ישראייר מפשלת ב Q1

  • פותח הנושא dw
  • פורסם בתאריך

dw

Well-known member
מנהל
תהייה: למה בעצם רמי מחליט על תמהיל הטיסות? :rolleyes:
רמי הוא בסהכ בעל מניות, והוא מוכשר מאד (מאד מאד) בקמעונאות אבל איננו ידוע כבעל ידע מיוחד בתחום התעופה.
לכן פחות ברור אם נכון לישראייר, וכלל בעלי המניות שלה, לפתח פעילות למזרח הרחוק.
כל זאת בהנחה שזו היתה הבקשה של רמי ולא רעיון של אורי, שהוא בהחלט כשרוני מאד (מאד מאד) בתחום התעופה.

מה יהיה למשל אם חברות מהאמירויות יציעו קונקשן למזרח הרחוק, במחיר שמתחרה בישראייר ועם רמת שירות עדיפה?
האם הלקוחות הישראלים לא יעדיפו אותם?
בכזה מקרה ישראייר שמה כסף טוב על פעילות שהיא תפסיד ממנה. האם יש לישראייר איזשהו יתרון תחרותי בטיסות למזרח הרחוק?
הלא ה DNA שלהם אלה טיסות קרובות. המזרח הרחוק? משונה.
 

dw

Well-known member
מנהל
אל על הרוויחה פנטסטי הרבעון:
מנכ"לית אל על: "לא ניצלנו את המצב. אם היינו רוצים היינו יכולים לגבות יותר על כל טיסה" | כלכליסט (calcalist.co.il)

טוב, כנראה לא חוכמה גדולה כאשר בערך כמעט כל המתחרים לא מוכנים לשלוח לכאן פייפר. :p
עכשיו פותחים את טרמינל 1 וכאשר החברות הלואו קוסט הזרות תחזורנה אז אל על תתקשה לבקש, וגם לקבל, תימחורי פרימיום מהישראלים.
 

dw

Well-known member
מנהל
PR שקיבלתי:

ישראייר גרופ מפרסמת את הדוחות הכספיים
לרבעון הראשון לשנת 2024


תל אביב, 30 למאי 2024 - (ת״א: ישרג) חברת ישראייר גרופ
פרסמה את הדוח לרבעון הראשון לשנת 2024:

נתונים כספיים לרבעון הראשון לשנת 2024:
  • בצל המלחמה, הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ-65 מיליון דולר בהתאם לתחזית החברה, ובהשוואה לכ -94 מליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023.
  • שורת הרווח הגולמי נותרה דומה ברמתה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמה בכ-10 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי הגיע לכ-15 אחוזים מהיקף ההכנסות - שיפור של כ-29 אחוזים בהשוואה לשיעור הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד.
  • חלק משמעותי בשיפור הרווחיות הגולמית הושג, בשל יישום שיפורים טכנולוגים שהביאו לגידול משמעותי במכירת מוצרים נלווים לנוסע, שעמדו על שיא של כ-20 דולר לנוסע, לעומת 12 ברבעון המקביל אשתקד. קצב מכירת המוצרים הנלווים לנוסע, משקף הכנסה שנתית של למעלה מ-20 מליון דולר.
  • נזקי המלחמה, השפיעו על מרבית חברות הבת, המתמחות בתיירות, בדגש על חברת התיירות הנכנסת לישראל. ההכנסות ירדו בכ-22 מיליון דולר, ופגעו ברווחיות התפעולית של הקבוצה כולה בכ-2 מיליון דולר. בלטה בביצועיה לטובה, חברת הבת סקי דיל, שרשמה את אחת העונות הטובות בתולדותיה.
  • כחלק מהתוכנית האסטרטגית להגדלת הפעילות בחו"ל של ישראייר גרופ, סקי דיל, בוחנת בימים אלו רכישת נכס מלונאי נוסף, שישמש את לקוחותיה, באיטליה, לצד הנכס אותו רכשה והפעילה בעונה הנוכחית.
  • בנוסף, מנהלת ישראייר משא ומתן לרכישת השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, שם היא שותפה כיום בכ-50% מהון המניות.
  • החוב הפיננסי, נטו (לתאגידים בנקאיים כולל אג"חים להמרה) עמד על כ-66 מיליון דולר, הכולל הנפקת אג"ח להמרה בסך 23 מליון דולר, ביחס ל-40 מיליון דולר בסוף שנת 2023 וזאת על אף העובדה שהחברה רכשה מטוס איירבס נוסף בכ-29 מיליון דולר.
  • במהלך הרבעון, החברה יצרה תזרים מזומנים של כ-7 מיליון דולר מהפעילות השוטפת.
  • בנתיב הפנים ארצי לאילת, המשיכה החברה במגמת שיפור ואף הגדילה את נתח השוק שלה לכ-34%, וזאת, על אף העובדה כי היקף הפעילות התיירותית ירד בצורה משמעותית לאור פינוי תושבי העוטף לעיר אילת. תוצאות הנתיב הפנים ארצי השתפרו בכמיליון ₪.
  • במהלך הרבעון הטיסה החברה כ-170 אלף נוסעים – מספר שיא התומך בתוכנית השנתית של החברה להטיס בין 1.1 ל-1.2 מיליון נוסעים בשנת 2024.
  • נתח השוק של החברה עמד על כ-7.5%, דומה ברמתו לנתחי השוק של החברה בחודשים אפריל ומאי 2024.
  • במהלך הרבעון השלימה החברה את היערכותה לעונת קיץ 2024, באמצעות קליטה של 2 מטוסים נוספים בהפעלה עצמית. החברה קלטה והכשירה צוותי אוויר ותחזוקה במטרה לתמוך בהפעלת מטוסים אלו. יודגש כי עלויות קליטת צוותי האוויר והקרקע, והכשרתם, נרשמו ברבעון הנוכחי, ואילו המטוסים יחלו לפעול ברבעון השלישי.
  • החברה רשמה הפסד נקי של כ-1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הרווח ברבעון המקביל אשתקד נובע מהשבת ערך המלאי של מטוסי ה-ATR בסך של כ-2.5 מיליון דולר.
  • החברה ניהלה במהלך הרבעון, מו"מ עם משרדי התחבורה והאוצר, שנועד לאפשר גמישות תפעולית טובה יותר בהיבטים שונים, ובהם הרחבת הפעילות בטרמינל 1, וסיוע תזרימי בהיבטים שונים מול משרד האוצר.
אנו מבקשים להודות, לעובדינו המסורים, הנלחמים בחזית ובעורף, מאז ה-7 באוקטובר, ומגלים נחישות ומסירות אין קץ, לתמיכה, חיזוק וצמיחת החברה.
 

