ישירות מאוהל השובתים

ישירות מאוהל השובתים

02.12.2001 חדשות מערוץ 1 , ישירות מאוהל השובתים. דרישות ציבור אנשים עם מוגבלויות. 1. העלאת הקצבאות לגובה שכר המינימום 2. אי ביטול הקצבאות והמשך קבלתן בהגיענו לגיל פרישה מעבודה 3. ביטול התלות בין הקצבאות 4. שיוויון מלא לכל סוגי הנכויות בכל הנוגע לנושאים הרפואיים והבריאותיים ללא כל קשר לגורם נכותם. (כמו פעולות איבה נפגעי עבודה אחרים) "הצעת האוצר, נפלה כי בבסיסה , להעניק סכום ל- 20000 אנשים עם מוגבלויות. "ניתן להם ולשאר לו"? לאור זאת הופסק המשא והמתן". מציין כתב ערוץ 1 . " השובתים יצאו לרחובות להפגין. הציבור מביע הזדהות" עילית , מוועד המאבק, אומרת: "זו התעללות" " איזו חוצפה? אחרי 17 יום של שביתה להציע לנו 175 שקל, אך ורק ל-20000 נכים קשים ביותר"? "כאן קר לנו"! " ראיתי את פניו של סילון שלום" הוא לא מסתכל לנו בעיניים". " אנחנו מדברים מהבטן" "ראש הממשלה אמר לפני הבחירות אנחנו ניתן לכם כל צורכיכם"! לא רק שניתן אלא נסייע לכם בכל דרך אפשרית" אני אתי אברהמי, עדה לכל מילה ומילה שנאמרה בפגישה עם ראש הממשלה, בהיותי נוכחת בפגישה זו! לדברי עילית. "רק אריה צודקביץ היחיד שמבטיח ומקיים" "רק בזכות עיריית ירושלים יש לנו אוכל וחימום" ומגיע לעיריית ירושלים כל המחמאות האפשריות". " הבת שלי לא תקבל טיפולים" " לחברי אין כסאות גלגלים" "סילון שלום רד לעם" "אתה יושב למעלה והיום אתה לא מכיר אותי, את עילית שהבטחת לה"? "אתה לא תשלם רק לי. אתה תשלם כסף לבת שלי כי הסיעוד שלה יעלה למדינה הרבה יותר" "תחשוב על זה" וממשיכה עילית "תודה לציבור הרחב על התמיכה" "ולאלו עם השמנת, שיבואו לכאן, שירדו מהאולימפוס" כתב ערוץ 1 אומר: "משרד ראש הממשלה גיבש הצעה במאות שקלים" "לא יפגעו בקצבאות יסייעו בציוד" "לא למדו מהניסיון" "סילון שלום לא יצא אליהם" "קשה לעמוד מול הנכים" שאלה מהאולפן לדר רוני קאופמן מאוניברסיטת בן גוריון: "כיצד אתה מסביר את מצוקתם של הנכים והממשלה אומרת שאיננה יכולה לתת" דר רוני קאופמן משיב: "זו התנכרות של חברי הממשלה ממי שיש לו מוגבלויות" "הוזכר אמש באוניברסיטת בן גוריון "מרי חברתי" קיימת הזדהות אדירה עם קבוצת הנכים . קבוצה נוספת היא קצבת מקבלי אבטחת הכנסה. ביניהם גם אנשים מעוטי יכולת". "מי שיפגעו, הם הבאים בתור שכבות בינוניות" שאלה לדר רוני קאופמן, "האם אתה לא משתכנע שלממשלה אין כסף"? "לממשלה אין כסף? הממשלה מאשימה אחרים ב-10-15 השנים האחרונות וכולם מציגים את זה כאילו זה קיים רק מהיום. בכך הסתיימה הכתבה.
 
מבוי סתום

שביתת הנכים נכנסת הלילה ליומה ה-18 ולמזג אויר סוער מכל הבחינות. בערוץ הראשון מראיין מתי גולן את עילית משיח , השחקן בנאי, גב´ ברכה שהפסיקו להתבייש ולהציג את מצוקתם בפני הציבור. אין שינוי במצב. למרות שהתקשורת אוהדת. הממשלה ממשיכה לאטום את אוזניה. לסגור את עיניה ואיננה מדברת????
 
שגריר ארה"ב: יש להזרים כסף לנכים"

שגריר ארה"ב: יש להזרים כסף לנכים" קרצר: "יש לי זכות להתערב בתקציב של ישראל מכיוון שארה"ב משקיעה כאן הרבה מאוד כסף" יהודה גולן יוסי גרינשטיין "יש לכונן צדק חברתי על-ידי הזרמה של כספים ותקציבים גדולים יותר לנכים ולנזקקים", כך אמר אתמול לא אחר מאשר שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר. "לארצות-הברית יש זכות להתערב בתקציב המדינה של ישראל מכיוון שארה"ב משקיעה הרבה מאוד כסף בישראל. ישראל יכולה לקבל זאת או לא לקבל", כך הסביר אתמול קרצר את התערבותו בענייניה הכלכליים הפנימיים של ישראל, בעת שהופיע בעצרת העולמית של היהדות האורתודוכסית בירושלים. קרצר הדגיש בדבריו כי "זהו דבר לגימטימי לדבר כך. גם לשגריר ישראל בארה"ב יש גישה לתקציב והוא אומר לקונגרס איך ובאיזו מידה לבזבז את הכסף, ולכן גם לי כשגריר ארה"ב בישראל יש זכות לומר דברים בקשר לתקציב המדינה של ישראל". ואילו האוצר פרסם אמש חבילת הצעות לשיפור מצב הנכים: * הגדלת התשלומים לנכים הקשים במאות שקלים לחודש. * ביטול השחיקה של קצבת הנכות במעבר לקצבת הזיקנה. * תוספת תקציבים לסיוע בפתרון בעיות הנכים בתחום הציוד והמכשור הרפואי. * הקמת מערך ארצי לאספקה ותחזוקה של כסאות הגלגלים של הנכים (הקמת 6 מרכזים במקום מרכז אחד כיום). * המשך תשלום קצבת ניידות בגיל זיקנה. * תג בור השירותים הקהילתיים הניתנים לנכים לרבות מרכזי יום לנכים הקשים וקידום תעסוקה לנכים בכלל. להמשך הכתבה שגריר ארה"ב: יש להזרים כסף לנכים"
 
למעלה