UVmap
המרחב התלת מימדי מוגדר על ידי שלושה צירים: XYZ, כדי להלביש טקסטורה דו-מימדית על אובייקטים במרחב דו מימדי, יש צורך להגדיר עבור כל Vertex קואורדינטות מיפוי דו מימדיות. מכיוון שהאותיות xyz תפוסות, בחרו ב UV. התהליך של המיפוי - כל vertex מקבל קואורדינטת UV דו מימדית - נקרא UV Mapping. תהליך זה אינו פשוט אם רוצים מפות דו-מימדיות אינטואיטיביות - שאפשר להבין אותן. יש המון שיטות והמון טוטוריאלס בנושא. תנסה את הטוטריאל הבא: http://67.15.36.49/team/Tutorials/sadmike2/sadmike2_1.asp בהצלחה.