ירידת "דרופים"

MrBull

New member
ירידת "דרופים"

בעקבות כתבתו המעניינת של UNPLUGED גורביץ ניסיתי קצת תרגילים ויש לי כמה שאלות קטנות: 1. האם ניתן לרדת דרופים עם ז"ק ? 2. האם יש משמעות למשקל הרוכב ? (במקרה שלי 100 ק"ג) 3. האם בריחת הרגליים מהפדל בנחיתה היא מקובלת, ומה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה, חטפתי את הפדל בנחיתה בקדמת הרגל (ללא מגן ברך) וזה דיי מעצבן. תודה מראש Mrbull
 

bigwave2000

New member
תשובות

1. כן , ניתן אבל תלוי איזה אופניים אלה ואיזה גובה הדרופ, כמובן שאופני זנב קשיח של 1500 שקל לא יחזיקו רוכב של 100 קילו שקופץ דרופים של 1.5 2.משקל הרוכב- כמובן שמי ששוקל יותר מפעיל יותר עומס על האופניים בנחיתה, אבל אם יש לך אופניים עם רכיבים חזקים אני לא חושב שצריכה להיות בעיה. 3. רגל מחליקה מהפדל- דבר ראשון, שים מגיני רגליים. בשביל שהרגל לא תחליק מהפדל יש לך 2 אפשרויות: להתחבר- קנה פדלים ונעליים עם קליטים ותתחבר. פלאטים- קנה פדל פלאט(עם ברגים קטנים עליו) שתופסים את הרגל וכך היא לא תחליק לך. כמובן שזה לא מספיק וצריך הרבה תרגול כדי לקפוץ נכון.
 

MrBull

New member
אני רוכב על

TREK 4300, ואני מדבר על דרופים של עד 1 מטר, חושב ברצינות על רכישת מגינים לברכיים+רגליים, כנראה שאני צריך עוד לתרגל קפיצות כך שבנחיתה הפדלים לא יברחו לי, יש לי פדלים עם בליטות הדומות לפלאט (ראה בתמונה) כך שנראה לי שאין הרבה מה לעשות בנושא.
 

YAMAHA R1

New member
עונה:

1. כן, אין קשר לסוג האופניים, ניתן לקפוץ דרופים גם עם חד- אופן וגם עם תלת- אופן, רק שהנזק לאופניים והזעזוע שהרוכב יספוג מהגלגל האחורי יהיו יותר רציניים באופני ז"ק מאשר באופני ש"מ. 2. אין משמעות למשקל הרוכב- הכל עניין של טכניקה נכונה. 3. בריחת הרגליים מהפדלים בזמן הנחיתה היא לא דבר שאמור לקרות ורצוי מאד שלא יקרה למען בריאות רגלייך. כדי למנוע זאת פשוט צריך לפני, בזמן ואחרי הקפיצה לעמוד בפדלים ולשמור עילהם באותו גובה- מאוזנים- 180 מעלות לקרקע. כמובן שאתה אמור להחזיק את הגוף שלך בזמן הנחיתה ולא לתת לו להיזרק, אך גם לא להיות תפוס. להיות משוחרר אך יציב. הברכיים אמורות לשמש על תקן בולם זעזועים: בזמן נחיתת הגלגל האחורי הן אמורות להתקפל קלות וע"י כך לספוג את הזעזוע. בהצלחה!
 

YAMAHA R1

New member
נ.ב: אני רוכב ללא קליטים...

אף פעם לא ניסיתי קליטים (פדלים שמתחברות עם נעלים) מפאת סגנון הרכיבה שלי שהוא ברובו רכיבת אורבן ורכיבת קרוס קאנטרי אגרסיבי- שם זה לא מומלץ!!! גם רוכבי פרי רייד ודאון היל לא משתמשים וגם לא ממליצים להשתמש בפדלים האלו למשימות אגרסיביות ומאתגרות. אמנם אתה מפתח עם הזמן אינסטינקטים מהירים למצבים מסוכנים ואתה לומד להשתחרר בזמן אבל אם איך שאני רוכב אני לא מתכוון לנסות את זה... אני קופץ דרופים של עד שני מטר (עם ז"ק)- טוב אני נער ששוקל 51 ק"ג, אבל בכל זאת אני עושה את זה ואת כל שאר הפעלולים והרכיבות המהירות והאגרסיביות בשטחים קשים, ללא קליטים. לא ממליץ על זה לאף אחד שרוכב יותר מקרוס קאנטרי שפוי!!!
 

