ימאות במיטבה

arik2000

New member
ימאות במיטבה

אין ספק שלאחר שלל התשובות פה הייתי מפליג איתכם לכל מקום . יש פתרון נוסף לזה והוא בסיפור של סמי (בלי הסוס). מאחר ויש לנו לפחות שלושה ימים לבלות עד שנגיע ליעד הייתי משקיע אותם בלתקן את הציוד ואז הפתרון הרבה יותר קל . אגב גם לי קרה מקרה כזה בדרך מקפריסין לטורקיה ,למזלי נשארו לי רק 10 שעות עד ליעד שחלקם השקעתי בתיקון הציוד ולאחר שהשמשתי לפחות את המצברים יכולתי להדליק את הGPS ולהמשיך בדרך . הבעיה היחידה שנשארה הייתה הלילה אין אורות כלל(והפחד להדרס היה גדול יותר מלטעות בדרך כי יש תעבורת אוניות גדולה באיזור ובמיוחד בשעות הלילה . אבל הסוף טוב אז הכל טוב
 

soso_sami

New member
הפחד להדרס

הפחד להידרס תקף אותנו באותה הפלגה קרוב לחודש ומשהו אחרי כשהגענו לגיברלטר. אני אקצר את הסיפור ואגיע לתכלס. ערפל כבד כיסה את המיצר. כבד כל כך שבסירה של 42 רגל לא ראינו את החרטום. הצפירות והצילצולים של הסוחרות החוצות במהירות אימים את המקום הכמעט הכי סואן בעולם מבחינת תעבורה ימית. נצמדנו לחוף הספרדי ואילתרנו מחזיר הד מכ"מ נוסף מקופסת פח של קרקרים. שמענו את הדייגים המרוקאים מנצלים את הערפל וטסים לחוף הספרדי להברחות או דייג לא חוקי וקרענו את העיניים בניסיון לאתר כ"ש. זה היה פחד נטו שנמשך כמעט שלוש שעות!!! אבל הנה אני פה :))
 

lizard

New member
מה שכן

תחשוב איזו תמונה יכולה להיות מלראות חרטום של סוחרת מגיח מבעד לערפל. מקווה שלא נראה אף פעם
מיכה
 

בת ים

New member
שילוב של תושיה ואלוהים איתכם../images/Emo8.gif

אתה כתבת: זה היה פחד נטו שנמשך כמעט שלוש שעות!!! אבל הנה אני פה :)) ......וטוב שכך:)))
 

catamaran

New member
ערפל

נכון שהמצב מסוכן אולם מנסיון דווקא בצד השני הגדול יותר ברגעים כאלו קצין המשמרת לא מוריד את העיניים מהמכ"מ. וניתן לומר שאין דבר שלא רואים כיום במכשירים הקיימים. אפילו שחפים. בנוסף קיימים העזרים הנוספים שמודיעים לך האם האוניה בקורס התנגשות אל כלי אחר ומה המרחק שתעבור ממנה. תדאג להפליג בנתיב הנכון כלומר בצד ימין ואו כפי המסומן במפה לא נגד הכיוון תניף מחזיר הד מכ"מ ופנס חזק ביד לאיתות חרום כל שהוא. בצפון ארופה שם יש המון דייגים ובכניסה ליוקוהמה המזכירה את הכניסה לתל-אביב בבוקר המצב לא יותר טוב ומסתדרים בעז
 

סינאן

New member
להדרס ?? חופשי כמעט כל יום

שלום לכולם עם אורות ,בלי ערפל,עם מחזיר עד מכמ הכי גדול בעולם הכי טוב לשמור על הסוחרות הן לא רואות כלום גם ביום (בצי הישראלי רואים יותר טוב )בלילה לא רואים כי ישנים והאמת קשה מאוד לראות בלילה אור קטןשל ספינה וגם נורא קשה לפנות דרך ובכלל אי אפשר לעצור גם אם רוצים וחלקן פשוט מאמצות את הרעיון שאני יותר גדול וזהו ו ל א להפליג בלי אורות ניווט שמעתי על כאלה שחוסכים מצברים חיל הים שלנו יוריד אתכם ולא בטעות
 

soso_sami

New member
זה בסדר חיל הים שלנו...

גם הוריד סוחרת ענקית או יותר נכון אוניית נוסעים גדולה עם אורות ניווט וגרלנדה מאירה. זה היה פעם מזמן לפני שנים בסביבות 91´ ונדמה לי שזו הייתה אח"י עצמאות שלא "ראתה" את המפלצת הזו שנתנה לה ביס בירכתיים ומזל גדול שלא היו פגיעות חמורות מכך. כך שאף פעם אבל אף פעם אל תסמוך על סמוך
 
למעלה