ישיבת ועדת הכנסת בנושא אינטרנט
כמו שתקראו בהמשך, פנינה סמנכ"ל בז"ק לא בקיאה ב: 1. יכולות WOW של בזק. 2. תלונות הגולשים. 3. איפה נמצאת הבעייה. לדעתי: 1. בעיית האיטיות של הגלישה ב- WOW מקורה בספקי האינטרנט ולא בבזק! 2. למרות זאת הפרסומים של בזק מטעים והפרסומים בעבר אף היו שקריים! פי 200 מהירות ממודם 28,800 הם 5.6 מגה סל"ש לעומת 2.5 מגה סל"ש שניתנים כיום. יש לשים לב כי במסע הפרסום בזק טענו לפי 200 ואילו הכבלים טענו לפי 100. אי דיוק זה של בזק גרם לצרכנים לחשוב ש- WOW מהיר יותר וזה לא בהכרח נכון. כדאי לציין שהמהירות נמדדת ע"י כל אפליקציות האינטרנט במידות של קילו בתים (KB) ולא בקילו ביטים / קילו סיביות (Kb) ולכן אני חושב שלמען ההגינות, בזק צריכה לספק מידע זה. 1 בית =~ 8-10 ביטים בתקשורת (1 בית = 8 ביטים של זכרון) 3. מילה טובה על בזק: בזק התחייבה למהירות גלישה בחבילה הזולה והיא עומדת בהתחייבות ואף נותנת 64KB במקום 50KB כמובטח!!!!!!!!!!!!! שימו לב איך היא מתחמקת ממתן תשובה למיכאל איתן: : 22:17 ח"כ מיכאל איתן הנקודה הראושנה - הובטח בפרסומים שאי.די.אס.אל. יהיה במהירות פי 200 בגלישה באינטרנט הקונוונציונלי. האם בזק עומדים ביעד הזה? מה עמדת בזק? מה עמדת משרד התקשורת. : 22:20 פנינה שנהב, סמכ"ל בזק מהירות גלישה נקבעת על פי הרבה פרמטרים בדרך. הרשת מהמרכזת הביתה, הרשת של בזק, האי.אס.פי., השרת הספציפי שאליו נכנסו וממנו מורידים קבצים, הקיבולת לחו"ל - במידה והלקוח גולש לחו"ל, ומה קורה בכל אחד מהאתרים שבהם הוא מסתובב. בזק מספקת 3 קונפיגרציות כאשר הרלוונטיות לדיון הזה הן הוואו הרגיל שבו המהירות היא עד חצי מגה ביט, והחבילה השניה שבה המהירות היא עד 1.5 מגה ביט. בזק עומדת בדברים האלה. נכון שבשעות עומס מסויימות יכולה לרדת מעט המהירות, כפי שאמרתי טכנולוגית האי.די.אס.אל. זו ההצעה הטובה ביותר, זה לא דבר קבוע. המהירות אינה מובטחת באופן קבוע. תלוי באיזה שרת אתה גולש באותו רגע. : 22:22 פנינה שנהב, סמכ"ל בזק אני רוצה להודיע על תקלה שארעה ושגרמה לתלונות רבות. לפני כחודש היתה לנו נכון נחיתה גדולה בשירות. מיד יצאנו בהודעת התנצלות ושינסנו את מתנינו ואת כל האנשים הטכנולוגיים שלנו כדי לפתור את הבעיה. בימים אלה החשבונות שיוצאים ללקוחות מכילים גם עלון וגם זיכוי של שבועיים גלישה לכל לקוחות הוואו שהיו לקוחות בתקופת אותם שיבושים בשירות. זה לא היה צריך להיות אבל זה קורה ולקחנו אחריות על זה ומרגע שהרגשנו שכל המערכת מאד מיוצבת התארגנו כדי לזכות את הלקוחות ולמזער את התחושה הלא טובה שהיתה ולצערי בצדק היתה תחושה לא טובה. המערכת אינה בת 100 או 200 שנה, זה מערכות טכנולוגיות שיכולים לקרות להם שיבושים. זה מערכות שצומחות. קרה, אני מקווה שיותר לא יקרה, אבל אנו כמובן לא יכולים להתחייב בזה. זה לא מערכת טלפוניה שבערך 100 שנה משתמשים בה בעולם. אני יודעת שהמערכת מיוצבת ונותנת שירות טוב.
