ילד בן 2.8 עם SPD, צעדים ראשונים בחינוך המיוחד

מעוין

New member
ילד בן 2.8 עם SPD, צעדים ראשונים בחינוך המיוחד

שלום,

לבן שלנו עידו יש אפילפסיה ובנוסף גם אמפולסיביות, היפראקטיביות ובעיקר בעיות בויסות החושי, אוטיזם כנראה אין לו. כיום בגן פרטי עם משלבת שאנחנו משלמים עליה (ועל הדרכה שלה ועל ריפוי בעיסוק) וקלינאית במכבי. חשבנו (קיווינו, פיללנו) שהנה שנה אחת עם משלבת והילד שלנו בסדר, אבל בפועל זה לא המצב. הפער מבני גילו הולך ומתרחב, ושבוע שעבר הגן הודיע לנו שאין מצב שילד כזה ישרוד בגן עירייה והציע לנו לפנות למסגרת לחנוך מיוחד... רק שועדות השמה כבר הסתיימו ואנחנו רק עכשיו מתחילים להכנס לתחום של החינוך המיוחד (גן שפתי או גן עם עיכוב התפחותי זה מה שכנראה יתאים).

בפועל יש לנו יכולת כספית (לא יוצאים לחופשות, לא קונים בגדים ומקמצים במה שניתן) לממן לו פרטי עוד שנה, למרות שהם יערימו קושי עם שנות הצהריים שילכו ויעלמו לילד בגילו. אז להשאיר אותו השנה בגן הפרטי עם משלבת זו אפשרות אבל אנחנו מרגישים שהוא חייב מסגרת יותר קטנה, העומס החושי בגן מציף אותו. אנחנו מאד חוששים מחינוך מיוחד, בעיקר מדברים שקוראים בפורומים למינהם ולזה שאפשר להתקע בגן לא טוב או עם ילדים עם רמה נמוכה משמעותית מהילד שלנו. חושבים שדוקא בגיל הזה זה הזמן לעשות את הקפיצות וזהו זמן קריטי.

אנחנו גרים בתל אביב, כרגע אנחנו מנסים בכלל להשיג ועדת חריגים כי התעוררנו מאוחר, נשמח לכל עזרה בנושא (בעיריה אמרו לנו שאין סיכוי שנקבל) אבל אחנו זכאים לחינוך חינם מגיל 3, ודיי ברור שהוא לא יכול להכנס לגן רגיל, אז מה עושים (הפתרון של גן פרטי על חשבוננו הוא לא הפתרון שאני מצפה לו מהעיריה)?
בנוסף נשמח לשמוע ממכם על קשיים מול המערכת \ הבירוקרטיה וכו' כדי להכין את עצמנו למה שצפוי.
ואם יש למי מכם מידע על גנים מומלצים בתל אביב (לגיל שלו, מניח שמדובר בגן לעיכוב התפחותי) גם חשוב לנו לדעת

לאשתי זרקו משהו בעירייה היום שעל SPD בכלל לא יכירו לו בזכאות, שזה הזוי כי הוא ממש לא יכול להיות בגן ללא משלבת, אתם יודעים על זה משהו?

תודה מראש
 
אכן SPD לא זכאי לשום דבר מהמדינה למעט

ריפוי בעיסוק ואולי קלינאית תקשורת
מה שכן מההיכרות האישית שלי ילד SPD כן יכול להיות בגן רגיל אם הוא יטופל אפשר לטפל בשיטת חושים , אפשר לעשות דיאטה סנסורית ופרוטוקול וילברג ביחד מה שממש עזר לבן בגן חובה .
&nbsp
תכנסי לבלוג כאן בתפוז " לגעת בחושים" ותקני את הספר הילד הלא מתואם .
&nbsp
כיום בן עוד מעט בן 14 נשארו מעט מאוד דברים שמפריעים לו ביום יום מהתחום שנראה לנו אז בגן כסוף העולם .
&nbsp
יש בעיות אחרות שהרימו ראש כמו חרדות וליקויי למידה
&nbsp
&nbsp
 

מעוין

New member
כלום על SPD ?

