ילד עם הפרעת תקשורת קלה

תירתיר2

New member
ילד עם הפרעת תקשורת קלה

שלום, רציתי לשאול לגבי הבן שלי, בן חמש בינואר הקרוב. הוא תמיד היה במסגרת רגילה. קשה לומר שזה קל, זה דורש כוחות גם מהגננת, ובעיקר ממני. הוא מטופל ע"י קלינאית, והוא מתקדם, ואני מחכה ליום הגואל שבו יהיה לו חבר כלשהו. רציתי לשאול, איך נערכת מערכת החינוך בבית הספר עבור ילד כזה, שאין ספק שיהיו לו קשיים בבית הספר, ומצד שני הוא "גבוה" בהחלט יחסית לחינוך מיוחד? הוא נופל בין הכסאות,ומי ידאג להרים אותו בחזרה?
 

doroniz

New member
שילוב

נושא שילוב מטופל באינטנסביות רבה - השילוב הכיתתי (כיתת תקשורת בתוך ביה"ס רגיל) נמצא במצב קצת יותר טוב מאשר השילוב הפרטני (ילד עם קשיי תקשורת בכיתה רגילה). עפ"י דברייך, בנך משולב במסגרת גנית רגילה ואת מעוניינת להמשיך לשלבו במסגרת של ביה"ס, בשילוב פרטני. רק היום קבלתי מכתב מאלו"ט עם שאלון לגבי ילדים המשולבים פרטנית. יש קבוצה פעילה של הורים העוסקים בעניין ומנסים לקדמו. במידה ותרצי/ה פרטים נוספים, אני אוכל לברר עבורך. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם אלו"ט (03-6126120) או בית לורן (03-6703077). דורון.
 

Diana M

New member
שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים

שלום תירתיר וברוכה הבאה. את מוזמנת לחפש בפורום תחת שילוב, ישנן הרבה תגובות בנושא ואני הרחבתי לא אחת בתחום חשוב זה. באופן עקרוני , כל זמן שילד מסוגל לשרוד בחינוך הרגיל אין לשקול אפילו העברתו לחינוך המיוחד. לחינוך המיוחד מגיעים כאשר השהייה במסגרת רגילה אינה יעילה וגורמת לילד לתסכול מתמשך. כפי שדורון ציין המונח "שילוב" אינו זר לבתי הספר. זה תחום בו עוסקים במערכת בפועל כשבע שנים, כך שבהחלט יש מקום לצפות כי ידעו לבנות לבנך תוכנית שילוב. לאחר שתקראי בנושא ויהיו לך שאלות נוספות את מוזמנת להעלותן ואני אשמח לסייע בכל דרך.
 

yonitbrk

New member
תגובה

ערב טוב דיאנה כאמור אני אמא לשני אוטיסטים בני ארבע וחצי האחד מצבו קשה והוא בגן תקשורתי השני מצבו קל ונוסף לכך הוא כנראה מחונן אבל בגלל בעיות ההשתלבות בחברה רגילה ובעיות נוספות שוץ בגן שפתי שאלתי היא האם יתנו לנו לקראת כיתה א להוציאו מהחינוך המיוחד ולהעבירו למסגרת של שילוב
 

