העלאה בשכר כתהליך תקשורת
אוקיי, אז יש לנו מצב תקשורת בין שני אנשים - הפעם קוראים להם מעסיק ועובדת. והעובדת רוצה לפנות למעסיק שלה לבקש העלאה בשכר. איך מתחילים? אני הייתי מתחילה קודם כל בהבנה של המרכיבים בסיטואציה - כסף, וכמוהו גם העלאה בשכר - הם אסטרטגיות והם מוגדרים במודל בחלק של הבקשה. (ולתזכורת כללית - מרכיבי המודל הם, לפי הסדר: תצפית - רגש - צורך - בקשה). ההגדרה של בקשה היא - דרך אפשרית למילוי צורך. זאת אומרת, שבעצם הצורך שלך הוא המניע לכל התהליך הזה. ולכן בעיניי, חשוב ביותר לנסות ולברר עם עצמך (ואם תרצי - איתנו) מהם הצרכים שלך סביב נושא העבודה והשכר שלך. ואיך נמצא את הצרכים? תנסי לתת לנו כאן קצת שיפוטים ומתוכם נמצא את הצרכים המתחבאים. שיפוטים על עצמך כעובדת, כמישהי שעושה את התפקיד שאת עושה, כחלק מצוות או כל שיפוט אחר שקשור בעבודה שלך, אולי בעמיתי שלך בעבודה שעושים אותה יותר או פחות טוב לדעתך, וכו'. אלו כמובן יכולים להיות שיפוטים חיוביים או שליליים - מה שעולה לך בראש על עצמך כעובדת. מוכנה?