ריפוי בעיסוק וקלינאית אנחנו מקבלים מהתפחות הילד (בפועל הולכים פרטי לריפוי בעיסוק ומקבלים קצת החזרים). את הילד הלא מתואם קראנו, זה לא קידם אותו משמעותית לנו מאד עזר בכך שזיהינו את הקשיים של הילד שלנו שעד אז לא ידענו לתת להם שם. לעידו אין דיאטה סנסורית מלאה אבל אנחנו די מקפידים, הוא לא אוכל חלב או חיטה ומקבל הרבה אומגה ואין סוף הומאופטיה ושרשראות עם קריסטלים שאשתי מוצאת לו. מעבר לכך הוא כיום בגן רגיל עם משלבת והקשיים לא נעלמים, הם דווקא מתחדדים והפער מבני גילו לא נעלם. הוא עוד צעיר אז לא ניתן עוד לאבחן ADHD או דברים אחרים.

אבל הוא לא יכול להיות בגן בלי משלבת, גם כי צוות הגן לא יכול להתמודד איתו, וגם כי ללא משלבת הגן יהיה עבורו בייביסיטר גרוע. עם המון רעש וילדים הוא נהיה סופר היפראקטיבי, לא נשאר יותר מעשרים שניות באף משחק, יכול גם להרביץ ולעשות כל מה שאסור בגן. או שהוא נהיה עם טונוס נמוך, נמרח, נשכב על הרצפה וכו'. הוא מתקשה לשבת במפגשים, קם כל הזמן, והפער מבני גילו כמו שאמרתי מתחדד. המשחק שלו מאחר, וכל הגישה שלו לילדים היא לא מתואמת. בגן רגיל הוא גם יסבול מאפקט רגשי, ילד כמוהו, לא ירצו לשחק איתו, ואז מבעיה של ויסות חושי נעבור לבעיה רגשית... המשלבת כיום בגן דואגת שהוא יחווה כילד חיובי וגם מקפיצה את הפופלאריות שלו (כולם רוצים להצטרף אליהם למשחק 1 על 1 בפינה שקטה בגן כשכולם בחצר).

את טוענת שהמדינה תשלח אותו לגן רגיל ? אנחנו בטוח לא. אנו רואים בשנים האלו כהזדמנות הכי גדולה שיש לנו להקפיץ אותו קדימה, אנחנו מוכנים לוותר על החסכונות שלנו והזמן שלנו בשביל לתת לזה צ'אנס. ואני מאד מקווה (ובלב מאד מאמין) שבסוף נוכל גם אנחנו לספר על זה כסיפור רחוק מן העבר, כרגע אנחנו עובדים קשה בשביל שזה יקרה. אך מה אגיד, לי היה ברור שזה סיפור של שנה וגמרנו, אבל עברה שנה ומרגיש שרק התחלנו... : )
 
שכחתי איך מוסיפים קישור בתפוז


מנסה בכל זאת דיאטה סנסורית זו דיאטה חושית לא קשורה לאוכל או מאכלים
אלא אלו פעולות שהילד עושה כל פרק זמן מסויים כ4-6 פעולות מתואמות למצב הסונסורי שלו .

אנחנו בכיתה ז' הצלחנו לקבל סייעת ל6 שעות שבועיות אבל יותר בשל המצב הרגשי מה שנקרא SMD ולא בגלל הSPD .

תדברו עם המרפאה בעיסוק שלכם ותשאלו האם היא מוסמכת לטפל בילדים עם SPD ועל איך אפשר לעזור לילד
אני באמת מזדהה איתכם כפי שכתבתי אמנם את בן אבחנו בגיל 4 ואז רצנו לכל טיפול אפשרי שהיה כאן באיזור (פריפרייה אין הרבה ) וגייסנו את מי שרק יכולנו לגייס לטובתו .


