התשובה
היא מאוד מסובכת ולכן אני אנסה לפשט את העניין עד כמה שאני יכול.בראשית דברי הייתי רוצה להדגיש שאסור לעשות עם כל חלק בתשובה הזאת פרשנות רש"י הדברים הם יותר עמוקים מאשר העין יכולה לראות ולכן התשובה פה היא בעייתית ועכשיו לאחר ההברות אפשר להתחיל התאולוגיה המוסלמית מקדשת את ירושלים על בסיס הפסוק הראשון המופיע בפרשת 17 פרשת המסע (الاسراء)שנקראת גם פרשת בני ישראל. "בשם אלוהים הרחום והרחמן ישתבח (אלוהים) אשר הסיע את עבדו (ב)לילה מן המסגד הקדוש (מיוחס לכעבה שבמכה) אל המסגד האחרון (الاقصى) לפי אשר הכרנו..."תרגום של ריבליןעכשיו נשאלת השאלה מה הוא המסגד האחרון או הקיצון בנק´ זאת נמצא שורש הבעיה של קדושת ירושלים לפי המחקר של פרופ´ הורבי הפרשנים המוסלמים הקדומים כמו הפרשנות של אבן מקתיל (تفسير ابن مقتيل)טוענים שזהוא מסגד הנמצא בשמים כנגד המסגד של מכה כמו במדרש חז"ל של בית מקדש בשמים שנמצא מול בית המקדש בירושלים. עכשיו כדי לסבך את החיים לפי החדית´ (حديث=ספור מסורת שמיוחס לנביא מחמד אשר מהימנותו נקבעת על ידי שרשרת המוסרים ויש מדע שלם מאחורי זה אני לא רוצה להרחיב בנקודה זאת וזאת כדי להיות ממוקד בנקודה) אשר ממקם את עומר אבן (אל)חטב הח´ליף השלישי שלפי המסורת המוסלמית הוא כובש ירושלים ולפי אותה מסורה הוא גם זה שהתחיל לנקות את הר הבית כי בתקופה הביזאנטית הר הבית הוא המזבלה של ירושלים (כל אוהבי התאולוגיה הנוצרית יודעים למה) ולפי אותה מוסרה הוא זה שבונה את המסגד הראשון על הר הבית עכשיו לעומר היה יועץ יהודי כעב א(ל)אחבר והוא זה שיעץ לעומר איפה לחפש את אבן השתיה(מלשון תשתית) כמה שנים אחרי עומר הח´ליף עבדא(ל)מאלכ אבן מרוואן בונה את כיפת הסלע ואת מסגד א(ל)אקצא עכשיו הסיבה לבנית כיפת הסלע היא מאוד פשוטה היות ובתקופה זאת לעבדא(ל)מאלכ היה מתחרה במכה בשם אבן זוביר וזאת הסיבה שעבדא(ל)מאלכ בונה את כיפת הסלע (דבר שמוסכם על ידי גולדיצהר וגוייטן כאחד)עכשיו אם בודקים את כיפת הסלע מוצאים שמבנה הוא מבנה ביזאנטי ועליו ישנם כתובות אשר באות להראות את התחרות עם הנצרות ובמיוחד נמצא שם הפסוק שאומר "...אלוהים לא ילד ולא נולד ...". באותה תקופה מתחילים להופיע חדית´ים שמראים את קדושתה של ירושלים באסלאם שאחד מהם הוא זה שמחמד עף לירושלים ומגיע להר הבית וכל זה על סוס קסמים בשם אלבורק והוא עולה לרקיע מאבן השתיה ופוגש את גדולי העולם ומקבל את החוקים של האסלאם מידי אלוהים דבר שנקרא מעראג´(معراج) ואותו חדית´ מסתמך על הפסוק שציינתי למעלה. והשני החשוב ביותר הוא שאל תאכפו את הסוסים אלא לשלושה מסגדים מכה מדינה וירושלים אבל לחדית´ זה יש המון וראיציות ולכן הוא בעייתי . דבר זה מלמד על הצורך של בית אומייה שעבדא(ל)מאלכ וירושיו שייכים לו(לקבל את הלגיטימציה השלטונית באסלאם). לאחר נפלת האומיים ועליית בית עבאס אותם חדית´ים מאושרים על ידי אחד הפוסקים (שהיה גם סופי) אלע´זלי (אומרים אלרזלי الغزلي)כחדית´ים טובים.אם מתנחים את אותם חדית´ים אפשר לראות השוואה ברורה של אסלום מסורות יהודיות ונוצריות היות והרבה מן המתאסלמים החדשים היו היהודים ונוצרים ולרוב החדית´ים והמסורות על ירושלים הן מסורות של קץ הימים באסלאם כמו המסורת |"שביום הדין בין מכה לירושלים יהיה גשר צר כשערה וחד חרב ומחמד ילוה את המאמנים ...". עוברים כמה עשרות שנים ולקראת סוף מסע הצלב הראשון שליט מוסלמי בשם זנגי מתחיל להכניס לתודעה המוסלמית שיש צורך לעשות מלחמה בנוצרים רק כדי לשחרר את ירושלים חשוב לציין שעל כל מנשר שהוא מוציא הוא מכניס את העניין של לשחרר את ירושלים.אחד הגנרלים בשם צלאח (אל)דין א(ל)איובי אשר לימים הוא זה שישחרר את ירושלים גם עבד לפי אותה שיטה והוא זה שכינס את החדית´ים הללו לספר הידוע בשם פצ´איל בית אלמקדס (فضائل بيت المقدس).הרעיון של חשיבותה של ירושלים נכנס למחשבה הממלוכית והעות´מאנית ודבר זה נלמד מן הכבוד היחס המיוחד לירושלים במעמד המנהלי שלה היות וירושלים בתקופות הללו היא עיר בלי עורף כלכלי והיא עיר קוסמו-פוליטית היות והרבה אנשי דת בעיקר מיסטיקנים מוסלמים מבקרים בתקופות הללו בירושלים. כמו כן הקדושה של ירושלים תפסה מקום חשוב ברעיון של הלאומיות הערבית ורעיון הפאן אסלמאי. לסיכום חשוב לציין שהרעיון של קדושת ירושלים הוא דבר שהתפתח בתוך האסלאם כמו כן יש פוסקי הלכה אשר מסרבים לקדש את ירושלים וערים אחרות כמו אבן תימה ... כמו כן לירושלים יש כשש עשרה שמות באסלאם אבל אף אחד מהם לא מוצין בקוראן אבל זה עוצר את האסלאם לקדש ולאסלם מסורות יהודיות ונוצריות ולעשות אותו שלהם היות גם היהדות וגם הנצרות עשו את זה ... לקריאה נוספת אני ממליץ על 1.גולדציהר יצחק יהודה הרצאות על האסלאם 2.גויטין דב שלמההאסלאם של מחמד 3.לבנה כפרי עופר עיוניים במעמדה של ירושלים באסלאם הקדום 4.לצרוס יפה חוה עוד שיחות על דת האסלאם 5.לצרוס יפה חוה האסלאם והעולמות השזורים בו 6.סיון עמנואלמיתוסים ערבים פוליטים