ילד עם ליקוי למידה

nama11

New member
ילד עם ליקוי למידה

שלחתי את הודעתי אך משום מה לא מצאתי אותה, כעת אני אשלח פעם נוספת, אנא ייעצו לי בדחיפות, יש לי ילד שעולה לכתה ה´ בכתה רגילה, אנו עוברים מהפריפריה לעיר הגדולה ובנתיים בני עבר איבחון בניצן, מסתבר שיש לו ליקוי למידה רב תחומי, וכנראה בעיות קשב וריכוז, עם זאת הילד מחונן וידיעתיו נרחבות, גם חברתית אין לו בעיות. המאבחנת ייעצה לי שאמצא לילד כיתת שילוב כי זה מה שמתאים לו, כמו כן עליו לקבל הוראה מתקנת, ריפוי בעיסוק ותרפיה. כעת מסתבר שבאזור מגורי בבית הספר החדש יש דווקא כיתות שילוב אולם כשנפגשתי עם האחראית על השילוב היא טענה שהמשאבים שלהם כבר אזלו ולא יהיה להם לתת לילד דבר וגם לא הוראה מתקנת, אלא צירופו לקבוצות לימוד קטנות. מה עלי לעשות זהו בית ספר היחיד שיש בו שילוב האם עלי להעביר את הילד ועדת השמה ולהעביר אותו לכתה של חינוך מיוחד? או להתעקש שהילד יהיה בבית הספר הזה שבאזור מגורי?
 

ronen1981

New member
כ"ילד" עם ליקויי למידה.

אם יש לך יכולת כלכלית וזמן להשקיע בילדך באופן עצמאי מחוץ למסגרת המדוברת לדעתי את יכולה לשלוח אותו לכיתה רגילה תוך שאת דואגת שיקבל את ההקלות המגיעות לו עלפי משרד החינוך. (זו דעתי שמתבססת על ניסיוני האישי ודרך חשיבתי האישית אני ללא רקע אקדמאי בנושא.) את מוזמנת לקרא את סיפורי ולקבל עוד מזון למחשבה.
 

nama11

New member
ליקוי למידה

הסיפור שלך מדהים ותודה ששיתפת אותי, אבל כדי לחדד את הבעיה, השאלה שלי אם יש מקום בכלל לשים ילד מחונן בכיתה מיוחדת, האם בכלל קיימים ילדים כישרוניים ואינטליגנטים בחינוך המיוחד שנמצאים שם בגלל בעיות ספציפיות, האם עדיף לילד להיות בכיתת שילוב וכל הזמן להרגיש שקשה לו להדביק את השאר, או להיות בכתה מיוחדת ולהרגיש שהוא המצטיין שבכיתה? וכן עד כמה בעצם חשובה תוספת של כשעה שבועית של הוראה מתקנת לילד כדי לשנות את ההחלטה.
 

ronen1981

New member
היתי רוצה לעזור לך יותר ....

