זה לא מדוייק
שוב, גודל החיישן במקרה הזה קצת מאיין את ההבדלים בין MF ל FF אבל APS-C עדיין קצת רחוק.
צמצם 2.8 על החיישן של ה FUJI ידרוש צמצם 2.2 על FF או צמצם 1.4 על APS-C.
אבל כפי שאמרתי, על מנת להדגיש את המראה, עדיף ללכת על פילם בפורמט 6X7 כי צמצם 2.8 ידרוש צמצם מקביל של 1 על FF או צמצם 0.66 על APS-C ואלו צמצים שכלל לא קיימים.... (אם כי ראוי לצלם שיש מעט מאד עדשות עם צמצם סביב ה 2.8 גם למדיום פורמט).
מבחינה אופטית, זה לא רק חדות בצמצם פתוח, זה גם התמודדות עם עיוותים. 50מ"מ על 6X7 יתן FOV מקביל ל 24מ"מ על FF או 16מ"מ על APS-C, כפי שאתה יודע, ככל שהעדשה רחבה יותר יש יותר בעיות שצריך להתמודד איתן, העדשות של MF פשוט איכותיות יותר וזה פשוט נובע מפיסיקה שאי אפשר לשנות.
אבל זה לא רק חדות ועומק שדה ועניינים אופטיים, לחיישן הגדול יותר יש גם טווח טונאלי גדול יותר. אני דיי בטוח שזה לא יהיה משמעותי בצילום רחוב אבל בצילום מסחרי כמו אופנה או מוצרים או אוכל או כל תחום שלמרקמים והיכולת להבליט ולהראות אותן יש חשיבות גבוהה זה יבוא לידי לביטוי.
בעולם המסחרי, להדפסות גדולות איכותיות שניתן להתבונן מקרוב יש חשיבות ודרישה והרזולוציה הגבוהה יותר של MF גם באה לידי ביטוי, אמנם יש 35מ"מ שמגרדים את ה 50MP אבל ב MF יש 100MP.
אם כי גם כאן ההבדלים היו יותר משמעותיים בתקופת הפילם.
וכמובן שיש את אחד היתרונות הגדולים של מצלמות MF והשימוש בעדשות עם תריס עלים בעדשה וזה היכולת לסנכרן פלאש במהירויות גבוהות יותר.
ואם זה לא מספיק, אז הבשורה האמיתית של פוג'י כאן היא מימדי המערכת והמחיר. אם מצלמות MF היו בלתי ניתנות להשגה והיה מדובר במערכות מסורבלות הרי שהפוג'י 50s בגודל של DSLR ממוצעת, רק קלה יותר, ה 50r קטנה יותר, והמחיר, רק כ $1000 יותר לעומת מצלמות הדגל של FF וכחצי מחיר מלייקה נטולת מסך...
גם אם ההבדלים מול FF די קטנים,הרי שמבחינת פוג'י זה היה מהלך מצויין, במקום לנסות להתחרות בשחקניות העיקריות על שוק ה FF, היא פשוט דילגה מעליו ומשחקת בביצה של הגדולים. במקום להתחרות על ליבם של צלמי ספורט וציפורים, היא פונה לצלמי סטודיו ונוף, ולא לשכוח שמדובר במערכת אטומה מה שלמשל סוני לא נותנים לך.