ישוב חדש בקרני-חיטין: בעד או נגד?

ש מים

New member
ישוב חדש בקרני-חיטין: בעד או נגד?

למקרא הכתבה עולה בי דילמה גדולה: האם מדובר ב-"נוף הסטורי"/"נוף מורשת"? וככזה אמור להיות מוגן ולהישמר, או לא?
 

Yarenn

New member
נגד בניית ערים לגזעים שוֹנים. איפה נשמע דבר כזה.

מספיק כבר עם האפרטהייד הלא ישׂים הזה. בעיר ישׂראלית כל אחד יכוֹל לגוּר.
 

ש מים

New member
"גזעים"? האם אתה יורש של "תורת הגזע"?


ונכון: "בעיר ישראלית כ"א יכול לגור", אז בבקשה, הנה האתגר הגדול עבורך: לייצר עיר רב-תרבותית, ובעלת חברה ותפקוד הרמוני ואורגני.
 

Yarenn

New member
למה צריך לייצר. שכל אחד יבוֹא לגוּר ויעשׂה מה שבא לוֹ.

ובכוונה כתבתי בפשטוּת גזעים. תוֹרת הגזע היא בידי הצהיוֹניין.
 

Yarenn

New member
אני לא באמת חוֹשב ב"גזעים", אלא מתאר מה המדינה הציוֹנית הזאת

חוֹשבת.
 

ש מים

New member
"המדינה הציונית הזו" היא המדינה שלך

לולא הציונות (אותה אתה מכניס למרכאות משום-מה) לא היית נמצא כאן היום, ואם בכלל היית בחיים, סביר להניח שגם לא היית כותב ומדבר בעברית. אז כנס לפרופורציות...
אבל מעבר לזה: מניין לך מה חושבת ורוצה "המדינה הציונית הזו"? עד כמה אתה מכיר ויודע מושגים של "מדיניות"? ועד כמה אתה מודע להשפעות (ובעיקר לעקביות) של מדניניות (כאמור, אם קיימת בכלל) במדינה דמוקרטית בכלל ובישראל בפרט?
מכהיכרותי - הן האקדמית-מחקרית והן האמפירית, נושא "המדיניות הקרקעית/תכנונית" במדינת ישראל הנו נושא חמקמק ביותר (ולראיה מס' המחקרים והמאמרים הרבים שנכתבו בנושא). ראה מספר מאמרים לדוגמא:
  1. מדיניות קרקעית עתידית במדינת ישראל/פרופ' אלתרמן.
  2. המדיניות הקרקעית העתידית/ישראל 2020
  3. ההפרטה במקרקעי ישראל/מכון דשא
  4. נטורי קרקע - המדיניות הקרקעית בישראל/משה ברנע
  5. המדיניות הקרקעית בצרפת והלקחים לישראל/פרופ' אלתרמן
  6. הפשרת הקרקעות - הצורך במדיניות חקלאית/איתן בן-דוד
 

Yarenn

New member
בלי היטלר לא הייתי קיים היוֹם. מה הקשר.

ציוֹנוּת כיוֹם אני מתכוון לכאלה שחוֹשבים שהמדינה צריכה להיוֹת שייכת ליהוּדים אוֹ שערים צריכוֹת להיוֹת של סוּגי אזרחים שוֹנים ולא פשוּט של ישׂראלים.
 

ש מים

New member
הבנה כבסיס לדיון

קודם לך תלמד מה היא הציונות ומניין צמחה. א"כ אולי ניתן יהיה לשוחח.
ולגבי "יש החושבים שערים צריכות להיות מאוכלסות ע"י קהילה מסויימת": אני יותר ממסכים איתך. אבל יש חוסר הבנה וחוסר הגינות ענק בלתלות את האשם בצד אחד בלבד (ראה יציאת נגד "המדינה הציונית"...).
 

Yarenn

New member
אוֹ שאתה תלמד מניין היא צמחה

מה כל זה קשוּר. אני מדבר איתך על המהוּת. המדינה, ואנשים, היוֹם, רוֹאים חשיבוּת בשיוּך המדינה ליהוּדים (יהוּדי העוֹלם), ומתן עדיפוּת לאזרחים שנחשבים ליהוּדים, ובכלל נראה להם משמעוּתי כל החלוּקה הזאת, לכן כל מה שאמרתי זה שתוֹרת הגזע היא אצלם, אני רק תיארתי אוֹתהּ במילים שבחרתי לתאר אוֹתהּ.
 

ש מים

New member
ההבדל ביננו

הוא שאני משתדל לא לדבר ולחשוב בהתלהמות ובקיצוניות. ובעיקר משתדל להסתכל על המציאות בעיניים פקוחות (ומבלי להכיר אותך, אין לי ספק שהיכרותי עם המרחב התרבותי, הבטחוני והדתי בוא נו חיים מאפשר לי יתר שיקול דעת בהסקת מסקנות בדבר החיים במדינה). אבל,מעל לכל, אני לא שוכח ולא מתעלם ממי אני ובעיקר: מי ומה אני בעיני הסובבים אותי (ובעניין זה, אם פיך ולבך שווים, ואינך צבוע רדוד, אז אני לא מבין כיצד אתה מסוגל לחיות על אדמה ורכוש כבוש ובזוז. קח את מטלטליך ועבור למקום בו לא תהיה "כובש").
 

