ילד עם לקות למידה וחסר גבולות

ילד עם לקות למידה וחסר גבולות

יש לי ילד עם לקות למידה הוא בכיתה סוף כיתה ב' ולא זוכר את כל האותיות רוב הזמן בכיתה חוץ משעות שילוב הוא יושב בסוף הכיתה ומצייר, היה לי שיחה עם המורה שתושיב אותו קרוב אליה כמו שנרשם באבחון שעשיתי לו אך היא מתעקשת להושיב אותו בסוף הכיתה כמו כן אני רוצה להעביר אותו לכיתה קטנה עם לקות למידה ומחכה לתשובה מהמפקחת של משרד החינוך. יש לציין שהבן שלי עקשן ולא מוכן לשתף פעולה בבית על שיעורי בית על חוקים בבית על מקלחות על שינה וכו' איך לערוך לו סדר ואירגון שיקשיב ויעשה מה שאני מבקשת.
 
סמכות הורית בונים בהדרגה...בהצטרפות והובלה...

שלום רב רווית, כדי לזכות בהקשבה של ילדים דרושה הקשבה מצידנו. הקשבה צלולה, מכוונת. להתיחס לילד כאל משדר מסרים ולקלוט אותם בכל החושים: לראות אותו (בעיניים), להאזין לו (אוזניים), ולהרגיש אותו(בלב). ילדים זקוקים להבנה, לאמפאטיה, להכרה בצרכים וברצונות שלהם, להבנה שהם יישות נפרדת מאיתנו עם מחשבות, יכולות, מטרות ושאיפות שונות משלנו. הם רואים את המציאות בדרכם ושואפים לעשות מה שהם רוצים. הבן שלך זקוק להרגיש אהוב, נחוץ, יכול. הוא זקוק להרגיש בעל ערך, משמעותי ותורם. מה עושים ? בשלב ראשון מצטרפים אליו.שלב של מספר שבועות ואוליי חודשים. הילד צריך להרגיש אמון וביטחון בקשר ושמאמינים בו. הוא זקוק לעידוד, לאפשרויות בחירה. בשלב השני תוכלי להוביל אותו בחוכמה, ברכות. איך מצטרפים ומובילים בהדרגה, לומדים בהרחבה בבית ספר להורים. מה דעתך להצטרף לקבוצה כזו? אגב, ביקורת, לחץ, חוקים נוקשים ועונשים מזינים חוסר הקשבה של ילדים ( כי הם מדגימים חוסר הקשבה מצידנו ההורים ומולידים חוסר הקשבה של הילדים אותנו) סמכות הורית יש לרכוש בענווה, בסבלנות, בשילוב של תקיפות כשצריך ותמיד עם אדיבות לילד. מיד אצרף עבורך ועבור קוראים נוספים סיפור של נחמן מברסלב :"הינדיק" שמתאר איך ריפאו בן מלך בדרך של הצטרפות והובלה. מקווה שפתחתי לך פתח למחשבה קטנה חדשה , עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 
ה י נ ד י ק מאת: ר' נחמן מברסלב

ה י נ ד י ק: מגישה עינת גבע, מכון אדלר. מאת: ר' נחמן מברסלב פעם אחת בן מלך נפל לשיגעון שהוא עוף הנקרא הינדיק, דהיינו תרנגול הודו, וצריך לישב ערום תחת השולחן ולגרור חתיכות לחם ועצמות כמו הינדיק. וכל הרופאים נואשו מלעזור לו ולרפאו מזה, והמלך היה בצער גדול, עד שבא חכם אחד ואמר: אני מקבל על עצמי לרפאו. והפשיט גם כן את עצמו ערום, וישב תחת השולחן עם בן המלך הנ"ל, וגם כן גרר פרורים ועצמות. ושאלו בן המלך: מי אתה ומה אתה עושה פה? אמר לו: אני הינדיק. אמר לו: אני גם כן הינדיק. וישבו שניהם יחד כך איזה זמן, עד שנעשו רגילים זה לזה. אז רמז החכם והשליכו להם כתונת, אמר החכם-הינדיק לבן-המלך: אתה חושב שהינדיק אינו יכול לילך עם כתונת? יכולים להיות לבושים כתונת ואף-על-פי-כן להיות הינדיק. ולבשו שניהם הכתונת. ואחר זמן-מה רמז והשליכו להם מכנסיים, ואמר לו גם כן כנ"ל: אתה חושב שעם מכנסיים לא יכולים להיות הינדיק? ולבשו המכנסיים, וכן עם שאר הבגדים. ואחרי-כן רמז והשליכו להם מאכלי-אדם מהשולחן, ואמר לו: אתה חושב שאם אוכלים מאכלים טובים כבר חדלים מלהיות הינדיק? אפשר לאכול וגם להיות הינדיק. ואכלו. ואחר-כן אמר לו: אתה חושב שהינדיק מוכרח להיות דווקא תחת השולחן? יכולים להיות הינדיק ולהיות אצל השולחן. וכן התנהג עמו עד שריפא אותו לגמרי. והנמשל מובן למבינים.
 
הצעה לבית ספר להורים

איך אפשר להצטרף הייתי מעונינת איפה זה נמצא אני גרה בנס ציונה
 
בית ספר להורים

המרכז הראשי של מכון אדלר הוא בהרצליה. תוכלי לפנות ולקבל שם מידע על קבוצות שנפתחות בכל רחבי הארץ. עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה