יעלות צמיג ( חלק ב ) בגלגל קדמי לטיפוס קירות

ariasdo

New member
יעלות צמיג ( חלק ב ) בגלגל קדמי לטיפוס קירות

לפני כמה חודשים כתבתי על בדיקת יעלות צמיג בטיפוס קירות
הלינק לפוסט
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1046&MessageId=173725368#173725368

זה בדיקת המשך ל 2 צמיגים נוספים , את הבדיקה רק אני עשיתי יש לי 2 גלגלים קדמיים חדשים , דגם גלגל פשוט של שימנו WH-RS20 .

הבדיקה נעשתה על קיר סטרילי באורך כ 130 מ' עם כ 23% שיפוע ממוצע כל גלגל נבדק 3 פעמים לסירוגין , ב 2 יחסי העברה שונים , 39/28 פעם אחת , 39/32 פעמים .

הגעתי לאזור הקיר עם מכונית והחלפתי את הגלגל הקדמי בהתאם ,דבר שעורר סקרנות והתקהלות מצד המקומיים ,שמעתי אותם מדברים עלי בערבית ( אדה מג'נון ) .

סוגי הצמיגים שנבדקו בשלב ב :

צמיג COLUMBIERE Maxis משקל בנוני , עם שטח מגע קטן עד בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 130.

צמיג MICHELIN PRO4 SERVICE משקל קל עם שטח מגע בנוני בכביש -. שנופח ללחץ PSI 110

(הלחץ לפי היצרן ) הערה : כל הצמיגים שהורכבו היו חדשים .

את MICHELIN קניתי דרך אתר של ב BIKEPANEL המחיר משתלם אבל למרות שהוא קל לא מתאם לקירות בגלל לחץ אוויר PSI נמוך .
את maxis קניתי במזדמן בחנות בצ' מגידו היה במבצע . ולצורך טיפוס קירות היה יותר טוב הרגשתי הבדל .

המסקנה שמה שמשפר את יכולת הטיפוס בקיר זה צמיג שלחץ האוויר PSI גבוהה ומבנה הצמיג יוצר שטח מגע קטן עם הכביש בגלגל קדמי .
בבדיקה הזו משקל הצמיג לא היה הפקטור הקובע אלה ה PSI .

הבהרה -כל הבדיקות האלו עשיתי בשבילי לסקרנות שלי , ולא מטעם ספק כזה או אחר .
(אם גם אחרים ירצו לטפס על קירות יוכלו להיעזר בניסיון שצברתי לגבי צמיגים מתאמים בגלגל קדמי )
הצמיג בגלגל האחורי לא משפיע לדעתי מסקנה שלי מכל הבדיקות . בבדיקה בשלב ב, הצמיג האחורי היה ארמדילו .

הבהרה אני בדקתי רק יעלות בטיפוס קירות - איזה צמיג חותך את הקיר הכי טוב .

שאר השיקולים לא היו רלוונטיים לגבי כמו : רכיבה כללית , עליות , עמידות לפנצ'רים , מחיר , אורך חיים , נוחות ברכיבה ובסיבובים , תאימות לחורף , שיפור תחרותיות וכו' .

אם משהוא ידוע על צמיגים שלחץ האוויר גבוהה PSI מעל 130 אני הקנה והבדוק .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
בקיר הזה בקטע A נבדקו הצמיגים מצורף צילום

בזום מרחוק , הפוזיציה לצילום , ממחיש את התלילות , אפילו נראה מפחיד יותר מאשר במציאות .
זה למעשה קיר הבדיקה גם לכל רוכב שבא לסיבוב בכפרים .

קטע B ההמשך קשה הרבה יותר ומחייב הילוכים ביחס העברה מעבר לקומפקט וקסטה 28 יש שם מדרגה ארוכה של 37% .
יש עבודות להמשך סלילה הכביש עד סוף הרכס .

סה"כ אורך כל הקיר כ A+B = 230 מ' והשיפוע הממוצע זה כ 24.5%

לצורך ק:מ לקושי ( הקטע בקיר בעין חוד באורך דומה עם רק 18% ממוצע ) .

אריה סדובניק
 

resgol

New member
צמיגי ורדשטיין VREDESTEIN

דגם FORTEZZA TRICMOMP תומך בלחץ של 170 PSI (אבל צריך לבדוק שהחישוק מותאם ללחץ כזה).
צמיגים מצוינים, לדעתי, בלי קשר ללחץ (את הלחץ צריך להתאים לרוכב ולפי מה שאני יודע, אין מה להגיע ללחץ המירבי. לרוב הרוכבים מתאים לחץ של 100-120). בעבר הביא אותם עמית לוינזון. נדמה לי שכיום מייבאים אותם רוק אנד רוד.
שים לב שיש להם גם דגם SLICK, שמיועד להבנתי לתחרויות ופחות עמיד לפנצ'רים (ולכן פחות טוב מבחינתי). יש גם דגם QUATTRO שאמור להיות עמיד במיוחד וכבד יותר, אבל בעיניי העמידות של הדגם הרגיל (בלי הקוואטרו) מספיק טובה והצמיג הרגיל יותר טוב (סיבובים, התנגדות גלגול וכד').
 

ariasdo

New member
תודה - מבירור שעשיתי אצל היבואן Rock N' Road

הצמיגים שיש אצלו ומתאמים לגלגל רגיל הם עד לחץ 120 PCI .

צמיגים בלחץ גבוהה יותר יש רק טיובולר ...
לפי בדיקת הספק הצמיגים מסיבים וכבדים יותר , שטח המגע עם הכביש גדול יותר ודרוש גלגל מתאם .

המחיר גבוהה מאוד יחסית לצמיג רגיל .

בגילגול הבא בטיפוס הקירות נבדוק לפחות דוגמא אחת גם מצמיג מטיובולר .

אריה סדובניק
 

yairza

New member
לשוואלבה יש צמיגים שעמידים ב145 PSI מדגם

ה ZX וגם החדשים שנקראים ONE
 

Tamir Eshel

New member
לכולם יש צמיגי קלינצ'ר לחץ גבוה אבל...

אבל לאף חברת גלגלים או חישוקים אין חישוקים שמאושרים לניפוח מעל 125 או 130 PSI...
 

ariasdo

New member
גם גלגלים כבדים שימנו WH-RS20 -בבדיקה הראשונה

לפני כמה חודשים הרכבתי צמיג של חבר , מסוג סליקסטר אולטרה .
הצמיג דק מאוד קל מאוד עם שטח מגע קטן בכביש -. שנופח ללחץ PSI 145 לפי יצרן הצמיגים .

לטיפוס הקיר הוא היה מצוין אבל הוא עדין ואולי זה גם מזל קיבל פנצ'רים בתדירות גבוהה .

את המגבלה שכתבתה לא ידעתי תודה על המדע מבחנתי זה היה בדיוק בזמן לפני החלטה
לקנות גלגלי שימנו WH-6800 Ultegra .

אריה סדובניק
 

Tamir Eshel

New member
מסתבר שלקוחות רבים נוטים לייחס ללחץ המרבי...

מסתבר שלקוחות רבים נוטים לייחס ללחץ המרבי את איכות הצמיג אז לייצר צמיג שעמיד בלחץ גבוה יותר, גם אם אין חישוק שמתאים לשימוש כזה, צפוי למכור יותר וזה שם המשחק...
שים לב שהצרפתים פשוט לא משחקים במשחק הזה ומתכננים את הצמיגים שלהם לשימוש בלחץ נמוך מהאחרים,
האם זה אומר שהצמיגים שלהם פחות טובים מהאחרים? לאו דווקא אבל יהיו רוכבים שיאמינו שהם פחות טובים רק כי כתוב עליהם מספר פחות גבוה...
 

Maxim br

New member
אכן טיפוס על קירות

יכול להיות שאם הייתה ירידה אחרי העליה יתכנו תוצאות שונות ??
 

יורם א2

New member
צמיגים....

בזמנו עמית מחר צמיגי טופו לגלגל רגיל שניתן לנפח עד 200
הצמיג סגור דומה לטובלר. אבל לא היה מפעיל לחץ על החישוק.
 
למעלה