אבל קשה לי לדעת ולענות לך תשובה אמיתית ומלאה והחלטית לשאלתך כיוון שאני לא מכיר אישית את המסגרת של החינוך המיוחד וכן את ילדך ושוב כפי שבמכוון צינתי כסייג לדברי אני התחום המדובר הוא תחום שנוגע לי אישית (ליקויי למידה) אבל לא תחום שאני לומד ומתמחה עליו (פה ושם מאמרים אבל זה יותר בשביל להבין אותי עצמי ואת הכלים שיכולים לעזור לי לקדם עצמי ולהבין את העבר שלי,אבל לא את המסגרת עצמה ומה שהיא מציעה לילדים שונים בעלי בעיות שונות שכן אני כבר מעבר לשלב המסגרות ויש זמן מוגבל ויש כל כך הרבה דברים שמענינים אותי לדעת,ובבוא היום אם ילדי יהיו בעלי ליקויי למידה אני יעשה שעורי בית אינטנסיבים בנושא ואולי קודם מסקרנות,ולמעשה אני מציע לך מה שאת למעשה התחלת פה לעשות שיעורי בית לבדוק ולבחון את כל האופציות שלרשותך ואז להחליט על סמך מקסימום אינפורמציה מדויקת מה הכי נכון וטוב לילדך). (כפי שהבנת אני למדתי במסגרת חינוך רגיל פלוס,בכיתה המדעית למשל למדתי הרבה שיעורי העשרה נוספים לאילו שלמדו בחינוך הרגיל והדרישות שדרשו ממני היו יותר מחמירות ומקיפות מבחינוך הרגיל וכפי שקראת בכיתה ז זה גרם לי להלם לא קטן (כמעט והעיפו אותי מהמסגרת והיתי צריך להבחן בקיץ בבחינה כדי להישאר.) אבל התגברתי עליו ורק התחזקתי ,וזו אחת הסיבות לדעתי למה את התיכון שלי עשיתי בהליכה ממש (לא פעם צחקתי ואמרתי שבתיכון לכאורה שיש תבגרויות וכולם מפחדים מהם וכד הרבה יותר קל לי מלמשל בכיתה ח,ט שלי) ובתיכון למדתי במגמת אלקטרוניקה לבגרות של34 יחידות שכללה 5 יחידות בפיזיקה מטימטיקה אנגלית ו10 באלקטרוניקה) ביסודי למשל למדתי במסגרת חינוך רגיל שאליו בנוסף קיבלתי תיגבור מהמרכז לקידום למידה וחוגים וביקורים רבים בספריה עם אימי וכד . בחטיבה למדתי בכיתה מדעית שהיא מסגרת חינוך מתוגברת (המורים התגאו בכך שהכיתה והמסגרת יוקרתית ואיכותית יותר מהחינוך הרגיל ולמעשה במחוז הצפון רק כיתת המחוננים עקפה אותנו...מלבד כל מה שנלמד בכיתתות החינוך הרגיל למדנו שיעורים נוספים כגון טכנולוגיה שהינו לוקחים קיטים ומרכיבים אותם ושיעורי פיזיקה יסומית ושיעורי העשרה במטימטיקה וכד והמון עבודות ומטלות שנדרשתי להגיש...מסגרת של כ48-46 שעות שבועיות של לימוד בכיתה של כ25 איש שעברו מבחני קבלה) אני אישית את תחושת המצטיין בכיתה הרגשתי רק בתיכון (בחתיבה התקדמתי לאט למעלה הפירמידה כשהיה לי תחרות לא קטנה) . עכשיו השאלה איפה עדיף שירגיש את התחושה ...האם עדייף שיחיה במעיין בואה בסביבה יחודית בה הוא הטוב ביותר באותה בועה כשברור לשנינו שהיא לא תיהיה שם כשיגדל ומה אז??.השאלה היא האם הוא יקבל את הכלים הנדרשים להתמודד עם השכלה אקדמאית נאות לכשיגדל באותה מסגרת חינוך שתבחרי שילמד בה. אני אם היתי בנעליך היתי בודק לעצמי מה האופציות שעומדות לראשותו. מה היכולות של הילד שלי (אמרת שהוא מחונן ). ואז היתי מחליט ובוחר במסגרת ובמסלול שלדעתי שבסופו הילד שלי יצא תוך שהוא מנצל עד כמה שניתן את מירב הפוטנציאל הטמון בו. (ואם הוא יבכה קצת בתהליך לא נורא גם אני בכיתי מידי פעם
) אני חושב שלדעתי את צריכה לבדוק האם מסגרת שבה הילד שלך לומד בחינוך רגיל עם תיגבור נוסף בשעות אחרות נוספות (מה שעשו איתי) ואם אכן הוא יוכל להסתדר במסגרת כזאת אני אישית לילדי היתי כנראה בוחר בה. (שכן כך אני יודע שהוא לא מפסיד כלום ביחס לשאר האוכלוסיה ועדיין זוכה לטיפול ותגבור בנקודות החלשות אצלו). מכל מקרה מקווה שדברי וסיפורי האישי עזרו לך בקצת לפחות. וגם אם לא תיהי בטוחה במאה אחוז בהחלטתך הסופית זה בסדר גמור בלבד שאת תדעי שההחלטה שלך היא הכי טובה שנראת לך לאור האינפורמציה שעומדה לראשותך. הצרה הגדולה של העולם היא שטיפשים בטוחים,וחכמים מפקפקים (ראסל)
 

