ש ו ק י ל ו י
New member
יפה מאוד אבל....
שלום לכולם, שמי שוקי ואני נמצא במהלך קורס מצנחי רחיפה דרגה 1. אתמול ביצעתי את טיסות הגובה הראשונות שלי באתר מבוא חמה. מספר רגעים לאחר המראתי הראשונה (טיסת הגובה הראשונה בחיי) ביקש ממני המדריך לא להמשיך במסלול הטיסה שנקבע לנו מראש לשדה הנחיתה הרגיל, ולפנות דרומה ומזרחה לשדה נחיתה חלופי אשר נמצא בצמוד להר ומצידו המזרחי של קו המתח. על מנת להרגיע אותי הסביר לי המדריך בקשר שאין כל תקלה או בעיה במצנח ובמזג האוויר, פשוט מגיעה מצפון קבוצה גדולה של מצנחים וגלשנים ממונעים. ואכן בזמן שטסתי חזרה דרומה (לאט כנגד הרוח הדרומית) עברו ממערב לי קבוצה גדולה של כלים, ואחד הגלשנים אף ביצע מספר יעפים מעל שדה הנחיתה המקורי. מספר דקות לאחר שעברתם עדיין הצליח המדריך לשמור איתי על גובה (במקרה הזה שימשתי לו כמצנח מונחה רדיו) וכך חידשתי את טיסתי בחזרה לשדה המקורי. לאור כל התיאומים והדיונים המופיעים בפורום זה רציתי לדעת, האם נעשה תאום מול בתי הספר העובדים במבוא חמה? ידוע לי מבית הספר ששדה הנחיתה מושכר בכסף והטיסות מתחילות רק לאחר תאום עם הצבא וח"א, כל יום מחדש (מה לעשות שהם מתנהלים כשני גופים נפרדים). בשיחת הסיכום שלנו לאחר יום הפעילות ציין אחד החניכים שגם במהלך טיסות הגובה שביצע בעבר בגלבוע קרה לו מקרה דומה. המדריך הסביר לנו שאנו אגודה אחת, ושלא היה לו כל מידע מקדים על תוכניותכם לעבור בנתיב הטיסה שלנו בגובה נחיתה. האם האגודה לא מודיע בתוכה לחבריה על שדות רישמיים וזמני פעילות? האם בכלל ידעתם שאתם חוצים אותנו? האם אתם מודיעים לעובדה שלנו אין יכולת לתת גז ולעלות (המדריך שלי טוען שעלינו להתייחס לכל נחיתה כנחיתת חירום מכיוון שאין ביכולתנו ללכת סביב ולעשות גישה חוזרת)? מעבר לכך כל הכבוד על האיגון והטיול המדהים (מתמונות בלבד). שוקי
שלום לכולם, שמי שוקי ואני נמצא במהלך קורס מצנחי רחיפה דרגה 1. אתמול ביצעתי את טיסות הגובה הראשונות שלי באתר מבוא חמה. מספר רגעים לאחר המראתי הראשונה (טיסת הגובה הראשונה בחיי) ביקש ממני המדריך לא להמשיך במסלול הטיסה שנקבע לנו מראש לשדה הנחיתה הרגיל, ולפנות דרומה ומזרחה לשדה נחיתה חלופי אשר נמצא בצמוד להר ומצידו המזרחי של קו המתח. על מנת להרגיע אותי הסביר לי המדריך בקשר שאין כל תקלה או בעיה במצנח ובמזג האוויר, פשוט מגיעה מצפון קבוצה גדולה של מצנחים וגלשנים ממונעים. ואכן בזמן שטסתי חזרה דרומה (לאט כנגד הרוח הדרומית) עברו ממערב לי קבוצה גדולה של כלים, ואחד הגלשנים אף ביצע מספר יעפים מעל שדה הנחיתה המקורי. מספר דקות לאחר שעברתם עדיין הצליח המדריך לשמור איתי על גובה (במקרה הזה שימשתי לו כמצנח מונחה רדיו) וכך חידשתי את טיסתי בחזרה לשדה המקורי. לאור כל התיאומים והדיונים המופיעים בפורום זה רציתי לדעת, האם נעשה תאום מול בתי הספר העובדים במבוא חמה? ידוע לי מבית הספר ששדה הנחיתה מושכר בכסף והטיסות מתחילות רק לאחר תאום עם הצבא וח"א, כל יום מחדש (מה לעשות שהם מתנהלים כשני גופים נפרדים). בשיחת הסיכום שלנו לאחר יום הפעילות ציין אחד החניכים שגם במהלך טיסות הגובה שביצע בעבר בגלבוע קרה לו מקרה דומה. המדריך הסביר לנו שאנו אגודה אחת, ושלא היה לו כל מידע מקדים על תוכניותכם לעבור בנתיב הטיסה שלנו בגובה נחיתה. האם האגודה לא מודיע בתוכה לחבריה על שדות רישמיים וזמני פעילות? האם בכלל ידעתם שאתם חוצים אותנו? האם אתם מודיעים לעובדה שלנו אין יכולת לתת גז ולעלות (המדריך שלי טוען שעלינו להתייחס לכל נחיתה כנחיתת חירום מכיוון שאין ביכולתנו ללכת סביב ולעשות גישה חוזרת)? מעבר לכך כל הכבוד על האיגון והטיול המדהים (מתמונות בלבד). שוקי