יצחק יוסף (רב) צריך לחשוב איך הוא עדתו והאשכנזים הצליחו להשניא כ"כ את תורת ישראל על ישראל.

Harrington

Well-known member
מנהל
יצחק יוסף (רב) צריך לחשוב איך הוא עדתו והאשכנזים הצליחו להשניא כ"כ את תורת ישראל על ישראל.
זה נשמע לי יותר כמו שאלה שיש להפנות למחנכי השונאים הללו.
זאת החטא גדול בתורה.
האמנם?
כנראה שבלי התוספות הטיפשיות של רבנים לדורותיהם,
לא היתה שום בעיה.
שם בדיוק הבעיה החינוכית. א-ב' היה מלמד שאין ולא צריך להיות כל קשר בין דברי ו/או פעולות רבנים כלשהם לאהבת או חלילה שנאת התורה. בדיוק כמו ששוטר שמתבטא לא יפה לא יגרום לאזרח לשנוא את החוק, כך גם כאן אין כל סיבה שיהיה קשר כלשהו בין הדברים. אז אם מישהו מחפש לעצמו תירוצים מדוע החינוך שקיבל בבית הוריו או בבית ספרו לא הובילו לאהבת התורה ו/או הובילו לשנאתה חו"ח, בתור תירוץ זה בהחלט אחלה. אבל זה בדיוק מה שזה, תירוץ ותו לא.
ידדה כבודו ליציאה
כי? פלוני החליט שכבוד הרב לא מוצא חן בעיניו? יואיל נא מר פלוני להתמודד עם בעיותיו עם עצמו וישאיר לרב את ההתמודדות שלו עם עצמו.
 

גתרי ג'ונס

Active member
זה נשמע לי יותר כמו שאלה שיש להפנות למחנכי השונאים הללו.

האמנם?

שם בדיוק הבעיה החינוכית. א-ב' היה מלמד שאין ולא צריך להיות כל קשר בין דברי ו/או פעולות רבנים כלשהם לאהבת או חלילה שנאת התורה. בדיוק כמו ששוטר שמתבטא לא יפה לא יגרום לאזרח לשנוא את החוק, כך גם כאן אין כל סיבה שיהיה קשר כלשהו בין הדברים. אז אם מישהו מחפש לעצמו תירוצים מדוע החינוך שקיבל בבית הוריו או בבית ספרו לא הובילו לאהבת התורה ו/או הובילו לשנאתה חו"ח, בתור תירוץ זה בהחלט אחלה. אבל זה בדיוק מה שזה, תירוץ ותו לא.

