יציאה לפנסיה והעברת העסק תוך הישארות חלקית בחברה

  • פותח הנושא יוסי עסק משפחתי
  • פורסם בתאריך
י

יוסי עסק משפחתי

Guest
שלום,

יש בחזקתי עסק משפחתי שפועל כבר שנים רבות בעסקי העמילות מכס. בתי בת ה33 כבר מנוסה מאוד בעסק ויודעת את העבודה לפרטי פרטים.
אני כבר אזרח מבוגר בן 67, ומאוד מעוניין לצאת לפנסיה בקרוב, אך למרות שאני מעוניין לצאת לפנסיה, אני יותר מעוניין לשמור על העסק שהיה מרכז חיי במשך שנים רבות. חשוב לציין שהחברה בבעלותי המלאה, והיא רשומה כחברה בע"מ.
ראיתי בפוסט הזה שהמלצת לאדם במצב דומה לשלי מה לעשות, ורציתי לשאול איך אני בפועל יוצא לפנסיה מבחינה חוקית, וממשיך להישאר כבעל סמכות או שליטה חלקית בחברה וממשיך למשוך משכורת ו"לעבוד" בחברה. העסק מאוד יקר לליבי, ואני רוצה לוודא את הישרדותו ושיגשוגו תוך מתן עזרה חלקית לבתי.
תודה מראש,

יוסי אלמליח
 
שלום יוסי

תודה על פנייתך.


כפי שראית בפוסט הקודם בעניין זה, ישנן לא מעט שאלות שיש לקבל עליהן מענה בכדי שניתן יהיה לתכנן כראוי את הליך העברת החברה לבת.

הואיל ואתה עדיין רוצה להמשיך לעבוד ולהתפרנס מפעילות החברה ואף שתוכל עד אשר תחליט אחרת "לתת את הטון" בחברה, יש צורך ביצירת מתווה
העברת הבעלות באופן כזה שייתן מענה להיבטים רבים לרבות, משפטי, מיסוי ( הן בהעברה והן בהשתכרות עתידית ובפרישה ), ניהולי ארגוני, וכמובן משפחתי.

כמו כן כאמור לעיל ישנן שאלות לא מעטות שיש לבחון במסגרת התכנון כדוגמת:
1. האם הבת נשואה ויש לה ילדים, בכל אפשרות כזו או כזו יש צורך בגידור משפטי של העברת הבעלות לצדדים אחרים שאינך מעוניין בהם .
2. האם אתה נשוי ומה חלקה של רעייתך בחברה ומה מפורט בצוואה ככל שיש בעניין מניות החברה .
3. האם יש לך ילדים נוספים שאינם קשורים לפעילות החברה באופן פעיל ואולם רואים בחברה שלך כחלק מירושה עתידית כי שהבת תקבל.
4. מהן תכניותיך לעתיד מבחינת המקיף עבודה, השתכרות.

ישנן עוד שאלות רבות שמטבע הדברים לא נכון יהיה לפרט אותן פה. ואולם בתהליך נכון ואיכותי של העברה בין דורית , אנחנו נוגעים בצורה עדינה ורגישה בכל
השאלות הקשות והרצונות שלך, כבעלים, שמעביר את תוצר פרי עמלו זה הרבה מאוד שנים וכאמור לעיל נותנים תשומת לב יתרה להיבטים משפטיים, רגשיים משפחתיים ומיסויים בכדי לא ליצור "תקלות מיותרות".

אני יכול לשתף אותך שממש בימים אלו אנחנו מסיימים תהליך ארוך ומרגש ממש של העברת בעלות בחברה מאב בן כ 70 לביתו ובעלה, תוך התייחסות לשאר הילדים שאינם קשורים ועובדים בחברה.

רק בגלל שההליך כלל הרבה מחשבה, ישיבות עם כל אחד מהנוגעים בדבר, ועם כולם בייחד תוך בחינת רצונות צרכים, ורגולציה - התהליך הצליח באופן מוחלט ולשביעות רצון כל הצדדים.

כמובן שכל מבנה משפחתי, מבנה עסקי, מנטליות אישית מקצועית ומשפחתית צרכים ורצונות , שונים מעסק ומשפחה אחת לשנייה - הרי שפעולות והחלטות שנכונות
עבור משפחה אחת אינן נכונות עבור משפחה שניה ויש "לתפור לכל אחת מהן , חליפה לפי מידה " ובזה אנחנו מתמחים.

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר ואשמח להעניק לך בשיחה הנחיות כלליות וראשוניות לצורך קידום התהליך.

שיהיה בהצלחה רבה :) (y)
 
למעלה