רק תיקון קטן..
בס"ד עדיין לא התיישבתי לחשוב מדוע לא נשא יצחק אשה לפני כן אבל ברור שלא זמן ההליכה לקח את הזמן שהרי: בראשית פרק כד, פסוק מב וָאָבֹא הַיּוֹם, אֶל-הָעָיִן; וָאֹמַר, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם, אִם-יֶשְׁךָ-נָּא מַצְלִיחַ דַּרְכִּי, אֲשֶׁר אָנֹכִי הֹלֵךְ עָלֶיהָ. רש"י ואבא היום -
היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הארץ, ======================================================== אגב שמעתי פירוש דיוק יפה מתורת הרב מבריסק (למי שמכיר): אליעזר נתן סימן מי תהיה האשה הראויה. בין השאר אומר
בראשית כ"ד י"ב) "...אֲדֹנִי אַבְרָהָם, הַקְרֵה-נָא לְפָנַי
הַיּוֹם.." ואחר כך הוא ממהר: פסוק יז: "
וַיָּרָץ הָעֶבֶד, לִקְרָאתָהּ.." וגם רואים את רבקה ממהרת..: פסוק יח: "וַתֹּאמֶר, שְׁתֵה אֲדֹנִי;
וַתְּמַהֵר..." פסוק כ: "
וַתְּמַהֵר, וַתְּעַר כַּדָּהּ אֶל-הַשֹּׁקֶת,
וַתָּרָץ עוֹד.." שואל הרב מבריסק זצ"ל: מדוע התורה מדגישה מספר פעמים את העניין של מהירות החסד של רבקה ומהירותן של אליעזר? והוא מתרץ: כיוון שכתוב: " יא וַיַּבְרֵךְ הַגְּמַלִּים מִחוּץ לָעִיר, אֶל-בְּאֵר הַמָּיִם,
לְעֵת עֶרֶב, לְעֵת צֵאת הַשֹּׁאֲבֹת" הרי לפי הסימן שאיוה לעצמו
היתה חייבת רבקה לסיים את מעשה החסד לפני רדת הלילה.. ואם הוא כבר הגיע לעת ערב הרי
שלא נשאר הרבה זמן.. לכן
מיהרה שלא מידיעתה רבקה ובכך נשלם הסימן כראוי שנתן אליעזר.. ודפח"ח (ע' קהלת י' י"ב) בברכה