כמו שתקראו בהמשך, פנינה סמנכ"ל בז"ק לא בקיאה ב: 1. יכולות WOW של בזק. 2. תלונות הגולשים. 3. איפה נמצאת הבעייה. לדעתי: 1. בעיית האיטיות של הגלישה ב- WOW מקורה בספקי האינטרנט ולא בבזק! 2. למרות זאת הפרסומים של בזק מטעים והפרסומים בעבר אף היו שקריים! פי 200 מהירות ממודם 28,800 הם 5.6 מגה סל"ש לעומת 2.5 מגה סל"ש שניתנים כיום. יש לשים לב כי במסע הפרסום בזק טענו לפי 200 ואילו הכבלים טענו לפי 100. אי דיוק זה של בזק גרם לצרכנים לחשוב ש- WOW מהיר יותר וזה לא בהכרח נכון. כדאי לציין שהמהירות נמדדת ע"י כל אפליקציות האינטרנט במידות של קילו בתים (KB) ולא בקילו ביטים / קילו סיביות (Kb) ולכן אני חושב שלמען ההגינות, בזק צריכה לספק מידע זה. 1 בית =~ 8-10 ביטים בתקשורת (1 בית = 8 ביטים של זכרון) 3. מילה טובה על בזק: בזק התחייבה למהירות גלישה בחבילה הזולה והיא עומדת בהתחייבות ואף נותנת 64KB במקום 50KB כמובטח!!!!!!!!!!!!! שימו לב איך היא מתחמקת ממתן תשובה למיכאל איתן: : 22:17 ח"כ מיכאל איתן הנקודה הראושנה - הובטח בפרסומים שאי.די.אס.אל. יהיה במהירות פי 200 בגלישה באינטרנט הקונוונציונלי. האם בזק עומדים ביעד הזה? מה עמדת בזק? מה עמדת משרד התקשורת. : 22:20 פנינה שנהב, סמכ"ל בזק מהירות גלישה נקבעת על פי הרבה פרמטרים בדרך. הרשת מהמרכזת הביתה, הרשת של בזק, האי.אס.פי., השרת הספציפי שאליו נכנסו וממנו מורידים קבצים, הקיבולת לחו"ל - במידה והלקוח גולש לחו"ל, ומה קורה בכל אחד מהאתרים שבהם הוא מסתובב. בזק מספקת 3 קונפיגרציות כאשר הרלוונטיות לדיון הזה הן הוואו הרגיל שבו המהירות היא עד חצי מגה ביט, והחבילה השניה שבה המהירות היא עד 1.5 מגה ביט. בזק עומדת בדברים האלה. נכון שבשעות עומס מסויימות יכולה לרדת מעט המהירות, כפי שאמרתי טכנולוגית האי.די.אס.אל. זו ההצעה הטובה ביותר, זה לא דבר קבוע. המהירות אינה מובטחת באופן קבוע. תלוי באיזה שרת אתה גולש באותו רגע. : 22:22 פנינה שנהב, סמכ"ל בזק אני רוצה להודיע על תקלה שארעה ושגרמה לתלונות רבות. לפני כחודש היתה לנו נכון נחיתה גדולה בשירות. מיד יצאנו בהודעת התנצלות ושינסנו את מתנינו ואת כל האנשים הטכנולוגיים שלנו כדי לפתור את הבעיה. בימים אלה החשבונות שיוצאים ללקוחות מכילים גם עלון וגם זיכוי של שבועיים גלישה לכל לקוחות הוואו שהיו לקוחות בתקופת אותם שיבושים בשירות. זה לא היה צריך להיות אבל זה קורה ולקחנו אחריות על זה ומרגע שהרגשנו שכל המערכת מאד מיוצבת התארגנו כדי לזכות את הלקוחות ולמזער את התחושה הלא טובה שהיתה ולצערי בצדק היתה תחושה לא טובה. המערכת אינה בת 100 או 200 שנה, זה מערכות טכנולוגיות שיכולים לקרות להם שיבושים. זה מערכות שצומחות. קרה, אני מקווה שיותר לא יקרה, אבל אנו כמובן לא יכולים להתחייב בזה. זה לא מערכת טלפוניה שבערך 100 שנה משתמשים בה בעולם. אני יודעת שהמערכת מיוצבת ונותנת שירות טוב.