כי? פלוני החליט שכבוד הרב לא מוצא חן בעיניו? יואיל נא מר פלוני להתמודד עם בעיותיו עם עצמו וישאיר לרב את ההתמודדות שלו עם עצמו.
אני לא מבין את מה שאתה כותב.
בהתעלם מזה אוסיף, שיצחק יוסף בס"ה מייצג צורת שלטון ששואפת להחליף את הקיים והמקובל על ההגיון הישר.
צורת השלטון שהוא מייצג היא מפגרת ומושחתת בכל קנה מידה.
(זה אחד שדורש על "שארה, כסותה ואונתה" שהגבר מסכים לא להכות את האשה, ובתמורה, צריך לממן אותו כל חייו....זה לא פח זבל ?!)
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא מבין את מה שאתה כותב.
נורא פשוט. הרב הוא לא התורה והתורה היא לא הרב. אצלי בן אדם יכול להשניא אך ורק את עצמו. אין בכוחו להשניא עלי לא אדם אחר ולא משהו אחר. לענייננו, אין בכוחו של (אף) רב להשניא עלי את התורה. מי שכן מעניק כוח כזה לרב (כלשהו), או שלא הבין לכתחילה מהי התורה ומיהם הרבנים, או ששנא את התורה לכתחילה וחיפש היום איזשהו צידוק נחמד לתקוף איתו את דברי הרב. יעני 'לא סתם אתקוף את דברי הרב על דבריו, אלא אכתוב שהוא השניא עלי את התורה. כך יהיה לי אחלה תירוץ אם אישאל מדוע אני שונא את התורה ובמקביל קוראיי יאשימו את הרב במעשה חמור פי כמה מסתם התבטאות לא מתאימה (לטעמי).'
בהתעלם מזה אוסיף, שיצחק יוסף בס"ה מייצג צורת שלטון ששואפת להחליף את הקיים והמקובל על ההגיון הישר.
לא יודע מה זה אומר. לא מכיר שהרב יוסף עוסק בצורת השלטון של מדינת ישראל או שואף להחליפו.
צורת השלטון שהוא מייצג היא מפגרת ומושחתת בכל קנה מידה.
בעיה, כי הוא כלל לא מייצג שום צורת שלטון :). זה לא תפקידו, זה לא מה שהוא עושה, וזה לא רלוונטי לשום דבר. זאת בלי להזדקק בכלל להתייחס ל"מפגרת ומושחתת" שהרגשת צורך להכניס, לא ברור כלפי מה בדיוק.
(זה אחד שדורש על "שארה, כסותה ואונתה" שהגבר מסכים לא להכות את האשה, ובתמורה, צריך לממן אותו כל חייו....זה לא פח זבל ?!)
לימוד תורה בעיני היא לא פח זבל, לא. מה זה קשור לענייננו אינני יודע, אבל התשובה לשאלתך שלילית בעיני.
 

גתרי ג'ונס

Active member
נורא פשוט. הרב הוא לא התורה והתורה היא לא הרב. אצלי בן אדם יכול להשניא אך ורק את עצמו. אין בכוחו להשניא עלי לא אדם אחר ולא משהו אחר. לענייננו, אין בכוחו של (אף) רב להשניא עלי את התורה. מי שכן מעניק כוח כזה לרב (כלשהו), או שלא הבין לכתחילה מהי התורה ומיהם הרבנים, או ששנא את התורה לכתחילה וחיפש היום איזשהו צידוק נחמד לתקוף איתו את דברי הרב. יעני 'לא סתם אתקוף את דברי הרב על דבריו, אלא אכתוב שהוא השניא עלי את התורה. כך יהיה לי אחלה תירוץ אם אישאל מדוע אני שונא את התורה ובמקביל קוראיי יאשימו את הרב במעשה חמור פי כמה מסתם התבטאות לא מתאימה (לטעמי).'

לא יודע מה זה אומר. לא מכיר שהרב יוסף עוסק בצורת השלטון של מדינת ישראל או שואף להחליפו.

בעיה, כי הוא כלל לא מייצג שום צורת שלטון :). זה לא תפקידו, זה לא מה שהוא עושה, וזה לא רלוונטי לשום דבר. זאת בלי להזדקק בכלל להתייחס ל"מפגרת ומושחתת" שהרגשת צורך להכניס, לא ברור כלפי מה בדיוק.

לימוד תורה בעיני היא לא פח זבל, לא. מה זה קשור לענייננו אינני יודע, אבל התשובה לשאלתך שלילית בעיני.
לימוד תורה ? אתה כנראה לא יודע מה זה, אבל זה לא שפלוני ממציא שטות ומברברים עליה וריאציות...זאת כל אומנותו של יצחק יוסף ולצערינו הוא ודאי יסרב לטיפול...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לימוד תורה ? אתה כנראה לא יודע מה זה, אבל זה לא שפלוני ממציא שטות ומברברים עליה וריאציות...זאת כל אומנותו של יצחק יוסף ולצערינו הוא ודאי יסרב לטיפול...
רפואה שלמה. מקווה שתזכה להשתחרר משנאת החינם שטבועה בך במהרה, מכל הלב.

מיצינו.
 