Yarenn

New member
סוֹרי, אתה פשוּט קשקשן מתנשׂא

אני נוֹלדתי פה, אני ישׂראלי וגם השכן החבר שלי הערבי הוּא ישׂראלי, ואין הבדל בינינוּ, אם אני צריך לעזוֹב אז גם הוּא צריך לעזוֹב, אם הוּא לא צריך לעזוֹב אז גם אני לא צריך לעזוֹב. אל תבלבל בין כיבוּש לבין כיבוּש במוּבן אוֹקוּפציה כמוֹ שיש בגדה המערבית. אתה בעיקר לא מבין פשוּט על מה אני מדבר ומסיק כל מיני מסקנוֹת לא קשוּרוֹת.
&nbsp
כל מה שאני מדבר עליו זה להפסיק לחלק אנשים לקבוּצוֹת לא רלוונטיוֹת על פי המוֹצא שלהם ומעשׂית על פי הדת של אמא שלהם ולהחיל עליהם חוּקים ותפיסוֹת מפלוֹת.
 

ש מים

New member
נו טוב... קטונתי.

נכון שאני לא מכיר אותך ואת הרקע שלך, אבל כל מילה שאתה כותב מחזקת את הבנתי (שאין לך צל של מושג קלוש על המגזר הערבי).
לך ולשכמותך, שחושבים שהם "יודעים מה רוצים במגזר" אני מציע פשוט להאזין לדברי המהיגים (שב-90% משקפים את הלכי הרוח בציבור). ואב, אתה לא צריך להיות דובר ערבית. הדברים נאמרים - ללא כחל וסרק - גם בעברית.
וכמובן שאין קשר בין העובדות והניתוחים שאני מביא בפניך לבין העמדות החברתיות וההומניסטיות שלי. אבל הבנתי כבר שאין עם מי לדבר פה (והכוונה אינה "למגזר", אלא אליך). בכל מקרה, אין טעם שאמשיך להשקיע מאמץ בלפקוח את עיניך למציאות. יום אחד (ולא רחוק היום) שהיא תתפוצץ בפניך. אני רק מקווה שזה לא יהיה מאוחר מידי עבורך (ועבורנו).
כל טוב וחלומות פז.
 

Yarenn

New member
אתה שוּב לא מבין. לא מעניין אוֹתי מגזרים.

אני לא מתיימר להבין שוּם מגזר. אני רוֹצה שלאדם האינדיווידוּאל תהיה אפשרוּת לחיוֹת כאדם שווה אוֹ במקרה הזה כישׂראלי שווה בלי קשר למוֹצא שמנסים לשייך אוֹתוֹ אליו בכוֹח. בכלל לא חשוּב מה אוֹמר איזה מישהוּ שחוֹשב שהוּא מנהיג את מי.
 

Yarenn

New member
לא אמרתי, אבל סתם התחלת להיתפס למה זה המדינה הציוֹנית הזאת ו

איך בלעדיהּ לא הייתי כאן
 

nitro11

New member
אין גזעים אך יש אוכלוסיות שיש להן הכרה מהמדינה בייחודן

האוכלוסיות הן, חרדים, ערבים, בדואים ודרוזים.
המשמעות היא שבונים ערים שרק להם מותר לקנות שם דירות,
או שכונות שהמינהל משווק ורק להן מותר לקנות, ויש עוד דברים.
 

ש מים

New member
אכן בעיה.


והבעיה כנראה תמשיך להתקיים כל עוד יהיו אוכלוסיות שיסרבו לקבל בשכנות אנשים אחרים. מצד שני, פערי תרבות בין שכנים הינם מקור ענק לחיכוכים איומים. התשובה חייבת להיות "תכנון מערב" (הדרגתי) ולא "תכנון כופה".
 

Yarenn

New member
איך יוֹדעים מי מוּזמן לקנוֹת בית בעיר?

בכרמיאל, שרוּבהּ עדיין עברים ורוּסים, לאט לאט יש יוֹתר ויוֹתר ערבים מהכפרים השכנים. זה תהליך טבעי. צריך לתכנן פה משהוּ? צריך רק שאנשים יהיוּ בשקט וזהוּ.
&nbsp
אני גם לא מבין מה למשל ההבדל בין לבנוֹת את שכוּנת רמת נבוֹן על הר כרמי בתוֹר שכוּנה של כרמיאל, לבין אם נניח היוּ אוֹמרים על אוֹתהּ שכוּנה באוֹתוֹ מיקוּם שזאת השכוּנה החדשה של מג׳ד אל כרוּם.
 

ש מים

New member
איך יודעים?

פשוט מאוד:
נכון לעכשיו, אתה לא יכול לרכוש בישובים ערביים - אם בשל התנהלות המינהל (רמ"י), למרות הפסיקה המשפטית הקיימת, ואם בגלל "מצב בפועל". המצב ההופכי נדיר יותר (כלומר: למעט ישובים קטנים מאוד, בהם קיים רצון וצורך "לשמור זהות ייחודית", אין מגבלות כניסה.
 
למעלה