יצירת קשר בין קיום חובת עבודה וקבלת תקציב

  • פותח הנושא Nipiy
  • פורסם בתאריך

Nipiy

New member
יצירת קשר בין קיום חובת עבודה וקבלת תקציב

אני מביא מולכם החלטה שהתווספה אצלנו לתקנון צעירים, ואני רוצה את דעתכם עליה לאחר שתקראו את השאלות בסוף. =========================================================== קשר עבודה /תקציב בדיון עלו שתי עמדות בסיסיות: א. על פי תקנון הצעירים, בן שאינו נמצא במעמד של חופשה, לימודים או במב"חות (ולא התקבל עדיין לחברות), נמצא בסטטוס של "בן-מועמד". מוצע שהתקציב האישי של בן-מועמד כנ"ל, יהיה קשור במילוי חובת העבודה (כפי שהדבר קיים היום לגבי במב"חים וסטודנטים). ב. בן הבוחר בסטטוס של מועמדות, יועמד לקבלה לחברות מייד בתום שנת המועמדות ואם התקבל לחברות, יפסיק לחול לגביו תקנון הצעירים, למעט בכל הקשור לזכאות ללימודים. (למעט שנת מועמדות כנ"ל, יוכל הבן להיות רק במעמד של חופשה, לימודים או במב"חות). הערה: חובת העבודה חלה בקיבוץ כערך העומד בפני עצמו וללא קשר עם התקציב. =========================================================== עד כאן ההחלטה שהובעה לציבור ב17.7.08 ב8.3.09 נקראתי ללא התרעה וללא הסבר לשיחה עם מזכיר הקיבוץ ומנהלת מש"א שם הוצגו לפניי 2 דו"חות בהם רשומים שעות העבודה שלי מהחודשיים האחרונים (ינואר ופברואר). לאחר שיחה קצרה הובהר לי שלא הגעתי למכסת השעות הדרושה באותם חודשים ושעליי לשלם קנס על אותם שעות מוחסרות בחודשים ינואר ופברואר. עוד באותה שיחה חושב מולי הקנס ביחס לשעות העבודה המוחסרות ושאצפה לראות זאת בדו"ח תקציב של חודש מרץ (שמתקבל בסוף מרץ). לאחר שיצאתי משוק טוטאלי מחוק שמסתבר שעבר לפני 8 חודשים ועבר לידי כאילו כלום יצאתי מהשיחה וקבעתי שיחה נוספת עם שני נבחרי הציבור על מנת לברר את העניין לעומק, ולשאול מספר שאלות שמובאות מולכם: אם החוק עבר כבר לפני 8 חודשים למה רק עכשיו אתם מיישמים אותו? ואם כבר מיישמים אותו רק עכשיו למה אני צריך לשלם רטרואקטיבית על חודשיים שאף אחד לא ידע יישום החוק? התשובה של מזכיר הקיבוץ שקצת הדהימה אותי היתה: מה רצית? שנחייב אותך לשלם על כל ה8 חודשים? אז אמרנו נתחיל מינואר. ועוד יותר הדהים אותי שמנהלת מש"א אמרה לי שמה שהם עושים מנוגד לחוקי המדינה אבל אלו הם חוקי הקיבוץ ולא היא מחליטה עליהם. שאלות: 1. האם זה חוקי לחייב אותי לשלם רטרואקטיבית על משהו שלא הובא לידיעתי מראש? (עניין החיוב בגין החסרת שעות) 2. החוק הזה פונה אך ורק למועמדים במסלול צעירים ולא לחברים, הבדל קטן של זכות הצבעה. אז למה אני צריך לשלם קנסות וחבר קיבוץ שכמעט מובטל לא משלם? 3. האם חוק שכזה לא נשמע חלק מהסדר של שכר דיפרנציאלי? ואם הוחלט למה עושים הפליה מצעירים למבוגרים? דעתכם בנושא..
 

ohadpoz

New member
באיזה מעמד אתה ?

לא ממש הבנתי .סטודנט/בן משק/ שנת בית/ שנת מועמדות. תבקש דיון באספה. היא מעל המועצה . מאיזה קיבוץ אתה לצעירים שנמצאים במסלול צעירים בשכר הם חתומים על ט. שכל ההוצאות שלהם יורדים מהבנק ישירות ולא מהקיבוץ. אין להם תקציב בכלל בקיבוץ. אצלינו סוגרים כרטיסי אשראי לאנשים שנמצאים בחריגה (שהם חברים). סוגרים כרטיסי רכב. וכו'.
 

Nipiy

New member
אני בשנת מועמדות

כבר הייתי בשיחת הבהרה והנושא נלקח לישבת מזכירות שלא עשו עם זה כלום כי רוב הקודקודים שם חסרי עמוד שדרה ולא רוצים להתמודד עם החברי קיבוץ. אני אמרתי שאין לי בעיה שיקנסו אותי, אבל אם קונסים אותי שיקנסו את כל החברי קיבוץ שלא מגיעים לשעות שלהם, ויש לא מעט.
 

ohadpoz

New member
את יודעת

למרות שהקיבוץ מתימר להיות שיוויוני , הוא לא כך. לפעמים נוצרים עיוותים במערכת הקיבוצית. גם לנו יש את הבעיה של חוסר עמוד שידרה. עדיין לא ממש הבנתי למה חייבו אותך לשלם, בגלל איזה שהוא סעיף? בתקנון צעירים , אבל ברגע שאת מועומדת את כבר לא במעמד של צעיר את במעמד של חבר. לצעיר שהוא במועומדות הוא חבר לכל דבר! כך שמה שחל על החברים חל גם עליו.
 

ohadpoz

New member
אתה יודע המשך ... היתה בעיה בדף

אז מה שאתה אומר שהחליטו לישם את הסעיף ממך ואלה? בנוגע לחוקיות של זה, אתה יכול ללכת להתייעץ עם העו"ד של הקיבוץ. שווה לנסות. שאבין שוב . מה שאתה אומר תקף לצעיר שעבר מע.כלכלית לשנת מועומדות. או לכלל החברים במשק. אם מורידים לך מהתקציב (שעל כמה הוא עמוד היום? אם אפשר לשאול) עושים לכם איזה שהן סנקיות אם אתם במינוס? (כמו שפירטתי לפני זה...)
 

Nipiy

New member
ברוך הבא לקיבוץ

מזכיר הקיבוץ אמר לי שאת הצעירים עוד אפשר לחנך ואת המבוגרים כבר אין למה לנסות. הכי קל לפגוע בצעירים.
 
למעלה