ילד מתוק בן 3

ילד מתוק בן 3

קצת רקע כי אני חדשה...: יש לי שני ילדים - ילדה בת שבע וחצי וילד בן שלוש. אני עובדת בבית ומשתדלת מאד לעבוד בבוקר מוקדם ובשעות הלילה בעיקר כדי להיות איתם כמה שיותר. הילדים במסגרות עד הצהריים. כשאני איתם אני משקיעה מאד - משחקת איתם ועושה הכל כדי שהאוירה בבית תהיה כיפית ויחד עם זאת לא שוכחת להציב גבולות. אני קוראת ומתעניינת מאד בחינוך ילדים ואוהבת את הנושא מאד. ועכשיו לבעיה: יוגבי ילד מקסים ומתוק וקשוב אליי. כשהוא בוכה הוא מתהפך - הבכי שלו יכול להגיע גם לשעה ויותר, לפעמים הוא זורק דברים וקורה אפילו שהוא מזיז אותי או נותן לי איזו מכה. ניסיתי לטפל בכל מיני דרכים: ניסיתי לומר לו שההתנהגות שלו כרגע מאד לא נעימה לי, אני הולכת לספא וכשיירגע הוא מוזמן לבוא ואני אתן לו חיבוק ונדבר; אחרי שראיתי שעוברות להן הדקות (או עשרות הדקות) והוא לא נרגע, ניסיתי להרים אותו וכשהוא השתולל לי בידיים החזקתי בו חזק ולחשתי לו באוזן שאני מחזיקה אותו כך עד שיירגע. היו לי גם רגעים שכעסתי ואמרתי "די" תוך שאני מחזיקה בו חזק ומסתכלת לו בעיניים. אם הוא מרים עליי יד אני מחזיקה לו אותה חזק ואומרת "אני לא מסכימה שתתן לי מכה" בצורה מאד נחרצת. שלא יהיו טעויות - הוא ילד שכיף לגדל, הוא לא קשה, הוא חייכן ומתוק ואני מאוד נהינת ממנו, אולי אינני יודעת להתמודד עם הצער שלו, יש לי כל מיני מחשבות שאולי הוא מתוסכל ממשהו וכשהוא מתחיל לבכות אני בשלב הראשון מאד מרחמת ואולי שם הבעיה. מה הדרך הנכונה והלא קשה להתמודד עם זה, אני לא רוצה שהוא יהיה מתוסכל כי אינני מתייחסת אליו או שיבכה כל כך הרבה, זה מעציב אותי מאד. כתבתי הכל? אשמח לעזרה...
 
היי

תראי אני לא מומחית בתחום וגם אין לי רקע גדול סך הכל יצא לי לעבוד מספר פעמים עם ילדים 3-4 לא הרבה בגני הילדים ויוצא לי להקשיב לסופר נני אז יש לי כמה דברים להגיד 1 מותר לילד לבכות, זה בסדר זוהי כרגע הדרך שלהם להתמודד עם דברים ולא לשכוח יש ילדים שהם פשוט בכיינים לא ברור מה שכתבת אם יש סיבה מסוימת שהוא בוכה בגללה, אבל כפי שזה נראה מדברים שגרתיים 2 כמו שאמרת ניסת פעם לתת לו לבכות ע שעברו הדקות, מתוך צפייה בסופר נני גיליתי שלפעמים זה יכול לקחת גם כמה שעות הילד צריך להבין שלא הכל הוא יכול לקבל אז שוב השאלה אם הוא בוכה כל פעם מדבר אחר או ממשו מסוים כמו להרביץ וכו 3 אף פעם לא להראות כעס התפקיד שלך הוא לחנך את עושה דברים כי את מאמינה שזה מה שטוב ללכת ולא מתוך כעס בכל אופן אמא יקרה שוב אני לא מומחית בעניין קחי את דבריי בערבון מוגבל ומקווה שיעזרו לך אני מאחלת לך יום מקסים!! ובהצלחה
 
היי סופרמאמי

תודה על התגובה. בעניין הבכי יש לי סבלנות, אבל מה עושים כשהוא מתחיל לזרוק דברים?
 
אמא יקרה

לפי מה שאני התרשמתי הילד זורק דברים רק לצורך קבלת יחס כך שאם זה באמת כך יש לי פתרון סיפור נני דיברה בתוכניתה על תשמות לב ילד מחפש תשומת לב ולא משנה אם היא שלילית או חיובית העיקר יחס מה שאני באופן אישי הייתי ממליצה לך כשהילד זורק דברים לא להראות לו שאת כועסת או להגיד לו להפסיק כי הוא קיבל את מה שהוא רצה אלא עם ליטוף חמוד זה מאוד יעזור לי אם תרים את מה שזרקת לא לבקש דבר יותר מפעם אחת הילד מתחיל לבכות לתת ליטוף נשיקה לפעמים זה כל מה שהם רוצים וחסכנו בלאגן אחד שלם את אמא נהדרת אני מקווה שעזרתי אני לא מומחית בתחום אבל בכל אופן זה מה שנראה לי אני מאחלת לך יום מושלם! ומלא בהצלחות!
 