http://www.sensing.co.il/cms/content/view/47/2/
 

מעוין

New member
כן עושים גם את זה

אני מעסה את עידו כל בוקר לפני הגן.
יש לו טרפלסט גם בבית וגם בגן שעוזר לו לשבת במקום בריכוז כולל כל מני משחקים לידיים.
יש לו צורך בגריה לפה ולכן מקפידים על שתיה עם קש ומשחקיי נשיפה, וגם נשכנים מסוגים שונים והמוצץ שטרם נעלם. עושים לו מריצה ברחביי הבית וקפיצות על כדור פיזיו כחלק מהשגרה היומית שלנו ובמקביל גני משחקים, חוגי התעמלות וכו' ממלאים את שעות אחר הצהריים שלנו. היינו במכון סימני קשר עד לא מזמן והיום במכון עידן. בגדול עד שנה זו הקפדנו על מינימום טיפולים כדי לא לשגע את הילד, בימים אלו הרסן הזה קצת מותר, עדיין אנחנו מנסים להקפיד על מינון יחסית נמוך כדי לא לשגע אותו, לא מתחילים טיפולים במקביל וכו'...
&nbsp
האם ניסיתם שיטת טומטיס ? בגדול יש לנו תחושה שזה לא מתאים לו כי הילד בחיים לא ישים על עצמו אוזניות ליותר משלש דקות, אבל אני תוהה איך הורים אחרים התגברו על המגבלה הזו...
 
רחוק לי מאוד ויקר מאוד

אני גרה ברמת הנגב ( אחרי באר שבע ) מרכז טומטיס נמצא בכפר סבא אין ולא היתה לנו אפשרות לנסיעה איתו פעם בשבוע - שבועיים כל כך רחוק אז בעניין הרגישות האודוטורית לא טופל וכן מפריעה לו לפעמים הוא שומע את מעוף הזבוב בכיתה / בבית
&nbsp
יש שיטות נוספות להאזנות
&nbsp
על מכון עידן שמעתי רק טובות מחברות מהמרכז
ואתה צודק שאסור להעמיס על הילד יותר מידי טיפולים גם אנחנו לא הסכמנו ליותר מפעמיים / שלוש בשבוע כל פעם ( כל תקופה )
ספורט זה מעולה תנסה גם לגלגל עליו עם כובד הגוף בעדינות את כדור הפיזיו כשהוא שוכב על המיטה / מזרון ( לא כולל הראש כמובן ) זה מאוד אוסף אותם והם אוהבים את זה כמו חיבוק דוב .
&nbsp
יש את פרוטוקול "מור" שעובד דרך הפה
אתה יכול לברר עליו עם המרב"ע שלכם .
&nbsp
 

yuliyuli1

New member
אנחנו התאכזבנו ממכון עידן

לפני שקובעים למישהו משם צריך לבדוק אם הוא בעצמו איש מקצוע טוב.
זה שניצן זרחי מומלצת, למשל, זה לא אומר ששאר קלינאיות התקשורת שם טובות
 
ברור ואני מדברת על תקופה של לפני כמה שנים

כנראה שהתחלפו שם מטפלים /ות
בן כבר גדול וכך גם החברים של אותם הורים שהייתי איתם בקשר
אבל זה נחשב למכון טוב
&nbsp
 

אריה127

New member
עוד "עצות"

1. טרמפולינה. להרקיד את הילד, או שיקפוץ עצמאית.
2. "מנהרה" לזחילה. יכול להיות חלק מ"מסלול" שאפשר לעשות עם כסאות לעלות, לזחול וכו'.
3. כדאי לשלב עם מוזיקה (חלשה או חזקה יותר) לפי יכולת הילד.

בכללי - בויסות חושי הרעיון המרכזי לא להגיע למצב של חוסר ויסות ולכן פעולות הויסות צריכות להיות כל זמן מסויים ללא קשר לגריה בפועל.
 

TikvaBonneh

New member
אתם יכולים לקבל סייעת אישית מהעירייה

הרופא המאבחן צריך לכתוב באיבחון שלו שהוא זקוק לסייעת אישית. אני מכירה משפחה שבה הילד היה מאובחן ADHD והם קיבלו סייעת. לעירייה יש סל שילוב, והם יכולים לחלק אותו לפי החלטתם. בגן של הבן שלי היה ילד שנפלה לו אבן חיפוי מהבניין על הראש, והעירייה הצמידה לו סייעת אישית לאחר שחזר ללימודים.
לגבי "להיתקע עם ילדים עם רמה נמוכה", יש לי מה לספר מניסיון אישי, שמה קישור להודעה שלי.
 