nama11

New member
ליקוי למידה

כל כך מעניין לקרוא את הדברים שכתבת, יש בהם הרבה נקודות למחשבה, אני אקרא שוב ושוב, כי ניתן ללמוד הרבה מהדברים שכתבת, דרך אגב כתבת שהיה לך קושי בקשב וריכוז, איך הסתדרת ללא תרופות? חוץ מזה אהבתי את המשפט האחרון בנוגע לטיפשים שבטוחים בעצמם, לפעמים אני חושבת איזה כייף לחיות בלי לחשוב הרבה ובלי להתלבט, אבל גם בלי לדעת איזה אופציות טובות יותר יש.
 

ronen1981

New member
היה לי,יש לי ,ויהיה לי.

ואכן מעולם לא לקחתי תרופות, כעת אם התרופות גורמות לבעית הקשב וריכוז להעלם אחרי זמן מה (מה שאני לא מאמין) אז אולי יש לשקול תרופות.... מכל מקרה אני כפי שאמרתי לא עשיתי שימוש באמצעי זה ולגבי איך הסתדרתי אז כך בגדול ועל רגל אחת...... קודם כל, הבעיות שלי הפריעו לי וכיום מאוד מפריעות לי. יש לי חברים ללימודים שרואים איך אני "לומד" (בעינהם זה לא כל כך לומד ודי מצחיק אותם העובדה שכל עשר דקות אני יוצא מהספריה לשתות או משהו כזה וזה עוד במקרה הטוב) ורואים שבסופו של יום אני והם מוצאים אותם ציונים בערך (יש לי ידידה אחת שראתה את הממוצע שלי והיתה בהלם איך זה שהיא חורשת ואני " מטיל לי " לדבריה ויש לנו אותו ממוצע...) וכבר אמרתי פה בעבר שאחת הסיבות שאני לא מצליח להביא עצמי להיות מצטיין היא משום שאני לא מצליח להביא אותי לידי לימוד בהיקף שעות שנדרש בכדי שאוכל להיות מצטיין אז לסיכום מה שאני מנסה להגיד שבמידה מסוימת יש לי מזל שיש לי ראש שמפצה במידה ניכרת על נקרא לזה "חוסר ישבן" (אבל כפי שניתן להבין לצערי המוח לבדו לא מספיק טוב ). כעת אחד הדברים שגיליתי לגבי עצמי זה שהרבה יותר קל לי לשבת והלתרכז בנושאים לימודיים כאשר אני עוזר לאחר (אני מאוד אוהב לעזור ומקבל הרבה סיפוק מכך) ויש עלי אחריות נוספת ,או ללמוד כאשר אני עושה זאת עם עוד אדם מתאים. כך למשל במתימטיקה בתיכון היתי יכול להסביר לפתור ולתרגל בעיות במתימטיקה כאשר אני עושה זאת בשביל מישהו אחר ובשביל ללמדו ובעוד שאם לבד היתי רוצה לתרגל למשל בשביל ללמוד למבחן אפילו רבע הכמות היתי נשבר מהר מאוד ומרגיש מעין תחושה של רצון לטפס על קירות... מכל מקרה גם בחטיבה ובתיכון למזלי היה לי את החבר הכי טוב שלי אז וכיום (ולדעת הוריו וחברים משוטפים ניתן בלי כל ספק לומר גם למזלו) והינו לומדים ביחד לכל המבחנים כך שכל אחד הרויח מכך אני הרוחתי כיוון שאיתו יכלתי לשבת וללמוד הרבה יותר שעות בקצב ובאופן שאני אוהב ומעונין בו והוא הרויח כיוון שהיה מישהו שיכול לעזור לו להבין מהר דברים שלבד אולי היה מסתבך איתם ומתקשה להבינם וגם גרם לו ללמוד באופן רציני ואיכותי. (לצערי בטכניון לא הצלחתי עדיין למצוא לי שותף ללימודים מתאים שכזה...) עוד דבר שגיליתי זה שלפעמים נושאים מסוימים כשאני שם מוזיקת רקע (לרוב קלאסית של מוצארט) אני הרבה יותר קל לי להתרכז בללמוד אותם ובלשבת וללמוד אותם לאורך זמן. (גם היום זה לפעמים עובד ולא רק קלאסית גם פופ ורוק בלבד שלא יהיה באותה השפה של הטקסט שאני קורא.) וכמובן עוזר לפעמים לעשות פעילות גופנים לפני שלומים (לשרוף אנרגיות ולהיות ניחוח יותר..) וגם פעיליות כיפיות שעוזות לצבור מטענים ואנרגיות ללימודים. מכל מקרה אני קצת מנקר אז אני חושב שאני אפרוש לי למיטה לישון ואם יחשוב על עוד משהו אני יוסיף. כמו כן אני מקווה שדברי לא יתפרשו חלילה כניסיון של "שויץ" אלה יובנו כפי שהם ניסיון להראות מציאות מסוימת לגבי אדם מסוים והבעיה שלו וכיצד הוא יתמודד איתה לאור מה שאמד לראשותו. בוקר טוב לכולם (היתי אומר לילה טוב לכולם אבל השעה יותר מתאימה לשעת בוקר........) . אשמח לתגובות הערות הארות. (עצם כתיבת המכתב הזה בשעה שכזאת מחזקת את הטיעון שכל לי להתרכז בדברים שאני עושה כשהם מהוים עזרה לאחרים.)
 

