יצירה שלי לפסנתר, לשיפוטכם

shykedmi2

New member
זה ממש יפהפה -

שמעתי רבות על הלהקה שלכם, ועושה רושם שאתה פסנתרן מצויין, ומאוד מאופק - אני מאוד אוהב את זה.
לפעמים האיפוק הוא הרבה יותר אפקטיבי מהאגרסיביות והאקספרסיביות, שאני עצמי ניחן בה, לפעמים על יתר המידה.
זה אומר שאני הייתי מנגן את היצירה הזאת אחרת לגמרי מבחינת פרשנות. אבל מי לא?
זאת באמת יצירה פנטסטית. יפהפיה. רק אם תוכל להסביר למה אתה מתכוון בנושא מחומש? נושא עם חמישה מוטיבים? וכמה וואריאציות יש שם? זה נשמע בשמיעה ראשונית כמו קטע שבנוי כמו קטע של בטהובן (ובכלל, יש כאן השפעה חזקה מצד בטהובן אני חושב - תקן אותי אם אני טועה), אבל אם אתה אומר שיש ואריאציות, ומדובר בסה"כ בקטע של 3 דקות, אני מניח שהבניה הפנימית היא הרבה יותר מורכבת ממה שנראה לעין. יש דברים שאני לא יודע אם להתייחס אליהם מבחינת "ניתוח" כאל ואריאציה, או פיתוח, או שמא זה אותו הדבר? לצערי, אין מנוס מלהתייחס אל היצירה הזאת בצורה טכנית קצת, מפאת שמה: "ואריאציות על נושא מחומש". אז יש מקום להבין את הטכניות.
אבל כבר התייחסתי ליצירה מנקודת מבט מוסיקלית נטו, וציינתי כי היצירה הזו היא יפהפיה. כל הכבוד. :) שי
 

orbiti

New member
אני לא מבצע את הקטע...

אני רק הלחנתי אותו, ורועי (שהוא באמת פסנתרן מעולה, וגם הפרשנות שלו לקטע מצוינת לדעתי) ביצע. ה"נושא המחומש" בא לרמוז על המשקל הראשי בתבנית הבסיסית בקטע (שמהווה את הבסיס הריתמי לנושא) - חמישה רבעים, וגם על ההרמוניה בקטע, שבחלק הראשון והשלישי מבוססת על אקורד קווינטאלי - אקורד שבנוי מקווינטות בלבד. לגבי הווריאציות, מעבר למבנה הכללי (כל אחד משלושת החלקים בעצם לוקח את אותו נושא לכיוון אחר) בתוך כל אחד מהקטעים יש פיתוח פנימי של הנושא, שמתבטא בכמה ווריאציות עליו (למרות שאי אפשר להגיד שזה עונה על המבנה הקלאסי של "נושא ווריאציות"). אני משער שהיתה השפעה מסוימת של בטהובן בקטע, למרות שהיוצר עליו חשבתי יותר מכולם בזמן הכתיבה הוא דווקא בלה בארטוק. אם תרצה לדעת עוד, אוכל לענות לך מחר... עכשיו צריך לישון...
 

shykedmi2

New member
זה בדיוק מה שחשבתי -

אני מאוד מאוד אשמח לשמוע עוד. :) וזה בכלל גדול מהחיים שרשמת יצירה והבאת לפסנתרן שהוא לא אתה לנגן את הקטע. ענק. אתה פסנתרן בעצמך? כי אם לא, אז זה בכלל לא ייאמן. :)
 

orbiti

New member
אני פסנתרן מתחיל...

התחלתי לנגן בפסנתר בצורה חובבנית משהו (השתמשתי בו להלחנה, בעיקר) לפני שנה בערך, ולמדתי כמה יצירות קלאסיות בסיסיות למדי. עכשיו כשהסתיימו לי הלימודים אני מתכוון להתחיל להתעסק בנגינה הרבה יותר ברצינות. תודה רבה על המחמאות, אגב :)
 

shykedmi2

New member
אתה פסנתרן מתחיל??

וככה אתה רושם?? מה אני יכול להגיד חוץ משיט?
אתה מנגן על עוד כלי?
 

orbiti

New member
ניגנתי קצת על גיטרה ובס

אבל לא הייתי מוכשר בכלים האלו במיוחד, וגם לא היתה לי מוטיבציה להתאמן בהם - הם שיעממו אותי. בשלב מסויים התחלתי להשתעשע קצת על קלידים, והתחלתי ללמוד תיאוריה ולנסות להלחין. רק מאז, בעצם התחלתי להתעסק עם מוזיקה בצורה קצת יותר רצינית.
 

utoo

New member
יפה מאוד

לא שאני יכולה לנתח את היצירה כי גם אני פסנתרנית מתחילה אבל זה נשמע יפה מה גם שאני אוהבת את היצירות של בטהובן וכבר אמרו שיש שם השפעה שלו. דרך אגב מעניין אותי באחזה סוג פסנתר ניגנו את היצירה.
 

orbiti

New member
הקטע הוקלט

במקלדת מידי לתוך המחשב, ואח"כ הועבר דרך סמפלר כלשהו (לא זוכר את השם) לפורמט אודיו.
 

Mr Peiser

New member
קטע יפה..

מתפתח באופן יפה מאוד והמנגינה בהחלט נעימה. אהבתי את הקטע הכאילו "רגוע" יותר באמצע המנגינה...הוא היה נשמע מאוד יפה. אבל גם שאר החלקים יפים מאוד.
 

דניעל

New member
מצא חן בעיני המשקל הזה של 5/4

(חשבתי שמדובר ב- 5/8. לא ידעתי שאפשר לעבור את ה- 4/4 במשקל). יש משהו במשקל הזה שגורם להתנשף כשמאזינים ליצירה... אולי בגלל שלא גידלו אותנו עליו. בשירים שגדלנו עליהם הכל היה מאוזן ושקול, אפשר היה להרדם, להתעורר, ולדעת בדיוק איפה אתה נמצא... אבל במנגינה הזאת חייבים לשים לב כל הזמן, אחרת יוצאים לגמרי מפוקוס. אם אני הצלחתי לכתוב כמה מילים על יצירה, אז היא "עשתה לי את זה", כי אני נורא כבדה בניתוחים.
 
למעלה