מעוין

New member
אוי

כתבתי "להתקע עם ילדים עם רמה נמוכה", לא רגיש מצידי, אבל אכן זה מתאר בצורה לא עדינה, חשש אמיתי שיש לנו, אנחנו רוצים סביבה שתקפיץ את עידו קדימה כמובן. חושבים שהגן הרגיל דווקא כיום לא מהווה סביבה כזו (הרעש וההמולה גומרים אותו). האמת שיש לנו פער מסוים בנושא, קראתי את מה שאת כתבת, אשתי גם שוחחה השבוע עם 3 אמהות עם ילדים בחינוך המיוחד פה בתל אביב, לכולן היו שבחים. במקביל אנחנו בקשר עם גורמים נוספים (יותר מבוגרים אולי דור קודם עם ניסיון במשרד החינוך) שמאד מרתיעים אותנו מגנים של חינוך מיוחד...

גם ככה כרגע הסיכוי שלנו לזמן ועדת חריגים נמוך, והנה פה לפניך כתבה מישהי שעל SPD לא נקבל זכאות גם כך (לא מדבר על שילוב, אלה על ועדת השמה)... עוד נראה מה יוליד יום, תודה.
 

TikvaBonneh

New member
לא נעלבתי הילדים שלי בתפקוד גבוה

הסברתי בקישור שילד כן יכול לקפוץ קדימה, ללא קשר לרמת הילדים שסביבו. אני מציעה שתבקשו לסייר בגן כזה. אנחנו סיירנו בגן תקשורת לפני שנדב התחיל לבקר בו, וראינו דברים שונים מאוד ממה שדימיינו.
 

TikvaBonneh

New member
מה הבסיס להכרות של הגורמים האחרים

עם גני החינוך המיוחד? הגן שהיה ביפו לפני חמישים שנה? גם אני שמעתי מחמותי ז"ל שהוא היה זוועה והיא לא שלחה לשם את הבן שלה.
 
כמה נקודות

א. לגבי חינוך מיוחד או לא-מניסיון זה מאוד מקדם את הילד. במיוחד בגילאים האלה. אני הייתי עושה הכל בשביל להכניס אותו לחינוך מיוחד. המטפלים מכוונים שם לחלוטין לקידום הילד. בהכל. וזה לא רק סייעת. הרבה אנשי צוות שמקבלים הדרכה קבוצה קטנה- מניסיון שלי זה מומלץ
ב. גן לא טוב- נכון שיש גנים יותר מוצלחים וכאלה פחות אבל השאלה גם מה סגנון ההורים שמתלוננים שהגן לא טוב. יש כאלה שלא משנה מה יתלוננו תמיד על הכל. זה בעיקר עניין של גישה אם אתה בוחר לראות בעיקר את הטוב או את הרע
ג. ילדים נמוכים יותר- בחינוך מיוחד כל ילד מקבל תוכנית לימודים אישית ולפי זה פועלים כך שהרמה של האחרים פחות מטרידה לדעתי. כן יש מצב שהילד מאמץ התנהגויות של ילדים אחרים. אבל זה יכול לקרות בכל גן. דווקא בחינוך מיוחד הם קשובים לכך שאת מבקשת למגר את התופעה-לפחות אצלנו.
ד. לגבי העירייה- עם הזמן למדתי שעם אסרטיביות אפשר להשיג כמעט הכל. השלישי שלנו אובחן בסוף מאי שנה שעברה עם pdd. הוא אומנם היה בחינוך מיוחד כוללני אבל היה קריטי להעביר אותו לגן תקשורת כי זו שנת גן אחרונה. אפילו האחראית על גני התקשורת בעיר-שהיא אישה מקסימה ממש-אמרה שלצערה הסיכוי שאצליח להכניס אותו אפסי. אני החלטתי שאני לא מוותרת. בסוף הוא נכנס.
אני חושבת שחשוב למצוא את בנשמות הטובות בעירייה-הפקידות שיעשו הכל בשביל לעזור. בכל מקום יש כאלה. ופשוט דרכם לנסות לדחוף. לא להסתפק בטלפון אלא להתייצב להם מול הפנים שוב ושוב.
לדאוג לאבחון/מכתב מרופא התפתחות שהוא זקוק לחינוך מיוחד-בגלל קוצר הזמן ברור שעדיף לעשות את זה פרטי.
והכי כדאי-ללמוד מהניסיון של ההורים המנוסים ולקבל מהם את כל הטיפים המועילים כי הם הכי מכירים את המערכת ויודעים מי הנשמות הטובות שיעזרו לך.

