ילד רגיש ופגיע

דורית143

New member
ילד רגיש ופגיע

יש לנו שלושה ילדים בני 12 ,8 ו2 הילד האמצעי בן 8 הוא מאוד רגיש ומכל דבר קטן הוא נעלב, גם בבית וגם בביה"ס בבית הוא רץ ישר לחדר שלו ולא מגיב לכלום. בבי"ס הוא מתפרץ הולך מכות וזוכר שמישהו פגע בו ומסרב להמשיך הלאה.שאני מתחקרת אותו על המקרה הוא מספר לי על דברים שקרו כמה שעות לפני כן או אפילו כמה ימים והמכות לא היו ישר אחרי שנפגע. (הילד גם רגיש במובן החיובי לכל מצוקה של משהו אחר הוא נחלץ ישר לעזור , מוותר על דברים שלו לאחרים, עוזר למי שיכול ומרחם על חלשים) אני לא יודעת מה לעשות איתו. יש לציין שאני מקדישה לו זמני איכות רק בשבילו ואומרת לו כל הזמן שאם הוא רוצה תשומת לב אנחנו נותנים רק תשומת לב חיובית.
 
לעזור לו לפתח כישורים חברתיים

שלום רב, אני מציעה לך לעשות הפרדה בין שתי התריטוריות: הבית ובית הספר. בנוגע לקורותיו בבית ספר אני מציעה לך לא לתחקר. פעם שמעתי את המשפט הבא: "ילדים הם לא תפוז ולכן אין לסחוט אותם, ילדים אינם פרות ולכן אל לחלוב אותם" איך נודע לך שהילד מתפרץ בבית הספר והולך מכות? איך בית הספר מתמודד? סמכי עליהם שיש להם דרכים לעזור לילדים. מה תוכלי לעשות? תוכלי ללמוד איך לעזור לבנך לפתח מיומנויות חברתיות? דרך סיפורים, משחקים, דמיון מודרך, דרך שיקוף ההתנהגויות החברתיות הנעימות שלו. תוכלי ללמוד לבסס את תחושת הערך והמשמעות שלו ולעזור לו לתעל את כוחותיו לאפיקים חיוביים. נושאים אלה נלמדים בהרחבה בקבוצות הורים. מה דעתך להצטרף לקבוצה לומדת? עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר.
 

דורית143

New member
תשובה לשאלתך

נודע לי מה קורה בביה"ס- כי היועצת מתקשרת אלי שאבוא לקחת את הילד- הם לא מנסים להתמודד וכנראה שאין להם כלים, אני חייבת לציין שלפני כן שהיו מציקים לו הוא לא החזיר- הוא רץ למורה או למנהלת ואמר להם- ושהוא ראה שלא עושים כלום או לפחות לא משהו שמספק אותו הוא התחיל פשוט להגיב להחזיר ולהרביץ .
 
אני מבינה...

שלום רב, אני מבינה. תוכלי לעזור לבנך אם תגלי אמפטיה לקושי ולמצוקה שלו. לא לכעוס עליו, לא לבקר אותו, לא להטיף לו. להקשיב לו, להיות איתו, לתמוך בו. הילד צריך ללמוד איך להימנע ממצבי קונפליקט? אם מתי ואיך להתרחק מאירועים מסוימים. עליו ללמוד לקרוא מפה חברתית. ולפתח מיומנויות רגשיות. איך להגיב בשעת כעס? איך להגיב בשעת תסכול? איזה מחשבות להזמין כאשר עולה חמתו? יש ללוות את הילד עקב בצד אגודל. בשיחות הדרכה שגרתיות באווירה נעימה . לבדוק איתו איך הוא מרגיש? מה הוא חושב על המצב? מה לפי דעתו ניתן לעשות? בברכה, עינת גבע, מכון אדלר
 
למעלה