ילד מיוחד

myallh

New member
ילד מיוחד

שלום,
רציתי לדעת אם ישנה אפשרות שבני אובחן לא נכון ואולי הוא כן סובל מאוטיזם..
אני אמא לילד בן 6, עם המון בעיות רגשיות, אין לו כמעט חברים, ביטחון ודימוי עצמי נמוך מאוד, מרבה לשחק עם עצמו במשחקי דימיון, כל מיני דברים שהוא ממציא לעצמו. כל תקופה יש איזה נושא שהוא מתביית עליו, עכשיו הוא בתקופה של חלליות, הוא מצייר חלליות, שואל אותי המון על זה, מבקש ספרים בנושא הזה..
בנוסף, הוא אובחן כמי שסובל מבעיות של ויסות חושי, מפחד מרעשים חזקים, לא אוהב מגע, נשיקות. הוא לא בוטח באנשים, ויש לו רק אנשים מעטים שהוא נפתח אליהם, בעיקר אנשים שזורמים איתו בדימיון שלו.
בנוסף, הוא עקשן מאוד, לדוגמא אם אמרתי לו שנעשה משהו אך בסוף זה לא יצא (מאוד משתדלת לא לעשות את זה) הוא לא ישכח את זה, ויבכה בלי סוף ויחזור על זה שוב ושוב, יכול להיות ככה שעות.. הוא גם מקובע בכל ההתנהגויות שלו.
יש לו לדעתי סוג של פחד מדמות סמכותית, גננת או מטפלת ומשום מה הוא אף פעם לא שובר כללים מול הדמויות האלה וכן מקבל את כל החוקים של הגן (אבל בצורה קיצונית), אבל בבית זה לא כך.
יש לו קושי בלדחות סיפוקים, אם הוא רוצה משהו זה חייב להיות עכשיו, הוא יכול לבכות ולצרוח ליד אנשים, וממש להיכנס להיסטריה עד שישיג את מה שביקש, אני חייבת לציין שזה מאוד מביך אותי.
עוד משהו, יש לו בעיה לקבל חוקים של משחקים, משחקי שולחן בעיקר ובכלל, לפעמים נראה שהוא לא מבין או שהוא בוחר לא להבין, ובגלל זה הוא כמעט ולא משחק עם ילדים, הוא גם לא אוהב משחקים כאלה ולא יכול לשבת יותר מכמה דקות.
והכי הכי, הוא מאוד רגיש, מאוד מאוד, ילדים יודעים את זה ומעליבים אותו המון והוא אף פעם לא מחזיר או פוגע בחזרה (וכן צריך לדעת גם לעשות את זה..).
יש לו גננת שילוב בגן (נשאר עוד שנה בגן) והוא מטופל בטיפול רגשי אבל אני לא ממש רואה שיפור,
הוא כן מדבר, ויש לו אוצר מילים גבוה, הוא לימד את עצמו לכתוב, לא לגמרי, אבל המון המון מילים הוא כבר יודע לכתוב לבד, אתמול אפילו הוא ספר לי עד 100, אין לי מושג איך הוא יודע את זה.. יש לו גם קשר עין, והוא ילד מאוד חששן ומפחד מהמון דברים, לא בדיוק התסמינים של אוטיזם, אבל מה יש לו?? אולי בכל זאת פיספסתי משהו..
המצב הזה מאוד מאוד קשה לי, אני מתחילה להבין שהקשיים האלו תמיד ילוו אותו, ונראה לי אפילו שזה יהיה קשה יותר ככל שיגדל. אני די מרוסקת מזה, לא באמת יודעת איך להתמודד איתו. אני אודה לכל עזרה או עצה.
 

TikvaBonneh

New member
ויסות חושי ואוטיזם

בעיות של ויסות חושי הן אחד המאפיינים של ילדים על הרצף האוטיסטי, כך שהאיבחון שקיבלתם אינו סותר, אלא מצומצם ולא מתייחס לכל הפנים של הבעיה.
אני מבינה שאת מודאגת וחוששת מהעתיד. אני חושבת שחשוב שתבדקי את ההשערה שהילד אכן נמצא בספקטרום. בגיל שש כבר אפשר לאבחן בצורה די מדויקת, אם משתמשים בכלי האיבחון הנכונים, וחבל שתישארו בחוסר ודאות.
יתכן שתוצאות האיבחון יראו שהילד אינו על הרצף, ושבאמת הבעיה היא רק ויסות חושי. אם זה המצב, אז תמשיכו לעבוד ועם השנים ועם עבודה נכונה יהיה שיפור גדול, לא הידרדרות. ילד שמאובחן נכון ועובדים איתו נכון, מתקדם. קשיי ויסות חושי בהחלט פוחתים עם הגיל.
אם אכן הוא יאובחן על הספקטרום האוטיסטי, הוא יקבל את העזרה המתאימה לו, ותראו שיפור עצום במצב הריגשי שלו. הוא יקבל תיווך חברתי עם בני גילו, ולא ימשיך במצב המכאיב בו פוגעים בו כל כך והוא חסר אונים.
אתם תקבלו הדרכה מקצועית איך להתנהל איתו כדי שלא יתנהג בצורה מביכה, בכל מקרה ומה שלא יהיו התןצאות של האיבחון - העתיד יהיה יותר טוב ויותר קל.
חזקי ואימצי
 

danakama10

New member
הילד שלך מאוד מאוד חכם

וממה שכתבת לא נשמע כלל שהוא אוטיסט. לגבי מה שכתבו לך - "בעיות של ויסות חושי הן אחד המאפיינים של ילדים על הרצף האוטיסט" - כן, להרבה ילדים אוטיסטים יש בעיות ויסות חושי. אך זה לא אומר שאין המון ילדים עם בעיות ויסות חושי שאינם אוטיסטים. אם נעשה השוואה בתחום אחר לגמרי - רוב הטרוריסטים הם מוסלמים. אך יש המוני מוסלמים שאינם טרוריסטים.

המומחים למינהם הרבה פעמים מתבלבלים בין ילדים מאוד חכמים לבין ילדים אוטיסטים, כי ישנן תופעות שנראות דומות, בעיקר הקושי החברתי. זה קושי מרכזי גם אצל אוטיסטים וגם אצל גאונים. גם עקשנות וחוסר גמישות מאפיינת גאונים, גם תתכן ילדותיות שגורמת להם להתנהג בצורה שונה מהמצופה מהגיל.

יכול להיות כמובן שאני טועה, אבל לפחות ממה שאת כותבת הילד אינו אוטיסט. הוא גאון, וככזה הוא שונה מכל האחרים. קשה מאוד לגדל אוטיסטים, וקשה מאוד לגדל גאונים.

התפקיד שלך זה לתת לו את כל האהבה שבעולם, לדאוג שהמסגרות בהן הוא נמצא לא יתייחסו אליו כאל אוטיסט ולא ידביקו עליו תוויות לא נכונות שיהרסו לו, ושיטפלו ביד חזקה בבריונים שמציקים לו.
ככל שיגדל, יהיה קל יותר. ילדים ידברו יותר ולא רק ישחקו במשחקים שמעניינים את בני גילו אך עבורו הם מטופשים ולא מעניינים. יהיה לו קל יותר להשתלב. יכירו ביכולות שלו והוא יתקבל לתוכניות יוקרתיות (ואני לא מדברת רק על בחינת המחוננים המטופשת של כיתה ב, שם המונים עוברים. אני מדברת על דברים שמיועדים ל- 1-2 אחוזונים העליונים).
בינתיים, אם יש ספורט שהוא רוצה להשתתף בו, מאוד מאוד כדאי שאבא ישחק איתו, שילך לחוגים. גם אם הוא גרוע, ספורט זה מכנה משותף נהדר אצל בנים, בעיקר כשהוא יתחיל בית הספר.
ובעיקר, הרבה סבלנות. ובלי להדביק תוויות.
שוב, קחי הכל בערבון מוגבל, כי הכל מבוסס על דברים שכתבת.

אני מצרפת לך שני כתבות מעניינות (באנגלית) את מוזמנת לקרוא.

[URL]http://drbarbaraklein.squarespace.com/your-gifted-child-is-not-on-th/[/URL]

[URL]http://healthland.time.com/2012/07/10/what-child-prodigies-and-autistic-people-have-in-common/[/URL]
 
למעלה