אורחים בפורום
New member
ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים
ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים
הבן שלי בכיתה ב. מאז תחילת השנה הוא לא מפסיק להתלונן שהלימודים משעממים לו כי הם קלים ולא מאתגרים. דיברתי עם המורה שלו וגיליתי שגם היא מודעת לכך שהוא משועמם, ושהוא מפטפט המון בזמן השיעור ואין לו סבלנות לחכות שתסיים להסביר דברים בכיתה ומתקדם לבד בחוברות. מצד אחד, ברור לי שהוא צריך ללמוד לחכות, להקשיב למורה ולא לפטפט ואני עובדת איתו על זה. מצד שני אני מבינה שזה נובע מתסכול שלו שגם אותו צריך לפתור ואין לי פתרונות. המורה הציעה שיתקדם במקביל לכיתה בחוברות שתתן לו, אבל הבעיה היא בכל המקצועות, גם של מורים אחרים.
אם הבן שלי עונה להגדרה של מחונן אני לא יודעת. את שלב א לא עבר (גם לא התכונן לפני), כך שגיוון מהתוכנית של המחוננים הוא לא יקבל, אבל מדובר על ילד שבחשבון הוא שולט בכפל וחילוק ודברים מתקדמים מזה (מיוזמתו) ונהנה לפתור תרגילים כתחביב, הוא ידע לקרוא מגיל 4 (אבל לא אוהב לקרוא ספרים), ואין לי ספק שהתסכול שלו נובע משיעמום ולא מקושי בחומר הנלמד. איך מתמודדים עם מצב כזה? איך גורמים לו להנות מהלימודים במקום שירגיש שהוא מבזבז את הזמן ולגרום לו אנטי ללימודים?
ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים
הבן שלי בכיתה ב. מאז תחילת השנה הוא לא מפסיק להתלונן שהלימודים משעממים לו כי הם קלים ולא מאתגרים. דיברתי עם המורה שלו וגיליתי שגם היא מודעת לכך שהוא משועמם, ושהוא מפטפט המון בזמן השיעור ואין לו סבלנות לחכות שתסיים להסביר דברים בכיתה ומתקדם לבד בחוברות. מצד אחד, ברור לי שהוא צריך ללמוד לחכות, להקשיב למורה ולא לפטפט ואני עובדת איתו על זה. מצד שני אני מבינה שזה נובע מתסכול שלו שגם אותו צריך לפתור ואין לי פתרונות. המורה הציעה שיתקדם במקביל לכיתה בחוברות שתתן לו, אבל הבעיה היא בכל המקצועות, גם של מורים אחרים.
אם הבן שלי עונה להגדרה של מחונן אני לא יודעת. את שלב א לא עבר (גם לא התכונן לפני), כך שגיוון מהתוכנית של המחוננים הוא לא יקבל, אבל מדובר על ילד שבחשבון הוא שולט בכפל וחילוק ודברים מתקדמים מזה (מיוזמתו) ונהנה לפתור תרגילים כתחביב, הוא ידע לקרוא מגיל 4 (אבל לא אוהב לקרוא ספרים), ואין לי ספק שהתסכול שלו נובע משיעמום ולא מקושי בחומר הנלמד. איך מתמודדים עם מצב כזה? איך גורמים לו להנות מהלימודים במקום שירגיש שהוא מבזבז את הזמן ולגרום לו אנטי ללימודים?