DANIAVNI

Well-known member
זאת החטא גדול בתורה.
כנראה שבלי התוספות הטיפשיות של רבנים לדורותיהם,
לא היתה שום בעיה.
ידדה כבודו ליציאה
אני מבין שישנם רבנים שיש סיבות מאוד טובות לשנוא אותם
אבל למה לשנוא את כל הרבנים ואת התורה ?

נגיד שיש יהודים שמיישמים את הציונות באופן שאינו לרוחך
האם זה משניא עליך את כל היהודים ואת הציונות בכללותה ?

אין זאת אלא שמי שאומר שרבנים השניאו עליו את התורה
שנא מלכתחילה את הרבנים ואת התורה
ורק בשביל לקנטר מציג את הדברים כאילו הרבנים הם שגרמו לכך.

אני למשל, לא מת על הרב יצחק יוסף, לדעתי איננו מגיע לקצה ציפורנו של אביו עליו השלום
גם את תנועת ש"ס אינני אוהב
אבל למה זה צריך להשניא עליי את כל עולם התורה ?
התורה הרבה יותר גדולה מהם ואין להם שום מונופול עליה .


יש לי תורה שכתוב בה למשל שגבר צריך לספק לאשתו "שארה, כסותה ואונתה"
זאת אומרת, הגבר צריך לפרנס את אשתו
והנה יש אל מולי חרדים שאצלם דווקא האישה מפרנסת את הבעל
זאת אומרת, שכשזה מתאים להם הם יודעים ללכת נגד התורה .

מה הקשר בינם לתורת ישראל ?

כתוב בתורה " לא תלך רכיל בעמיך" כלומר לא לרכל
והרי הם החרדים אלופי הרכלנים ומוציאי לשון הרע

שוב, הקשר בינם לבין התורה בעייתי באופן כללי .

ומה עם זה שכתוב " אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות "
איזו מלאכה הם אוהבים חוץ מסחטנות ובטלנות ?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש לי תורה שכתוב בה למשל שגבר צריך לספק לאשתו "שארה, כסותה ואונתה"
זאת אומרת, הגבר צריך לפרנס את אשתו
והנה יש אל מולי חרדים שאצלם דווקא האישה מפרנסת את הבעל
זאת אומרת, שכשזה מתאים להם הם יודעים ללכת נגד התורה .
זה לא נגד התורה אלא במסגרת זכויותיה של האשה לוותר על הנ"ל. אלא אם כן תוכיח שבקרב בני זוג שהחליטו (למשל) שהגבר יישב וילמד תורה וכנגד רעייתו תפרנס את הבית, הדבר נעשה בכפיה ובניגוד לדעת האשה, הרי שאין כאן שום "הליכה נגד התורה" בשום צורה. בדיוק ההיפך הוא הנכון.

אז, סליחה שאני אומר, הרוצה לתקוף את המגזר על דרך חייו שיתקוף כאוות נפשו. אבל ההגזמות וההקצנות הללו לא משרתות התקפה אובייקטיבית אלא מצביעות דווקא על חוסר האובייקטיביות, הכנות וההגינות שבה. חבל, כי הנושא כשלעצמו מרתק.
 

DANIAVNI

Well-known member
בכפיה ובניגוד לדעת האשה
השאלה מהי כפייה ?
האם כשאדם נולד למציאות חברתית מסויימת ומציית לנורמות מסויימות שקיימות באותה חברה
האם זו כפייה או בחירה חופשית ?
ויותר מזה, השאלה היא האם יש אלטרנטיבה בלתי קשה לביצוע למי שמחליט שלא לחיות לפי הנורמות שגדל אליהן?

