ירושלים ובית שמש על ראש שמחתנו. כביש 1 ו-38 החדשים וקו המים

משה12333

New member
ירושלים ובית שמש על ראש שמחתנו. כביש 1 ו-38 החדשים וקו המים

החמישי לירושלים.

קו המים החמישי לירושלים (תת"ל 24):

בימים אלה נחצבות מנהרות בעומק רב לצידן של העבודות לשדרוג כביש 1 לירושלים וכביש 38 לבית שמש. בתוך המנהרות מונח צינור בקוטר של 2.5 מטר שיוביל מים לירושלים ולרמאללה ממערכת המים הארצית.

הממשלה גילתה שארבעת קווי המים הקיימים לאזור ירושלים, בית שמש, רמאללה ומעלה-אדומים כבר לא מספיקים למלא את צרכי האוכ' הגדלה ויש חשש למחסור חמור במים במקומות אלה.

לכן היא הורתה על הקמת הקו הזה שימלא את הביקוש למים שם עד לשנת 2065 לפחות (הקו החדש מיועד לספק מים ל-4 מיליון תושבים).

הפרוייקט כולל גם בריכות אגירה, תחנות שאיבה ותחנות-משנה לאספקת חשמל לכל אורכו של הקו.

העבודות להנחת הקו משתלבות עם העבודות לשדרוג כביש מס' 1 וכביש מס' 38 ואף נעזרות אלה באלה.


שדרוג כביש מס' 1 (תת"ל 16):

בימים אלה הכביש ההררי משער הגיא לירושלים משודרג לכביש מהיר כדי לאפשר בו מהירות נסיעה של 90 קמ"ש לכל אורכו בשלושה נתיבים לכל כיוון עם שוליים רחבים לעצירות חירום מימין ומשמאל לנתיבי הכביש.

הוקמו בו שלושה מחלפים חדשים: חמד, נווה אילן והראל. סיבוב מוצא הוחלף ע"י שני גשרים ארוכים מקבילים. הוקם גם גשר מיוחד מעל הכביש שמשמש כמעבר אקולוגי לבעלי חיים. במקום העיקולים החדים שהיו בעבר בכביש, יש עיקולים מתונים כי מפלס הכביש הוגבה ב-5 מ' מעל עיקולי הואדי שהוא עובר בו.

אין ספק שגולת הכותרת של הכביש החדש הוא מחלף הראל. מתכנני המחלף קבעו שהנוסעים מת"א לירושלים עדיין יעלו בעלייה תלולה לקסטל ואילו הנוסעים לישובי הקסטל ייהנו מעלייה מתונה חדשה שתיסלל בשבילם.
לכן המנהרה לנוסעים לירושלים נחצבה בפסגת ההר והמנהרה לנוסעים לקסטל מת"א, נחפרה למענם בתחתית ההר.

רוב השדרוג של הכביש הושלם כבר וכעת עובדים במרץ על השלמת מחלף הראל המורכב, עם מנהרותיו.


שדרוג כביש 38:

בימים אלה הכביש ממחלף שער הגיא לבית שמש משודרג מכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון לכביש מהיר עם שני נתיבים לכל כיוון שיכלול גם מחלף חדש, שלושה מפרידנים חדשים (מחלפונים) ומעבר אקולוגי חדש מעליו.

שלושת המפרידנים הם: מפרידן דרך בורמה-חאן שער הגיא, מפרידן מסילת ציון ומפרידן הר טוב-נחם.

גולת הכותרת של שדרוג הכביש הוא מחלף שמשון שיקשר בין כביש 38 לכבישים 44 ו-395.
המחלף יאפשר נסיעה רציפה ומהירה בכביש 38 החדש, פנייה מכל כיוון ממנו לשני הכבישים האחרים, פנייה מכל כיוון משניהם אליו וכל זה יתבצע ללא רמזור אחד אפילו אלא ע"י ארבעה מעגלי תנועה שיוקמו בתחום המחלף החדש.


שלושת הפרוייקטים האלה (כביש 1, כביש 38 וקו המים) מתבצעים בתנאי השטח הכי קשים שיכולים להיות (צוקים, הרים, עמקים, ואדיות, תהומות, יערות, סלעים) ולמרות זאת הם מבוצעים במהירות שיא ללא הפרעה לתנועה.

זו דוגמא למקצוענות ברמה הכי גבוהה שיש.





















 

asifp

New member
מפתיע

מעבר לעניין הרב והחשיבות הכלכלית (באמת!) של 2 הפרוייקטים האלה, לא חשבתי שתצליח לעשות פוסט מלא מבלי לציין את עיר הקודש האלטרנטיבית פ"ת
 

משה12333

New member
גם פ"ת על ראש שמחתנו. בשנים הקרובות גם היא תזכה לעוד

מגה פרוייקטים של כבישים ומחלפים:

1. השלמת דרך אם המושבות כדרך מהירה של שני נתיבי נסיעה לכל כיוון מאצטדיון המושבה ועד לאזור התעשייה סגולה.