uvF700

New member
נסחפת לגמרי

בכל מה שקשור לרכיבת שטח עד שזה מגיע ל- FR/DH אין בכלל ויכוח שלרכוב מחובר עדיף בהרבה . היום גם המון רוכבי DH רוכבים מחוברים, למעשה אני די בטוח שנמרוד חמו שהוא רוכב ה-DH הטוב ביותר בארץ היום וגם בתחרויות בינ"ל לגילו תפס מקומות מכובדים ביותר, רוכב מחובר. באופן כללי לגבי השאלה המקורית, בכלל לא ברור אם אתה מתכוון לדרופים בקפיצה או בזרימה. בעיקרון אפשר לעשות הכל עם ז"ק אבל אי אפשר לתת כלל אצבע, יש כ"כ הרבה גורמים משפיעים....
 

אשחר01

New member
נראה לי עבדו עליך

כולם כולל אלה שרוכבים XC אגרסיבי ו-DH FR רוכבים מחוברים!
 

Shugyman

New member
נראה לי שגם עליך עבדו

לא כולם (גם לא כל האלופים) רוכבים ככה. זה כל אחד לפי הנוחות שלו. אני מודה אבל שהרבה מאוד רוכבים ככה וגם אני רוכב דאונהיל עם קליטים. דוגמא: סם היל אלוף עולם בדאונהיל בשנת 2006 רוכב על פלאטים.
 

YAMAHA R1

New member
חבר'ה, קחו לדוגמה את אמיר כספי.....

הוא הדמות שהביאה את סגנון רכיבת הדאון היל לישראל והחל לפתח ולהשריש אותו בארץ והוא גם אלוף הארץ. לא נימרוד חמו. נימרוד חמו ניצח אותו אם אני לא טועה רק בתחרות אחת: אורבן בסמטאות יפו, וגם כן, ניצח אותו במעט מאד זמן. בכל אופן, אמיר הוא גם מדריך במרכז הישראלי לרכיבת שטח מתקדמת: "עז הרים". והוא עצמו לא רוכב מחובר וגם לא ממליץ על כך... שכל אחד יעשה את השיקול שלו. אני בכל אופן תומך בגישה של אמיר- שרוכב עם פלטים, וגם אני בקרוב יעבור לפלטים...
 

Shugyman

New member
אני לא יודע מאיפה הבאת את התשובות

אבל הנה התשובות הנכונות: חמו נכון להיום הוא מקום ראשון בארץ בדאונהיל. חמו לא ניצח ביפו זה היה תום פרידמן. חמו ניצח בכל תחרות דאונהיל שהוא השתתף בה (לא היו הרבה כאלו) מאז ביריה הראשונה. עכשיו לכספי: עד ללפני קצת זמן הוא רכב עם קליטים, הוא שבר את הקרסול לא מזמן ומאז הוא עבר לפלאטים רק מפאת פחד על הקרסול ושום סיבה אחרת. לסיום: כמו הדוגמא שנתתי מקודם לסם היל שרוכב על פלאטים אני מביא לך את סטיב פיט שרוכב עם קליטים והוא ניצח את הסבב בגביע העולמי בשנה האחרונה.
 
הפכתם את השאלה שלו לדיון לא קשור...

עובדות נכונות לגמרי... אין שום קשר לשאלה של הבחור. בוא נגיד ככה- אם אתה רוכב על Trek4300 ושוקל כ100 קילו, לא הייתי ממליץ על יותר מדי דרופים של מטר, אלא אם כן הטכניקה שלך ממש טובה (וגם אז, אולי כדאי לשקול גלגל אחורי קצת יותר חזק ממה שהגיע עם האופניים). אפשר גם עם פלאטים, וגם עם חיבור. גם עם ז"ק, וגם עם שיכוך מלא. מה שבא לך, הכל תלוי איך...
 
למעלה