבודה), ובמקצועות אחרים הוא קורא ספרים אחרי שמסיים את עבודת הכיתה, ואף אחד לא מעיר לו. אבל מכאן ועד ממש לקדם אותו באופן פעיל במסגרת בית הספר - לא קיים.