Diana M

New member
שילוב ילדים אוטיסטים בכתות רגילות

היי יונית, (עשיתי לך קיצור מקווה שזה בסדר) קשה מאוד לחוות דעה בנושא מבלי להכיר את הילד. באופן עקרוני קיימת מדיניות שילוב. מדינת ישראל הכריזה על עצמה כמדינה אשר מבקשת לבטל את הסגרגציה בחינוך ולאפשר לכל ילד ללמוד במסגרת הקהילה הטבעית אליה הוא משתייך. משמע, כל ילד אשר מסוגל להשתלב בחינוך הרגיל, יקבל סיוע על מנת לעשות זאת. הענין מתחיל בהגדרת המונח "מסוגל" פעמים רבות אין תמימות דעים לגבי המסוגלות לעיתים ההורים בטוחים כי ילדם מסוגל ואילו אנשי החינוך או המטפלים כל אחד לחוד או יחד אינם חושבים כך. כל אחד במסגרתו פועל לכאורה לטובת הילד אך הדעות בהחלט יכולות להיות חלוקות. המצב האידיאלי הוא כאשר גם ההורים וגם המערכת פועלים בתאום לקדם את טובת הילד גם כאשר המשמעות היא ללכת עם ההורים גם אם לא מסכימים איתם וחושבים כי טובת הילד דורשת מסגרת מיוחדת. אגב, כבר פגשתי גם מקרים הפוכים בהם ההורים ביקשו חינוך מיוחד ואילו המערכת מצאה את עצמה מהססת מאוד לגבי נכונות הצעד. ובענין בנך, לצערנו קיימים גם ילדים נבונים מאוד אשר אינם מסגולים בשום אופן להשתלב בחינוך הרגיל, אם מסיבות רגשיות ואם מסיבות התנהגותיות וכך קורה מצב בו ילדים בעלי יכולת טובה ומעלה נזקקים למסגרות מיוחדות. באופן עקרוני אם את מאמינה כי בנך יכול לשהות במסגרת רגילה עליך ליזום כבר כעת שיחה עם צוות הגן ולבקש לשמוע מהם מה הכוונות לגבי בנך בשנה הבאה, בשיחה זאת עליך לההביא לידיעתם גם את רצונותיך וציפיותיך כי בנך יתחיל בשילוב, אולי יש מקום להתחיל בכך אפילו כעת. כאם יש לדעותיך משקל רב בקביעת התוכנית הטיפולית והחינוכית של בנך ושילוב הוא חלק חשוב מכך. כפי שנאמר , אני מסכימה כי שילוב דורש אנרגיות רבות מאוד אך בהחלט ראוי וכדאי להשקיע בו. כי בסופו של דבר הרי מדובר בהבדל אשר בעתיד עלול להיות קריטי. ילד משולב הסיכויים שלו להפוך לאדם עצמאי בזכות עצמו הרבה יותר גבוהיים מאשר ילד הנמצא כל חייו במסגרת מוגנת. זמני שיחה כבר כעת בנושא. אולי גם רצוי שתגיעי מוכנה. לשם כך קראי חוזר מנכל של משרד החינוך העוסק בשילוב. את יכולה למצוא אחד באתר של "אוח".
 

נונינה

New member
אתם ההורים !

שילוב של ילד עם בעיה בסביבה רגילה מצד אחד בדרך כלל מושך אותו כלפי מעלה ומצד שני דורש מכולם סביבו - הגננת, ההורים, אנשי המקצוע המטפלים הרבה אנרגיה. קודם כל אפשר להשאיר אותו שנה נוספת בגן אם נראה לכם שהוא עדיין לא מוכן לדרישות ביה"ס. לא מבחינה קוגנטיבית אלא ריגשית. היכולת לשבת ולקבל הוראות ולבצע. להתיישר עם דרישות המורה. הגן הוא גם מקום יותר טוב להתחלה של התנסויות חברתיות משום ששם משחקים הרבה יותר מאשר בביהס. הבן שלי בן 6 קורא שוטף ובכל זאת נשאר שנה נוספת בגן בשל הסיבות הנ"ל. אפשר להצמיד לילד גם בגן וגם בביהס סייעת צמודה (אני לא יודעת לגבי מי מממן...) ואז כשקשה לו הוא לא מפסיק את כל הכיתה אלא יוצא החוצה עם הסייעת עד שהוא יכול לחזור לכיתה. אני תמיד חושבת שכדאי להצמיד לטיפול המקצועי בילד מעבר לקלינאית תקשורת גם טיפול רגשי - פסיכולוג או תרפיה באומנות על מנת לסייע לילד שגם הוא מבין את קשייו ומתמודד איתם ויכול להעזר באיש מקצוע, וגם הדרכה להורים שמתמודדים יחד עם הילד בקשיים שלו, וחווים את הקשיים שלהם כהורים. בכל מקרה ההצלחה של הילד אם תהיה תלויה במערכת החינוך היא תיפול בטוח, רק אנחנו ההורים יכולים לעזור לו לא לפול בין הכסאות...
 
למעלה