אני טוען שהנשים גדלות לתוך מציאות מסויימת ולכן הן "בוחרות" לפעול על פי הנורמות החברתיות
הן לא מכירות דרכים אחרות ואם כן החברה משדרת להן שזה לא בשבילן
זו לא בדיוק "בחירה חופשית" .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
השאלה מהי כפייה ?
האם כשאדם נולד למציאות חברתית מסויימת ומציית לנורמות מסויימות שקיימות באותה חברה
האם זו כפייה או בחירה חופשית ?
שאלה מרתקת. אבל נתחיל מזה שאין שום ודאות שמדובר במשהו שהוא "נגד התורה" כפי שכתבת (נדמה לי שאתה) למעלה.
נמשיך בזה שזאת מסקנה שלך שמדובר בהסללה חברתית ואין כל ראיה שזה המצב. למעשה רוב הנשים בהן מדובר שנשאלות, גאות מאוד שנפלה להן ההזדמנות לפרנס לומד תורה. אני בכלל לא נכנס לזה שמדובר כמובן במיעוט בחברה החרדית, כך שכל הדיון הוא די דיון סרק בעיני, אבל זה ניחא. אז אתה הסקת שאותן נשים נאלצות לעשות זאת בסוג של כפיה שאתה החלטת שהוא כזה. אוקיי, כל אחד זכאי לדעתו מן הסתם. אבל לנהל דיון שלם בשאלה מהי כפיה כשכלל לא בטוח שאפילו האקסיומה לדיון הזה נכונה? כיצד אפשר?
ויותר מזה, השאלה היא האם יש אלטרנטיבה בלתי קשה לביצוע למי שמחליט שלא לחיות לפי הנורמות שגדל אליהן?
עובדתית יש ולמדים את זה מהעובדה שברוב המגזר הגברים עובדים לא פחות מנשותיהם.
אני טוען שהנשים גדלות לתוך מציאות מסויימת ולכן הן "בוחרות" לפעול על פי הנורמות החברתיות
כן, כך המערב טוען מאז ומתמיד לגבי נשות חברה דתית. אין כל חדש תחת השמש. הבעיה עם זה שאין לזה שום ראיה והנשים עצמן מספרות סיפור אחר לחלוטין. אז אולי הדברים נכונים לחברה דתית כמו בסעודיה למשל, קרי חברה עם הרבה מאוד הגבלות על אותן נשים מעבר לכך שהן נדרשות, שלא מרצונן, לשרת את הבעל. אולם כאן כלל לא מדבר בשירות הבעל אלא בפרנסת הבית ומתן אפשרות לבעל ללמוד תורה וכל זאת, לדברי הנשים עצמן, מתוך רצונן ואף דרישת חלקן הגדול בשלב השידוך.

נלענ"ד מכל הנ"ל שעסקינן במשהו שלא מוכר לך (לא מדבר ברמה האישית אלא ככלל), ומתוך כך אתה (כנ"ל) מחפש לזה תירוצים. זאת מתוך קושי שלך להתמודד עם העובדה שיש אנשים בעלי השקפת עולם שונה משלך, שמעוניינים בדרך חיים שונה מזו שאתה סבור שכולם צריכים להיות מעוניינים בה. כך יוצא שאתה "טוען" שהנשים האלו חיות בכפיה בדרך חיים שמנוגדת לרצונן. האמן לי שלא חסרות נשים במגזר החרדי שסבורות שנשות המגזר 'החופשי' (בהגדרה לא מוצלחת) אומללות פי כמה וכמה מהן ותחת הסללה פי כמה וכמה מהן (ולפחות עם החלק השני אני גם מסכים).
הן לא מכירות דרכים אחרות ואם כן החברה משדרת להן שזה לא בשבילן
זו לא בדיוק "בחירה חופשית" .
לדעתך. לדעתי (קרי לידיעתי) המצב אפילו לא קרוב ללהיות מה שאתה הופך אותו ולדעתי הנשים החילוניות במגזר הכללי הן דווקא אלו ש"לא מכירות דרכים אחרות" ונאלצות לחיות בדרך שהן היו מאוד מעדיפות אילו היה שונה, אך אין בכוחן לקדם זאת מסיבות של לחץ חברתי, מקובלות חברתית וכו'.
 
למעלה