בהצלחה
 

מעוין

New member
בתל אביב

אשמח אם תשלחי לי שמות של הנשמות הטובות בפרטי אם את מכירה.
 

אריה127

New member
בהצלחה!

1. אתם צודקים שהמקום הכי מתאים זה בגן קטן. צריך לנסות להתעקש על ועדת השמה חריגה. אני כמעט בטוח שיש דבר כזה. שווה לרשום (גם?) לגן עיריה ולהקים קול צעקה שהילד הולך להשאר בבית. קרוב לוודאי שתעודה רפואית חריפה מפסיכיאטר תביא לתוצאות מתאימות.
2. טומטיס- לא ניסינו, ביררנו ושמענו דברים לא טובים.
3. אצלנו בריכה מאוד מאוד קידם את הנושא החושי. הלכנו דווקא למקומות צפופים ובזמנים רועשים. אבל המים והמשחק ששיחקנו איתו מאוד טשטשו את הרעש והצפיפות. הלכנו בערך 4 פעמים בשבוע בחודשי הקיץ. לאחר הקיץ הוא התקדם מאוד בויסות שלו.
 
אני בעד חינוך מיוחד!!!

לפחות להתחיל ממנו ואז לזרום לפי המצב של הילד וגם המלצות של גננת.
בהצלחה!
 

מעוין

New member
המון תודה על שלל העצות

ננסה ליישם.
הנה כמה תגובות לגבי מה שכתבתם לי- לשים על עידו משקל קצת נכשל לנו, כי אני נשכבתי עליו והוא אהב את זה, אבל החל לחקות את זה בגן על ילדים אחרים והפסקנו, ניצלנו את ההזדמנות להסביר לו שמה שהוא אוהב לא אומר שהאחר אוהב אבל בגדול הפסקנו.
&nbsp
עברנו טרואמה מסוימת עם גנים והיום אנחנו במקום של להכיר ולהודות לגן שמוכן לקבל אותנו ואנחנו לא רוצים לעורר שדים (הגן שלנו סבבה כיום, אבל אנחנו מעד רכים ועדינים איתם).
&nbsp
אנחנו מנסים להשיג הידרוטרפיה ממכבי, נראה מה יצא, אם לא נקבל, נלך לחוג שחיה ובמידה וזה ירוץ אולי נבלה יותר בבריכה בקיץ, בגדול אנחנו מנסים לקחת אותו לגינות שם יש הרבה על מה לטפס.
&nbsp
ולאור כל מה שכתוב פה וההמלצות שגם אשתי קיבלה נשקול יותר בחיוב את החינוך המיוחד, וכן אנחנו מנסים להשיג את זה דרך למרות שאמרו לנו שהסיכוי הוא נמוך.
&nbsp
המון תודה.
 

אריה127

New member
כנראה הסיכוי לו.השמה הוא באמת קטן

ראו בקישור המצורף מי זכאי למועד חריג לועדת השמה וכיצד ניתן להגיע לחינוך מיוחד ללא ועדת השמה.
http://www.abiliko.co.il/index2.php?id=1346&lang=HEB
אם אתם חושבים שא יוכל להיות בגן ללא סייעת תביאו אישור רפואי על כך מפסיכאטר, ותנסו להוציא מסמכים על אחד הסעיפים, ללא זאת צריך לשקול האם להשקיע אנרגיה במאבק שהסיכויים בו קטנים.
גם אם לא, הכל לטובה, ויש יתרונות בגן פרטי עם סייעת.
החלק החברתי, תדאגו שהסייעת תקבל הדרכה מהמרב"ע ותוכל לעשות לו דיאטה סנסורית טובה בגן, היא יכולה לעזור בפיתוח יכולות קוגנטיביות ועוד ועוד.
 
למעלה