יפה מאוד אבל....

יפה מאוד אבל....

שלום לכולם, שמי שוקי ואני נמצא במהלך קורס מצנחי רחיפה דרגה 1. אתמול ביצעתי את טיסות הגובה הראשונות שלי באתר מבוא חמה. מספר רגעים לאחר המראתי הראשונה (טיסת הגובה הראשונה בחיי) ביקש ממני המדריך לא להמשיך במסלול הטיסה שנקבע לנו מראש לשדה הנחיתה הרגיל, ולפנות דרומה ומזרחה לשדה נחיתה חלופי אשר נמצא בצמוד להר ומצידו המזרחי של קו המתח. על מנת להרגיע אותי הסביר לי המדריך בקשר שאין כל תקלה או בעיה במצנח ובמזג האוויר, פשוט מגיעה מצפון קבוצה גדולה של מצנחים וגלשנים ממונעים. ואכן בזמן שטסתי חזרה דרומה (לאט כנגד הרוח הדרומית) עברו ממערב לי קבוצה גדולה של כלים, ואחד הגלשנים אף ביצע מספר יעפים מעל שדה הנחיתה המקורי. מספר דקות לאחר שעברתם עדיין הצליח המדריך לשמור איתי על גובה (במקרה הזה שימשתי לו כמצנח מונחה רדיו) וכך חידשתי את טיסתי בחזרה לשדה המקורי. לאור כל התיאומים והדיונים המופיעים בפורום זה רציתי לדעת, האם נעשה תאום מול בתי הספר העובדים במבוא חמה? ידוע לי מבית הספר ששדה הנחיתה מושכר בכסף והטיסות מתחילות רק לאחר תאום עם הצבא וח"א, כל יום מחדש (מה לעשות שהם מתנהלים כשני גופים נפרדים). בשיחת הסיכום שלנו לאחר יום הפעילות ציין אחד החניכים שגם במהלך טיסות הגובה שביצע בעבר בגלבוע קרה לו מקרה דומה. המדריך הסביר לנו שאנו אגודה אחת, ושלא היה לו כל מידע מקדים על תוכניותכם לעבור בנתיב הטיסה שלנו בגובה נחיתה. האם האגודה לא מודיע בתוכה לחבריה על שדות רישמיים וזמני פעילות? האם בכלל ידעתם שאתם חוצים אותנו? האם אתם מודיעים לעובדה שלנו אין יכולת לתת גז ולעלות (המדריך שלי טוען שעלינו להתייחס לכל נחיתה כנחיתת חירום מכיוון שאין ביכולתנו ללכת סביב ולעשות גישה חוזרת)? מעבר לכך כל הכבוד על האיגון והטיול המדהים (מתמונות בלבד). שוקי
 
שלום שוקי .........../images/Emo11.gif

אני לא יודעה באזה בית-ספר אתה לומד ? אני יודעה שלאחד מבתי-הספר יש את התדר של הממ"גים ( מיצנח ממונעה גלגלי ). התדר של הממ"גים מאד קרוב לתתר של בתי-הספר ובתחום של כול בתי-הספר . לרובם היהי מכשיר קשר + לאחד הגלשנים הממונעים ( שלא צריך קשר בתחום של הממג"ים ) . עים המדריך שלחה היהי מנסה לתקשר עים אחד הממ"גים ( בתדר ) אז כולם היו זזים קצת מערבה . תודה משה שקורי
 
למדריך שלו אין את התדר.

וגם אין לי מכשיר "פרוץ" בעל יכולת שינוי תדרים. למה שנבקש ורק לאחר הבקשה תזוזו, כאשר ידוע לחלקכם הגדול (כולל אתה שקורי) באיזה שדה אנו משתמשים, מאיזו נקודה אנו ממריאים ובאיזה נתיב טסים. זה ידוע לכם כי חלקכם למדתם שם והחלק האחר לימד והדריך שם. לא היה יותר פשוט לתדרך מראש לגבי המצאות מצנחי רחיפה בנקודה זאת? ניתן היה להתקשר ולבדוק איתנו אפילו בזמן ההפסקה שקדמה להגעתכם לאיזורינו. מה שחשוב הוא שלא קרה דבר ואיש לא נפגע. והעיקר שנלמד כולנו מהמקרה ונסיק את המסקנות הנכונות לעתיד
. איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 

ronga

New member
חוקי דרך...

שלום איתי, אני זוכר שמה שהדאיג אותי בתכנון הקטע הזה היה הרוחות המזרחיות שיגיעו מהרמה, ולכן האינדיקציה שאתם שם זה "אור ירוק" לעבור שם, ככה גם היינו נעזרים בכם וגם מידעים עליכם... כנראה שלא ציינתי זאת בתדריך ונזכר בפעם הבאה אבל... בשביל זה יש חוקי דרך כמו שאכן צויין בתדריך (גבוה ומהיר, מפנה לחלש ולנמוך...וכו.) וכך אנו צריכים לנהוג.. אין זה "אויראי" לעלות לאוויר ולא לצפות להפתעות שלא צויינו בתדריך, להפך, הטייס נדרש בכל רגע נתון "לקרוא" את השטח ולצפות בעיות שהוא עלול להכנס לתוכם. אין ספק שאם עבר ממונע באזור בקרבת מרחפים (או במרחק השפעת הרוטורים) וסיכן מרחפים צריך להעלות את הנושא אך כמו שהבנתי לא כך הדבר, המדריכים צפו את הבעיה מראש, והמצנועים לא סיכנו אף אחד כמו כן בתדריך ראינו את הטנדרים שלכם בדרך ליבנאל, ככה שאתם תמיד מוזמנים לעצור לגיד שלום, חוצמיזה ד"ש למשה בוחבוט שהשאיר לי הודע מהרכס למעלה אך שמעתי אותה הרבה אח"כ להתראות רון
 
למעלה