לסופרמאמי

תודה על התגובה הנחמדה. אני אשתמש. רציתי רק שתדעי שהוא והגדולה לועסים כל היום תשומת לב... את צודקת בעניין הזה שאפשר להרגיע ברגעים הראשונים בחיבוק ונשיקה, אני אנסה להתעלם מהזריקות ולחבק אותו. תודה רבה ולילה טוב.
 
פרוייקט מתוכנן : בנחישות ועקביות...

שלום רב, התנהגות של ילדים היא מטרתית. ילדים אינם פועלים בחלל ריק. ילדים הם יצורים חברתיים המבקשים להרגיש שייכים. בנך הבין בטעות שכדאי לו לבכות. בכי מניב הרבה התיחסות ( שלילית או חיובית). אז למה שיחדל? מה עושים? א. מחליטים שרוצים לעזור לו להתמודד עם תסכולים, עם אכזבות, עם פערים בין הרצוי למצוי, עם הצורך להתאים עצמו למציאות. עד כאן מתאים? ב. מקיימים פגישה עם עצמנו /עם עצמך בה אנו רותמים את עצמנו למשימה ומבינים שאנחנו אלה שצריכים לאמן אותו לדחות סיפוקים ולעמוד בתסכולים. לשם כך עלינו להתמודד עם התסכול שלנו (שלך)- ככל שאנו מנסים לספק את הילד יותר, כך הוא מראה לנו שאינו מסופק. כאשר אנו מקבלים את העובדה שאין זה מתפקידנו לספק אותו כל הזמן, להפך, תפקידנו לעזור לו להתמודד עם תסכול. מגיע שלב ג. בו אנו מקיימים שיחה עם הילד, בה אנו מספרים לו שהוא אהוב מאוד, אנחנו שמחים ורוצים להיות איתו. יש קושי אחד: כאשר אתה בוכה אינני מבינה אותך. לכן, לא אוכל להיענות. ד. מרגע זה אנו מספקים לילד תחושת ערך, חשיבות ושייכות ביוזמתנו ברגעים המתאימים ואיננו נענים לתביעתו לתשומת לב כאשר הוא בוכה. ה. מה דרוש לנו? נחישות ועקביות. בהצלחה, עינת
 
בכי כשפה

קודם כל תודה רבה על המענה. בעניין הבכי אני אשתמש בעצתכן. מה עושים בעניין הזריקות? כרגע אני מגיבה לזריקות כך: אם זה דבר בעל ערך אני שולפת לו את זה מהיד בלי לדבר, ואם זה דפים או משהו, אני לא מגיבה. אני משתדלת לא להפוך את הזריקות למרכז הבית. יש שיפור ניכר אבל הוא עדיין זורק מידי פעם. מה עושים?
 
בהמלצתה של עינת המקסימה

להשתדל כל עוד אפשר להמנע מתגובה. גם לנו היתה תקופה כזו של זריקות וזה עבר. כל פעם שזה היה קורה והיה אפשר להתעלם הייתי מתעלמת ואם לא הייתי מגיבה עניינית. (למשל אם זורק לגו לכל כיוון - התעלמתי אם היה זורק על מישהו הייתי מגיבה כי בכ"ז...) בסוף זה עבר לגמרי. אגב, כשהיה זורק והייתי מתעלמת בהמשך הוא תמיד היה צריך משהו ממני - לשתות לאכול לשחק איתו וכד' ואז הוא היה נתקל בתגובה מהסוג של "אני אכין לך מיץ בכוס ואתה בנתיים צ'יק צ'ק תאסוף" וגם את זה עשיתי בחיוך. ואז מה? גם לא הגבתי לו כשזרק וגם הוא צריך לאסוף אם רוצה משהו - בהחלט עסק לא משתלם.................................. במקביל כשהוא אוסף - לחזק אותו.
 
בעניין הזריקות...

תודה רבה על התגובה, טוב לדעת שהצלחת לטפל, טוב לדעת שזה עובר. כנראה שהתעלמות זה כן עוזר...
 
ועוד מילה...

אני מציעה גישה של הפרדה בין העושה למעשה. להתעלם, או יותר מתאים לא להתיחס להתנהגות המפריעה ולהמשיך להתיחס לילד בחיבה, באהדה ובאדיבות. הילד כולו, על כוליותו, תמיד מקובל ומתקבל על ידינו ללא תנאי. התנהגות ספציפית מפריעה. אנו מתמקדים וממשבים אותה ממקום טוב במטרה לעזור לילד לעשות את השינוי. בברכה, עינת אשמח להמשיך לשמוע ממך עדכונים, שיתופים ושאלות.... להשתמע
 
למעלה