2. סלילת כביש עוקף פ"ת (כביש 40 החדש) מצומת הכניסה לקניון סירקין ועד לצומת כפר הבפטיסטים עם מחלף חדש שייבנה ע"י משרד הביטחון לחיבור לכביש 483 (כביש פ"ת-ראש העין).

3. סלילת דרך 491 מצומת הכניסה לבית העלמין ירקון, שייהפך למחלף בצורת מעגל תנועה ענקי ועד לנתיבי האיילון בת"א. דרך 491 תתחבר לכביש מס' 4 ע"י מחלף חדש ולגשר מבצע קדש בבני-ברק/ר"ג ע"י שני מעגלי תנועה קטנים בצידי הדרך מתחת לגשר.

4. שדרוג מחלף גהה ע"י הוספת לולאה ליוצאים מפ"ת מציר ז'בוטינסקי לכיוון דרום לכביש מס' 4.

5. הפרדה מפלסית בצומת סגולה, הפרדה מפלסית בצומת של ציר ז'בוטינסקי-דרך רבין-רחוב משה דיין, הפרדה מפלסית בצומת של דרך אם המושבות-רחוב מרטין גהל שתאפשר יציאה צפונה לכביש מס' 4 מפ"ת ומבני-ברק.

6. חיבור של דרך הרב מלכה לרח' בזל (הרחוב של הקניון ובית המשפט) ע"י המשך סלילת כביש רחוב גרינשפן מערבה.

7. חיבור רחוב צה"ל בצפונו לציר ז'בוטינסקי.

8. המשך רחוב הרכבת באזור התעשייה סגולה דרומה, ממערב לבית העלמין סגולה וחיבורו לציר גיסין.
רחוב הרכבת נקרא כך כי פעם עברה בו מסילת רכבת של רכבות משא לתוך פ"ת. היום יש בצפונו הפרדה מפלסית של כביש-מסילה ובעתיד חלקו הדרומי החדש ייסלל לאורך השלוחה החדשה של מסילת רכבת ישראל לתוך פ"ת.

9. המשך סלילת רחוב הלסינקי (הרחוב של בית החולים הפסיכיאטרי גהה) מערבה וחיבורו לדרך רבין.

10. סלילת נתיב רביעי בציר ז'בוטינסקי לכיוון מזרח מצומת ז'בוטינסקי-הסיבים ועד לצומת ז'בוטינסקי-קפלן-דרך הרב מלכה.


צמרת העירייה כל כך שמחה על הפרוייקטים המתוכננים האלה עד שכל יום היא חוגגת לכבודם עם בורקסים ועוגות.

 

asifp

New member
בנוגע לפרוייקטים שציינת

אילו פרוייקטים כבר תוקצבו, הסתיים התכנון המפורט והם בשלבי ביצוע/הכנה לביצוע?
 

משה12333

New member
הנה הפירוט לפרוייקטים השונים:

1. דרך אם המושבות - תב"ע פת/24/2003 .

2. כביש עוקף פ"ת - אין תב"ע. יש תכנית סודית של משרד הביטחון בגלל מחנה סירקין המפונה לפי תמ"א 47 (בניית שכונות מגורים במקום הבסיסים המתפנים).

3. דרך 491 - תב"ע בב/572/פ' .

4. לולאת מחלף גהה - תב"ע בב/572/פ' .

5. הפרדה מפלסית בצומת סגולה - אין תב"ע. התכנון ממתין לסלילת כביש עוקף פ"ת ולהשלמת דרך אם המושבות שיורידו עומס רב מצומת סגולה ושיאפשרו את התחלת תכנונה מחדש.

הפרדה מפלסית דרך רבין-ציר ז'בוטינסקי-רח' משה דיין - תב"ע פת/48/1233 .

הפרדה מפלסית דרך אם המושבות- רח' מרטין גהל-יציאה צפונה לכביש מס' 4 - תב"ע פת/11/2000/י"א .

6. רחוב גרינשפן - תב"ע פת/2004/א' .

7. רח' צה"ל - אין תב"ע. יש תכנית מס' 410-0241976 לפינוי בינוי בשכ' רמת ורבר בשיתוף פעולה בין עיריית פ"ת למשרד השיכון.
כבישי רח' צה"ל ורח' ח"ן יורחבו במסגרת הפרוייקט שנקרא בשם: ח"ן הירוקה. בנייני הרכבת ייהרסו ובמקומם ייבנו מגדלי מגורים.

8. רחוב הרכבת - תב"ע פת/803/א/2 .

9. רחוב הלסינקי - תב"ע פת/25/1223/א'.

10. ציר ז'בוטינסקי - תב"ע פת/25/1223/א'.


לסיכום, כל הפרוייקטים האלה יהיו מוכנים בשנת 2020 או בשלבים שונים של בנייה בשנה זאת.





















 
התב"ע של עוקף פ"ת היא תמ"א 47/ג/1

והתכנית לא סודית. היא פשוט בהליכי תכנון ולכן לא פורסמה לציבור

 
למעלה