ילד בן שנתיים וחצי שלא לועס טוב

ילד בן שנתיים וחצי שלא לועס טוב

הפיזיוטרפיסטית אמרה שזה בגלל שכל מה שקשור לפה לא מפותח אצלו (הוא גם עדיין לא מדבר ). מה אפשר לעשות כדי לשפר את הלעיסה שלו (ואת ההשפעות שלה עליו)? אני רואה ביציאות שלו חתיכות של אוכל בקוטר 3 מ"מ, צימוקים ואפונים שיוצאים בשלמותם וכו' (סליחה על התיאור). למרות שהוא אוכל מזון מגוון ובריא, הוא לא מוכן לאכול מזון בצורה מרוסקת או טחונה. הוא גם נרתע מלגעת באוכל בידיים ומעדיף שיגישו לו לפה. כל עצה ומידע יתקבלו בברכה.
 

razgalili

New member
אפונים יוצאים בשלמותם

גם אצל אנשים בריאים. האם הפיזיוטרפיסטית נתנה תיאור יותר מפורט של הפונקציות הפגומות בלעיסה? האם יש הבנה בשפה או שפת סימנים בינתיים? דברים שאפשר לעשות - קודם כל מאד חשוב לתת לילד אנזימים יחד עם האוכל, זה יאפשר לו לעכל את מה שהוא אוכל יותר טוב למרות הלעיסה החלקית. כמו כן כדאי לתת חמישים מילגרם ויטמין C בצורתו החומצית יחד עם האוכל מאותה סיבה - ויטמין C בזכות החומציות משפר את העיכול במעיים. כמו כן כדאי לתת מינרלים, במיוחד אבץ. אפשר גם לתסף במולטי מינרל כמו פיקמין. אלה משפרים אצל חלק מהילדים את התחושב מסביב לפה ומשנים את חוש הטעם לכיוון יותר נורמלי מה שפותר חלק מבעיות ההאכלה. דיאטה דיאטה דיאטה. MB12 לעזור בהתפתחות הנוירולוגית.
 
לעשות תוכנית פה הכוללת לעיסה ותרגול חלקי פה

שלום כוכבית, לא, אפונים וצימוקים ממש לא צריכים להישאר שלמים. לצערי ראיתי זאת שוב, גם אצל בני, שגדול מבנך בשבע שנים.. ששוב לא לועס טוב. השבוע הקיא תכולת ארוחת צהריים 14 שעות לאחר שנאכלה והיו שם חומוסים ואפונים שלמים.. אצלנו, תרגלנו בזמנו לעסה וצריך לחזור על כך שוב, כי מאז שהוא בולע בקלות כדורים וקפסולות, אין לו קושי מסתבר גם לבלוע חומוס שלם ותפוח .. במיוחד כשהוא רעב מאד בצהריים. בני מקבל הרבה אבץ ואזימים ולכן, פה מה שחשוב הוא לתרגל שוב ושוב תפקודי פה ותרגול לעיסה. לתרגול ביצוע - לקחת מזון קשה כמו חתיכת בייגלה ולשים או מהצד של פה ישירות על השיניים הטוחנות ולהגיד לו ללעוס. מתרגלים זאת הרבה שיניים הטוחנות משני צידי הפה. אחרי שלעס טוב בייגלה עוברים לחתיכות עם מרקמים שונים, כמו טופי, או לדר מגולגל, או תאנה מיובשת, משמש, או אפילו סוכריות גומי קשות. לתרגל לעיסה שוב ושוב. לעיסה כוללת תנועה צידית של הלסת ולא רק תנועה קדמית שהיא הנשיכה\נגיסה. אח"כ שמים את חתיכת המזון בלחי, מעבר לשיניים, בפנים ומחזיקים ידיים, כדי שיתרגל העברת מזון מהלחי פנימה לשיניים בעזרת הלשון. אלו רק דוגמאות, אבל לתוכנית פה יש עשרות תרגילים ששונים, לתרגול חלקי פה - שפתיים קדימה, שרבוב שפתיים, לחיים קדימה, ניפוח לחיים, שאיבת אויר מלחיים, סגירת פה בכוח, הידוק שפתיים, נשיקה, לשון למעלה לצדדים, החוצה, מאחורי שיניים עליונות, פנימה, החוצה לצדדים, הבלטת לשון מהלחיים (בעות והרים), איסוף מזון מהפה עם הלשון, שיניים, שיניים על שפתיים (כמו בהיגוי של F, או V) ועוד ועוד. את מוזמנת ליצור קשר עם מרכז יעל ולקבל הדרכה מהם. הם מלמדים הורים ותראפיסטים ובונים תוכניות פה.
 
אצלנו היה סיפור קצת דומה- מאור לא היה מוכן

להכניס לפה משהו מוצק (לדוגמה חתיכות של פירות וירקות,שניצל ,עוגיות פריכות ועוד) .אם היינו "דוחפים " לו משהו מוצק הוא היה בולע חתיכות שלמות בלי ללעוס ואם היה משהו שהיה צריך לנגוס , הוא היה יורק . היינו מרסקים או מועכים לו הכל ,את הבשר היינו מפרידים לחתיכות קנטנטות רק כדי שיאכל. אנחנו עושים לו טיפול ביו רפואי כבר שנתיים ואחרי כמה חודשים של תחילת הדיאטה הוא פתאום התחיל לאכול ירקות מבושלים בחתיכות , שניצל, עוף,מלפפון ועוד הרבה מאכלים שלא היה מוכן לאכול עד אז.הוא לועס עד הפירור האחרון! מה שהוא עדיין לא מוכן לאכול זה פירות שלמים שאותם אני עדיין מגרדת בפומפיה (בינתיים זה נוח לנו כי בתוך הרסק הזה אנחנו מחביאים את כל התוספים והוא אוכל בלי בעיה).
 
למעלה