יצירת חפצים מפורטים

יצירת חפצים מפורטים

שלום לכולם! אני מתחיל ב- 3dsmax, וכרגע פרוייקט המידול הראשון שלי הוא החדר שלי. כבר הספקתי לעשות משקפי שמש (אותם פרסמתי), הרמקולים, ומנורת השולחן שלי. השאלה שלי היא איך אתם יוצרים חפצים "מפורטים"? וכשאני אומר מפורטים, אני מתכוון ממש לקחת מסך מחשב, פלאפון או כל דבר בסגנון, עם הרבה חריצים וכפתורים, ולמדל אותו כך שיראה כמה שיותר קרוב למציאות? נדמה כאילו בתוכנות הללו יש תמיכה טובה טובה בעבודה עם פוליגונים "מרובעים", תמיכה ביצירת דברים "אורגניים" (עם ה- SMOOTH), אך לא מצאתי את הכלים להוסיף חפצים מכניים מפורטים. איך למשל אני עושה את החורים בצד של המסך? (כרגע אני יוצר הרבה גלילים ומוסיף BOOLEAN, אבל זה מעוות לי קצת את הצורה של המסך ועושה בעיות). איך אני יוצר את הצורה ה"גלית" של המסך? וכו.. תודה!
 
יש הרבה דרכים

אם מדובר רק בחריצים תשקול להשתמש ב-Bump map - מפת שחור לבן שמנוע הרנדור משתמש בה כדי לדמות חספוס על שטח הפנים של המודל שלך. אם מדובר בכפתורים או דברים שבולטים החוצה אפשר להכפיל הרבה פעמים ולהצמיד ל-Face של האובייקט - גם אם הם אמורים להיות חלק מהאובייקט לפעמים עדיף שהם יהיו אובייקטים נפרדים כדי להמנע מתופעות לואי של Smooth. לגבי דברים כמו חורים בצד המסך - לא מומלץ להשתמש ב-Boolean - אני חושב ש-NURBS יכולים לעשות את העבודה אבל העצה הכי טובה שלי היא לחשב מראש מה הרזולוציה הכי גבוהה שבה נראה את המסך - את זה אתה מכפיל לדעתי בשניים או באחד וחצי וזאת הרזולוציה של הטקסטורה שאתה שם על המסך. אם ברזולוציה כזאת אתה בקושי רואה כל חור בנפרד, אין טעם למדל את החורים - מספיק לצייר אותם על הטקסטורה. לעומת זאת אם כל חור הוא כזה גדול שזה כבר לא נראה טוב על הטקסטורה, אני ממליץ למדל את כל החורים פיזית בעזרת Poly עם Smooth. השיטה הכי טובה היא קודם כל לעצב את המסך עם הצורה ה"גלית" שלו, אח"כ לעשות Smooth כמה חזקות, ולבחור את כל ה-Faces שמייצגים חורים ולעשות על כולם בו-זמנית Extrude פנימה פעמיים-שלוש (אפשר גם Bevel), ובסוף למחוק את ה- Faces שנבחרו במקור. זאת שיטה די יעילה אבל צריך קצת ניסיון כדי לא לפקשש- בכל מקרה כדאי לשמור לפני זה למקרה שהמודל שלך מתחרבש.
 
תודה

תודה על התשובה הממצה! בוא נראה אם הבנתי את מה שאתה מציע- אתה בעצם אומר שהכי טוב להוסיף פירוט ועגלגלות לחפץ ע"י NURBS, ואז אני צריך ליצור חורים "מרובעים" ע"י EXTRUDE, והם לבד יהפכו לחורים עגלגלים נורמלים בגלל ה NURBS. הבעייה היא בשרגע שאני עושה NURBS על אובייקט כולו מתעוות.. אני רוצה למשל שהמסך מחשב שלי יהיה שטוח מקדימה ולא בצורה של ביצה... ובכלל, יש הרבה פינות חדות שאני רוצה להבליט, ולא רוצה שהם יעלו ב- Smooth. איך אני עושה את זה? תודה!
 
אני מציע שתקרא מאמרים

שמסבירים איך בונים בעזרת פוליגונים. אתה גם מתבלבל בין NURBS ל-NURMS: ב-NURBS אין שימוש ב-Smooth כי שיטת הבניה היא לפי Curvs שביניהם נמתח Surface. כשאתה אומר NURBS אתה בעצם מתכוון ל-NURMS שזאת שיטה שבה אתה בונה מודל מפוליגונים בעלי צלעות ישרות, ואח"כ "מחליק" אותו ע"י הוספת Smooth. בגדול לגבי הבעיה עם הפינות - אפשרי להגדיר צלעות מסויימות כפינות חדות, אבל השיטה הכי נפוצה וטובה היא הכפלת ה-Edges שאמורים להיות מחודדים ע"י פונקציה שנקראת Champfer... שוב, אני מציע לך לא לזוז צעד אחד קדימה לפני שאתה הולך וקורא מאמד על בנייה פוליגונית, רצוי שתמצא איזה טוטוריאל לבניית מכונית.
 
צודק טעות שלי

איכשהו התבלבלתי באות, אבל זה לא משנה.. עם Nurbs אף פעם לא הסתדרתי, אבל פוליגונים אני יודע די טוב. יש לך רעיונות למקומות עם טטוריאלים לבניית מכונית? (זה באמת נראה רעיון טוב)
 
כמה דברים שמידלתי

הנה הדברים שמידלתי בנתיים... הם לא מושלמים עדיין כמובן. אלה הרמקולים בחדר שלי
 

OhadArt

New member
אתה בדרך לשם חביבי המשך כך

וגם תמיד המשך אחרת...זה טוב לעצמך
 
תודה

לעומת חפצים שאתה ממציא תוך כדי שאתה ממדל, פה ניסיתי ליצור את האובייקטים כמה שקרוב למציאות, שממש כל חור וכל פינה תתאים (אפילו עשיתי את זה עם מידות), ולכן ובגלל שאני מתחיל לקח לי מלא זמן לעשות אותם (איזה שעתיים לפחות לכל אחד). אני מקווה להשתפר וגם להתחיל לעשות את זה יותר מהיר (בקצב הזה, יצירת תמונה מלאה של חדר תקח לי איזה שנתיים). בכל מקרה, תודה על התגובה!
 
למעלה