ימהה ארוקס משופר?

The Real Ali g

New member
ימהה ארוקס משופר?

שלום חבר'ה, הקטנוע היחיד שהיה לי הוא טימקס, אחרי תאונה מצערת שלא הייתה באשמתי הטימקס הורד מהכביש ונמכר לחלקים, כעת אני סטודנט שמחפש קטנוע ממש זול רק בשביל להתנייד מבית ספר והבית ספר לעבודה, אני מודה שיש לי טראומה קטנה מאז התאונה כך שאני די מפחד לחזור לרכב על הכביש, נחזור לעיקר, חשבתי על ימהה ארוקס 50 סמ"ק שאני צריך אותו רק לנסיעות עירוניות, אך מחקר קטן מגלה לי שמשפרים אותם והם הופכות למפלצות קטנות! העם זה חוקי להגדיל את הנפח ל-70 סמ"ק+קרבורטור גדול+אגזוז לחץ? ועם כבר אז אני ישאל מה בדיוק בודקים בטסט של קטנועי 50 סמ"ק?
 

פרארי1

New member
לא חוקי להגדיל את הנפח

זה לא אומר שאין כלים כאלה בשוק, אבל זה לא הופך את זה לחוקי. מעבר לזה, מדובר בדגם ישן שעקב הספורטיביות שלו, לא עבר חיים קלים. אני די בספק שתוכל למצוא כלי במצב נורמלי שלא יטרטר אותך למוסך כל הזמן. מעבר לזה, אחרי טימקס כל קטנוע יראה לך נפילה, אז לא הייתי מפתח ציפיות מקטנוע 50, גם אם הוא משופר. אם הדרישות שלך בסיסיות והתקציב מוגבל, חפש טייפון במצב הכי טוב שתמצא, אני מניח שזו תהיה האופציה הכי זולה לתחבורה בסיסית סבירה.
 

פרארי1

New member
כשהוא תקין - 80-85 קמ"ש אמיתי

על השעון, עם רוח גבית, אולי תראה 90-95.
 

hofnoan

New member
LOL הוא רוכב כמוני


שמתי לב גם שהרמזורים שם מתחלפים מאדום לירוק בלי מעבר בכתום הגיוני? או שבמיקרה נורה נשרפה?
 

אהוד א1

New member
לא חייבים להגדיל נפח.

יש קיטים גם ל-50 סמ"ק שיתנו ביצועים מ-א-ו-ד משופרים. טעות של רבים לחשוב שחייבים להגדיל ל-70 ולא זה המצב. ההגדלה אינה חוקית אבל קשה לעלות עליה. בטסט בודקים בדיוק מה שבדקו לך בטימקס - ביטוח, מספרי מנוע ושלדה, צופר, מאותתים וזהו בערך. כל עוד הקטנוע שלך לא ירעיש בצורה מושכת עין לא תתקל בבעיה לעבור טסט. מה שכן, במקרה של חס וחלילה תאונה - הביטוח יעשה הכול כדי להתנער ממך ויש לחשוב על כך מראש. אגזוז לחץ יש לכל קטנוע 50 סמ"ק 2 פעימות. אתה מדבר על אגזוז משופר (לא תמיד חייבים, תלוי מה מותקן) וכאן החוכמה היא להתאים אגזוז משופר לסוג הקיט שהתקנת ולכוון את שניהם יחד עם הקרבורטור. כאן כבר מדובר בעסק למנוסים ויש כאלה בענף - אלי ברדה, מירון מגארדמן , גילי וושדי ועוד. ניתן לשפר לא רק אירוקסים רק שכאן תקבל גם התנהגות יחסית טובה.אם תמצא אפריליה SR במצב טוב שווה לשקול אותה במקום הארוקס. יש בפורומים הרבה ניסיון עם ארוקס משופר .יש כאן אפילו דוב אחד עם הרבה ניסיון ב-50 משופרים. אם תלך על זה שלח לי מסר ואקשר אותך לברנש עם ניסיון כזה (כולל תחרותי).
 

hofnoan

New member
אז מה הקטע שפיז'ו ספיד-פייט עם האגזוז?

זה לא נקרא אגזוז לחץ? זה מה שחשבתי כל השנים... כאילו, הוא לא משופר או משהו. ככה זה בא פשוט.
 

אהוד א1

New member
כל קטנוע/אופנוע 2 פעימות מגיע עם אגזוז "לחץ".

לא הבנתי מה רצית מהפיז'ו. כיוון שהוא 2t גם הוא מגיע עם אגזוז "לחץ" ישר מהיצרן.
 

hofnoan

New member
כן אבל האגזוז שלו שונה

יש לו את האביזר הזה שמתווסף בקצה שאין בקטנועי 50 סמ"ק רגילים. אז מה זה החלק הזה אם כך?
 

אהוד א1

New member
איבדתי אותך. אפשר תמונה?

יש כל מיני סוגים של אגזוזי "לחץ". רגילים, מקופלים, אפילו כפולים.
 

hofnoan

New member
בבקשה

ניראה לי שזה מקופל?...... יש כזה גם בג'ילרה ובעוד קטנוע שאני לא זוכר את שמו. הקפתי בעיגול את החלק
 

אהוד א1

New member
המשתיק. הרבה פעמים הוא "מכופף" כך.

אני לא יודע אם כאן יש לזה עניין טכני/ביצועי אבל לא ספק זה נראה "קרבי" יותר.(וזה למיטב זכרוני הדגם מורר האוויר שהיה די פרווה).
 

hofnoan

New member
קראתי בזמנו שהצורה משמעותית

וכל שינוי באגזוז עלול להשפיע על הביצועים. וכן זה הדגם מקורר האוויר. הדגם שהיה שלי זה 2004 ואני לא זוכר שהוא היה כזה פרווה... על השעון הגיע ל 85 במישור והאיץ יותר טוב מכל קטנוע אחר חוץ מג'ילרה שהאיץ בשניונת יותר טוב (כל ההשוואות שלי הן יחסית לקטנועים רנדומאלים ב"פתיחות" בכביש בזמנו) בכל אופן -אני מתגעגע לחתיך הזה!! (התמונה זה הקטנוע שהיה לי ב 2004-2006) השבוע הצלחתי למכות את השארית האחרונה שלו באיביי -משאבת שמן חדשה שהיתה אצלי שנים בבית ואף אחד לא רצה לקנות כי אין למי למכור. בסוף נמכר לבחור מאושר מאנגליה
 

אהוד א1

New member
הצורה משמעותית.

להבנתי יותר משמעותית הצורה של הדוד שלפני המשתיק.יש הרבה ידע,ניסיון והכרת החוקים הפיסיקליים בבניית אגזוז לחץ.
 

The Real Ali g

New member
תודה על התשובה המפורטת

אני בדקתי ובכלל אין אפריליה RS למכירה... כלום
 
למעלה