ילד בן שנה וקצת

ממוש

New member
ילד בן שנה וקצת

מה אפשר כבר ללמד אותו. ניסיתי צורות והוא כנראה לא בשל. ניסיתי צבעים וזה פשוט לא זה. ספרים הוא אוהב אז אנו יושבים לקרוא ספר כמעט כל ערב לפני השינה .לעיתים שניים. קולות וחיות הוא אוהב אז אנו יושבים גם על זה . נשאר לי רק לקחת אותו לגן חיות הוא מת על חיות. נרשמנו לחוג שחיה כשהיה בגיל 4 חוד והוא השתגע על זה אז אני ממשיכה גם השנה. הילד אוהב מים ואמבטיות וכל דבר שקשור למים שכחתי משהו ? אודה לעזרתכם!!
 

גרא.

New member
הקדש בעיקר זמן לפתוח השפה...

ממוש,מוקדם מדי ללמד ילד בן שנה וקצת צורות,או צבעים.גם אינך יכול לקדם אותו בתחומי המוטוריקה העדינה (לצייר עיגול למשל..),או בתחומי המוטוריקה הגסה (למשל לקפוץ עם שתי רגליים יחד במקום).בכל התחומים הללו,ההתפתחות תלויית גיל.וכל יכולת,תבוא בעיתה.המתן ותראה. מה שאתה יכול לעשות,זה להתחיל לפתח את שפתו של בנך.שים לב,בגילו,אפשר כבר לומר 2 מילים לפחות. אבל,היכולת שלו לקלוט,להטמיע ולזכור מילים חדשות,היא עצומה.למרות שאינו יכול עדיין מבחינה התפתחותית לדבר,כלומר להשתמש בפועל במשפט קצר.הוא יכול לקלוט ידע (שמות של חפצים,עצמים,וכל דבר שיש לו שם),וכן לרכוש אוצר מילים (פעלים: היכולת לומר מה עושים ב-..).לכן בעיקר,דבר אליו המון במשפטים ארוכים.במקום ``הנה כלב``,אמור ``הנה כלב קטן לבן,מכשכש בזנב,ורתץ ברחוב``..וכדומה.כשאתה מראה לו ספר לגילו.ספר לו תחילה מה הוא רואה,ואחר כך מה קורה בתמונה. מנסיוני,אין טעם להקריא את הטקסט,אלא לספר לו בצורה חיה,תוך נסיון לשתף אותו.גם כשאתם משחקים משחקים,דבר אליו כל הזמן.אמור לו במה משחק,מה הצבע,מהן הפעולות שעושה,וכו`. ממוש,קבלת מעט כיוון על קצה המזלג.אם תתמיד בפתוח השפה בעיקר,בנך יתחיל לדבר (משפטים).מאד מוקדם.ואין כמעט דבר יותר משגע,ומטריף מזה.
 
למעלה