ישבתי וחשבתי על כמה דברים

GravyTrain

New member
ישבתי וחשבתי על כמה דברים

ואז עברתי לפינק פלויד... כמו תמיד שמעתי אותם - נדמה לי שזה היה אנימלס אבל אני לא בדיוק זוכר וחשבתי לעצמי מה זאת מוסיקה טובה. מאחר וברור לי ולכולם שהפינק פלויד היא תמצית ותכלית המוסיקה האיכותית הטובה אז חשבתי לעצמי מה גורמים לי הפינק פלויד וכך אדע: חשבתי על כמה שירים שלהם ובין השאר על אקוז - זה שיר מיוחד בשבילי, משום שתמיד הערכתי אותו מאוד ויותר מאוחר את כל האלבום - מדל, הכוונה. ונזכרתי וחשבתי על הסולו של גילמור אחרי הבית השני - סולו מדהים בשתי גיטרות שכל פעם ששמעתי אותו עבר בי מעין רעד. וזה היה הסימן הראשון למוסיקה טובה בשבילי, אותו רעד, אם הוא לא קיים בשירים - אז זה לא שיר שחודר עמוק ושיר שאינו חודר עמוק - הוא חסר. אבל אז חשבתי גם על אלבומים ישנים שלהם לעומת החדשים, וגיליתי שהעדפתי תמיד את החדשים אם כי לא בהכרח ואני אסביר: "צלחת מלאת בהפתעות" אני חושב שהוא אלבום מעולה שלהם לעומת ה"חתך האחרון" שהוא פחות וכל אלה שלאחריו אני לא מתיחס אלהם כקיימים בכלל, אך לעומת זאת, לפני האלבום "צלחת..." אני לא כל כך הצלחתי להתחבר וכשחשבתי לעצמי למה - גיליתי את הסאונד. וכאן עולות שתי שאלות: מה המקום של הסאונד במוסיקה טובה - כלומר אם נגיד נוריד את הסאונד הטוב של הדארק סייד - הוא עדיין היה נחשב לגאוני? זו הסיבה, דרך אגב, שזלזלתי ( עד היום ולעולם ועד ) בלד זפלין - הם פשוט שמו זין על הסאונד ואני שונא את זה... ושאלה שנייה - מה גרם לפינק פלויד לשנות בצורה דרסטית כל כך - לתקופה ולסגנון הקודם שלהם, קרי בארט - את הסאונד ולשפר אותו... לא ניתן להשוות בין הסאונד באלבומים שלהם עם בארט, לעומת אפילו אובסקורד ביי קלאודס... - הם שינו את זה בגלל שבארט הלך או בגלל שלשם שינוי הגי אליהם כסף?
 
טוב

קודם כל נהניתי לקרוא....
ובקשר לשאלתך דעתי היא שהם פשוט השתנו, התבגרו, התפתחו...וגם הרבה מעבר לזה, אבל זה בכלליות ברמה ה, בוא נאמר, "ראשונה" "חיצונית" או מה שתרצה.... בכלל אם תסתכל על כל המוסיקה שהם עשו לאורך תקופתם כלהקה תראה שינויים והתפתחות. התקופה הראשונה, עם בארט ואחריו, יש לה סאונד פחות או יותר דומה בוא נגיד בסכמטיות, ולתקופה הבאה אחריה, כנ"ל, וכך הלאה...וזה מאוד מעניין אגב חח. אז זהו בערך אני חושבת ואיחוליי שיעבור בך רעד הרבה ובאיכות!
 

noosh

New member
אל תזלזל בלד זפלין

זה שהסאונד שלהם לא "נקי" תמיד זה פשוט כי הוא לא אמור להיות נקי הרוק שלהם מלוכלך ושורשי ונורא חייתי כזה, והסאונד צריך לבוא בהתאם חוצמזה הם עושים רוק-בלוז, ואין שום "נקיון" בזה.... לד זפלין מדהימים, והסאונד שלהם הוא ייחודי רק להם וזה כל היופי..
 
פינק פלויד

הם לא תכלית ותמצית המוזיקה האיכותית. יש מוזיקה גם מחוץ לפינק פלויד, ולפעמים גם טובה יותר.
 

edlessme

New member
בקשר לרעד...

אני לא לגמריי מסכים איתך... אומנם היה לי את זה רק פעמים ספורות (השנה- קלוקס של קולדפליי..) אבל עם כל הכבוד.. דווקא את אקוס לא כל כך אהבתי בהתחלה בגלל הקטע של ה...יללות.. אבל לא מיזמן החלטתי לתת לו צ'אנס שני וה"גאוניות" (מילה מטופשת) שלו פשוט... נופתה החוצה... וכך ראיתי את האור לגביו... אני לא חושב שאם אין רעידות השיר הוא לא טוב... או אפילו לא לא ענק... מה שכן... אם יש... בנסונה...
 

WhiskyBar 1

New member
אני מאמינה

שהרעידות האלה נובעות מהתחברות למוזיקה,ולאו דווקא אם השיר טוב או לא...
 

נימרודל

New member
טוב.. אז ככה...

אז פינק פלויד זאת מוסיקה טובה מאד, אבל יש עוד דברים טובים... אבל לנושא הזה לא ניכנס. אני חושבת שיותר מהסאונד, (שאני לא מבינה בו כלום אבל ממש כלום), יש את הרגש, ווטרס ןגילמור הם אנשים עם הרבה רגשות, חזקים מאד. (טוב הם מוסיקאים), וזה משתקף במוסיקה שהם עושים... אם למשל כשאתה למשל עושה עבודה בספרות על ספר שאמרו לך לקרוא (ולא אהבת במיוחד חשבת שהוא דיי בינוני או אולי לא רלוונטי לגבייך) העבודה יכולה להיות מצויינת אבל משהו יהיה חסר, לעומת זאת, אם תעשה עבודה בספרות על ספר שקראת מרצונך החופשי, ואפילו קראת כמה פעמים בגלל שהוא דיבר אלליך ואהבת אותו, יהיה בעבודה את הניצוץ הרגשי הזה, את מה שהיה חסר בעבודה הקודמת. וככל שהרגש חזק יותר, וככל שאתה יודע להביע רגש טוב יותר, זה משתקף...
 
למעלה