יעלות צמיג ( חלק ב ) בגלגל קדמי לטיפוס קירות
לפני כמה חודשים כתבתי על בדיקת יעלות צמיג בטיפוס קירות
הלינק לפוסט
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1046&MessageId=173725368#173725368
זה בדיקת המשך ל 2 צמיגים נוספים , את הבדיקה רק אני עשיתי יש לי 2 גלגלים קדמיים חדשים , דגם גלגל פשוט של שימנו WH-RS20 .
הבדיקה נעשתה על קיר סטרילי באורך כ 130 מ' עם כ 23% שיפוע ממוצע כל גלגל נבדק 3 פעמים לסירוגין , ב 2 יחסי העברה שונים , 39/28 פעם אחת , 39/32 פעמים .
הגעתי לאזור הקיר עם מכונית והחלפתי את הגלגל הקדמי בהתאם ,דבר שעורר סקרנות והתקהלות מצד המקומיים ,שמעתי אותם מדברים עלי בערבית ( אדה מג'נון ) .
סוגי הצמיגים שנבדקו בשלב ב :
צמיג COLUMBIERE Maxis משקל בנוני , עם שטח מגע קטן עד בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 130.
צמיג MICHELIN PRO4 SERVICE משקל קל עם שטח מגע בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 110
(הלחץ לפי היצרן ) הערה : כל הצמיגים שהורכבו היו חדשים .
את MICHELIN קניתי דרך אתר של ב BIKEPANEL המחיר משתלם אבל למרות שהוא קל לא מתאם לקירות בגלל לחץ אוויר PSI נמוך .
את maxis קניתי במזדמן בחנות בצ' מגידו היה במבצע . ולצורך טיפוס קירות היה יותר טוב הרגשתי הבדל .
המסקנה שמה שמשפר את יכולת הטיפוס בקיר זה צמיג שלחץ האוויר PSI גבוהה ומבנה הצמיג יוצר שטח מגע קטן עם הכביש בגלגל קדמי .
בבדיקה הזו משקל הצמיג לא היה הפקטור הקובע אלה ה PSI .
הבהרה -כל הבדיקות האלו עשיתי בשבילי לסקרנות שלי , ולא מטעם ספק כזה או אחר .
(אם גם אחרים ירצו לטפס על קירות יוכלו להיעזר בניסיון שצברתי לגבי צמיגים מתאמים בגלגל קדמי )
הצמיג בגלגל האחורי לא משפיע לדעתי מסקנה שלי מכל הבדיקות . בבדיקה בשלב ב, הצמיג האחורי היה ארמדילו .
הבהרה אני בדקתי רק יעלות בטיפוס קירות - איזה צמיג חותך את הקיר הכי טוב .
שאר השיקולים לא היו רלוונטיים לגבי כמו : רכיבה כללית , עליות , עמידות לפנצ'רים , מחיר , אורך חיים , נוחות ברכיבה ובסיבובים , תאימות לחורף , שיפור תחרותיות וכו' .
אם משהוא ידוע על צמיגים שלחץ האוויר גבוהה PSI מעל 130 אני הקנה והבדוק .
אריה סדובניק
לפני כמה חודשים כתבתי על בדיקת יעלות צמיג בטיפוס קירות
הלינק לפוסט
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1046&MessageId=173725368#173725368
זה בדיקת המשך ל 2 צמיגים נוספים , את הבדיקה רק אני עשיתי יש לי 2 גלגלים קדמיים חדשים , דגם גלגל פשוט של שימנו WH-RS20 .
הבדיקה נעשתה על קיר סטרילי באורך כ 130 מ' עם כ 23% שיפוע ממוצע כל גלגל נבדק 3 פעמים לסירוגין , ב 2 יחסי העברה שונים , 39/28 פעם אחת , 39/32 פעמים .
הגעתי לאזור הקיר עם מכונית והחלפתי את הגלגל הקדמי בהתאם ,דבר שעורר סקרנות והתקהלות מצד המקומיים ,שמעתי אותם מדברים עלי בערבית ( אדה מג'נון ) .
סוגי הצמיגים שנבדקו בשלב ב :
צמיג COLUMBIERE Maxis משקל בנוני , עם שטח מגע קטן עד בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 130.
צמיג MICHELIN PRO4 SERVICE משקל קל עם שטח מגע בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 110
(הלחץ לפי היצרן ) הערה : כל הצמיגים שהורכבו היו חדשים .
את MICHELIN קניתי דרך אתר של ב BIKEPANEL המחיר משתלם אבל למרות שהוא קל לא מתאם לקירות בגלל לחץ אוויר PSI נמוך .
את maxis קניתי במזדמן בחנות בצ' מגידו היה במבצע . ולצורך טיפוס קירות היה יותר טוב הרגשתי הבדל .
המסקנה שמה שמשפר את יכולת הטיפוס בקיר זה צמיג שלחץ האוויר PSI גבוהה ומבנה הצמיג יוצר שטח מגע קטן עם הכביש בגלגל קדמי .
בבדיקה הזו משקל הצמיג לא היה הפקטור הקובע אלה ה PSI .
הבהרה -כל הבדיקות האלו עשיתי בשבילי לסקרנות שלי , ולא מטעם ספק כזה או אחר .
(אם גם אחרים ירצו לטפס על קירות יוכלו להיעזר בניסיון שצברתי לגבי צמיגים מתאמים בגלגל קדמי )
הצמיג בגלגל האחורי לא משפיע לדעתי מסקנה שלי מכל הבדיקות . בבדיקה בשלב ב, הצמיג האחורי היה ארמדילו .
הבהרה אני בדקתי רק יעלות בטיפוס קירות - איזה צמיג חותך את הקיר הכי טוב .
שאר השיקולים לא היו רלוונטיים לגבי כמו : רכיבה כללית , עליות , עמידות לפנצ'רים , מחיר , אורך חיים , נוחות ברכיבה ובסיבובים , תאימות לחורף , שיפור תחרותיות וכו' .
אם משהוא ידוע על צמיגים שלחץ האוויר גבוהה PSI מעל 130 אני הקנה והבדוק .
אריה סדובניק