דליה.ד

New member
נעמה, את מוזמנת לפורום

adhd לקויות וזכויות, יש אצלינו הורים רבים המתמודדים עם גידול ילדים בעלי לקויות למידה וקשיי קשב וריכוז כבנך.
 

זהבה נ

New member
רונן אתה מוזמן לפורום שלנו לספר את

הסיפור המדהים שלך, שמחה עבורך שאצלך היה שונה מאחרים. אבל לא כל מקרה דומה לשני, לך היו יכולות גבוהות שפיצו על איך רשמת בהודעה שלך "חוסר ישבן", חשוב שתבין שמציאות אחת (שלך) לא דומה לאחרת. בכל זאת, אי מאוד רוצה שתספר גם למשתתפי הפורום שלנו את הסיפור שלך. תודה,
 

ronen1981

New member
ממממ.....

אני חושב שאם קראת את דברי השונים שרשמתי פה בקשר אלי תוכלי לראות באופן ברור ביותר שאני מבין את זה שמה שקרה אצלי קרה אצלי ואצל כל אחד אחר יש את הסיפור שלו,זו אחת הסיבות למה אני בא ומוסיף סיגים לדברי ,ולא פעם עושה שימוש במטבע הלשון "מזל" בכדי להדגיש שזה קרה אצלי וזה לא מתחיב שיקרה אצל כל אחד. ועוד ביטויים ומשפטים אלו ואחרים שמראים כי קימת בי ההבנה לסוגיה שהתכונת אליה. ובכל זאת דברי והרוח בהם כפי שמבוטאת מאוד נכונה וראויה בעיני. השמיים הם לא הגבול ,ואם תרצו אין זו אגדה הם מוטו שכל אמא וילדה הסובל מליקוי למידה צריכים לאמץ לעצמם.
 

nama11

New member
ליקוי למידה

היה מעניין לקרוא את מה שכתבת ומעודד, תודה על ששיתפת אותי.
 
למעלה