יצירה קטנה, לא ממש חדשה

L m a o

New member
יצירה קטנה, לא ממש חדשה ../images/Emo9.gif

הקלטתי אותה, אבל אני לא מוצא את הכבל, אז אני אצרף מידי ואעלה במהלך השבוע הקלטה. הערה דיי חשובה- יש המון מקומות שהרמונית נשמעים מזוייפים במידי- בפסנתר זה לא כך(שכן זה נכתב ליד פסנתר והועתק למחשב). מתנצל על המידי, הוא גם עשה לי קצת בעיות עם הקצב(בעיקר בסוף, בשלוש תיבות האחרונות- הפסאז'ון אמור להיות הרבה יותר ארוך אבל ממילא המידי מפשל וזה נשמע נורא ונכנס לתיבה הבאה), אז אני אשמח אם תאזינו עם התווים בשביל להבין את הכוונה(למרות שזה לא הכרחי במקומות מסויימים). כמובן שהיצירה פשוטה ובסיסית מאוד.
 

yonti261

New member
דעתי

למרות שהיא בסיסית,יש כאן מלודיה.כדאי לך להעשיר את המוזיקה שלך:שהמלודיה לא תהיה כזו בסיסית,שיד שמאל תעשה יותר משמעותי מאום פה פה כל הזמן,שיהיו יותר דרגות כי ההרמוניה בסיסית כמו המנגינה,וגם שתפתח.חוץ מחזרה מגומגמת על נושא הוולס באמצע וטיפה קישוטים בסוף לא ממש לשת את החומר שהיה לך. בהצלחה!
 

L m a o

New member
תודה

האמת שדי פחדתי ללוש את זה, כי אחרי הכל זה היה חוזר על עצמו.. למרות שכשאני חושב על זה, הייתי יכול להאריך את חלק ב' קצת יותר.. אני עכשיו עובד על עוד אחד קצת יותר מקושט, אני איישם את זה.
 

yonti261

New member
טעית עכשיו טעות די חמורה

יש הבדל עצום בין לחזור על עצמך ובין לפתח.פיתוח בעיניי ובעיני רבים פיתוח הוא אחד הדברים החשובים ביותר בהלחנה.לפתח זה לא לחזור על עצמך,זה למצות מהנושא את המקסימום ולהוציא ממנו את כל המיץ,כדי שהחומר המוזיקלי לא יתבזבז לחינם.כך למשל את הפרק הראשון בחמישית של בטהובן. מה- "טא טא טא טאם..." בהתחלה הוא בונה פרק שלם.בכלל בטהובן היה אמן יוצא דופן בתחום הפיתוח.קשה להסביר מה זה פיתוח,אני מקווה שההסבר שלי ברור.מהתשובה שלך לתגובה שלי ניכר שאתה אפילו לא יודע מה זה אז זה לא מפליא אותי שלא פיתחת.
 

L m a o

New member
תלוי איך לפתח

אני לא חושב שלפתח אלף פעם את אותה מלודיה זה רעיון טוב. לי זה היה נראה ארוך מדי- שכן אני לא יכול לעשות דברים מורכבים יותר גם הרמונית או לפתח את זה ברמה מקצועית, אז היה עדיף להשאיר את זה ככה. בוודאי שצריך פיתוח- פשוט זה לא היה יוצא לי כל כך טוב.
 

yonti261

New member
מי אמר אלף פעם?

אמרתי "עד שתוציא מהנושא את המקסימום".מה עם לשנות את הקצב?לתת את הנושא ליד שמאל ושימין תלווה?לעשות ליווי קצת אחר?להעביר את הנושא למינור?לעשות במקום הליווי המשעמם של אום פה פה ליווי של ארפג'ים?להוסיף לזה הרמוניה מעניינת (מוגדלים,מוקטנים וכו')?לצטט מתוך המנגינה מוטיב קטן?לשנות את האופי? "ברור שצריך פיתוח-זה פשוט לא יצא לי כל כך טוב"? אז תעשה שזה יצא טוב.לא קשה לחשוב על רעיונות או לראות מה אחרים עושים.צריך טיפה לחשוב.מה הטעם בזה שאתה מפרסם פה את המוזיקה שלך אם אתה אומר על התגובה שלי שהיא נכונה אבל אתה דוחה אותה על הסף?רצית לשמוע רק מחמאות?
 

L m a o

New member
אז זהו, שאני לא ממש מצליח לעשות את הנ"ל

אני לא דוחה את התגובה שלך- אני רק אומר שאני לא כל כך מצליח לעשות את הדברים האלו. אני לא ממש יכול להוציא ממנה את המקסימום, והסתכלתי בהרבה וואלסים- לא ראיתי דברים כמו לתת את הנושא ליד שמאל, ארפג'י או לשנות קצב(בכל זאת וואלס). מה שכן היה זה מינור(הגיע קצת מינור בקטע השני), חלקים יותר בסגנון פסאג' מאשר מלודיה, טריולות ודברים כאלו. אני מבטיח לנסות להשתמש באלו ולהביא דברים. עשיתי כמה דברים, זה איבד צורה או שלא מצאתי הרמוניה מתאימה- אבל אני אנסה שוב. תודה.
 

amitmis

New member
או.קיי, תגובתי...

אני לא אהבתי את היצירה. לא רק שהיא לא הייתה מקורית, מצאתי איתה מספר בעיות טכניות, מוסיקאליות והרמוניות. היצירה נשמעת כמו טיוטה של יצירה שמישהו רוצה לכתוב. לא מושקעת מספיק, לדעתי.
 

L m a o

New member
הדגשתי שיש דברים שנשמעים אחרת במידי

ובפסנתר הם קונסוננטיים לחלוטין. מה לא מקורי בה? היא מולחנת בצורה קלאסית, זה הכל. ציפית לראות פה אלמנטים של שופן או סטרווינסקי? שימוש במודוסים? אז גם היצירות של מוצארט לא מקוריות?
 

Petrus

New member
בגדול נחמד

יש מלודיה, וזה חשוב מאוד, למרות הפשטות שבה. אני חושב שהשפה ההרמונית שלך דלה מאוד, וזה גורם להכל להשמע פשטני וסטטי. אתה משתמש באופן כמעט בלעדי באקורדים פה מז'ור וסי במול מז'ור. למה שלא תסיים את הקטע בקדנצה לשמה? ולמה שה-4 תיבות הראשונות לא יסתיימו בחצי קדנצה, כמו שהמנגינה כ"כ דורשת? בנוסף, אני חושב שאם את חלק ב' של הקטע היית כותב על סולם החמישית (כלומר דו מז'ור), זה היה מעשיר את הקטע בהרבה. ושאלה -- האם אתה לומד קומפוזיציה? האם יש לך ידע כלשהו בקונטרפונקט ובהרמוניה?
 

L m a o

New member
תודה רבה../images/Emo70.gif ../images/Emo13.gif

אתה צודק בהחלט. קונפוזיציה אני לא לומד, ואין לי ידע בקונטרהפונקט או הרמוניה(אני די מהסס ושמרן בקטע הזה, וזה די מגביל..אני לא ממש יודע מתי אפשר לשים במול, אם לקרוא לו במול או דיאז(זה אני דווקא כן יודע, אבל לפעמים זה לא ברור), ובאיזה צלילים אפשר לעשות את זה.
 
למעלה