dw

Well-known member
מנהל
PR נוסף, של מכתב המנכ"ל אורי לעובדים:

צוות יקר!
היום ה-241 למלחמת חרבות ברזל, הגבול הצפוני מתחמם, הלחימה בעזה נמשכת.
הדיבורים על מתווה עסקת שחרור חטופים והפסקת אש, ממלאים את האוויר.

חודש יוני.
פתחנו רשמית את עונת קייץ 2024.
טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות בינלאומיות.
אנו משלימים את היערכותינו לקראת שיאה של העונה.
בוגרי קורס הדיילים החדש החלו את עבודתם, וזאת הזדמנות לאחל המון הצלחה לצוותים החדשים.

המטוס האחרון שלנו, עובר פעולות תחזוקה רב שנתיות, ולמעשה ממחצית יוני, אנו נעלה בהדרגה בכל שבועיים, בהפעלת מטוס נוסף. הבוקר אנו מפעילים 6 מטוסים, בתוך חודשיים אנו מתכננים להפעיל 10 מטוסים. שני מטוסים נוספים בהפעלה עצמית ומטוס נוסף, חכור בחכירה רטובה.
בכדי לעמוד במשימות התחזוקה השוטפות, ובכדי להבטיח רמת ביצוע גבוהה, עם התרחבות צי המטוסים, קיבל דירקטוריון החברה בישיבתו האחרונה, החלטה אסטרטגית להגדיל את אחזקותינו במרכז התחזוקה בקפריסין.
מהלך זה יגדיל את הגמישות התפעולית שלנו, ויבטיח רמת תחזוקה גבוהה עוד יותר.

נתח השוק שלנו בנתב"ג שומר על יציבותו מתחילת השנה –כ-7 אחוזים, ואנו שואפים להגדילו בשיא עונת הקייץ, וזאת על אף שובם של חלק מהחברות הזרות.
ההערכה שלנו, כי השנה יעברו בנתב"ג כ-16 עד 18 מליון נוסעים, ואנו נטיס בין 1.1 ל-1.2 מיליון נוסעים.
את הרבעון הראשון של השנה, סיימנו אמנם עם מספר נוסעים זהה לשנה שעברה, אז הטסנו ברמה השנתית כמיליון נוסעים, אולם ברבעון הנוכחי, אנו עדים לחזרה לצמיחה דו ספרתית בכמות הנוסעים בהשוואה לשנה שעברה.

בטרמינל 1 אנו מפעילים לפי שעה כשליש מהטיסות שלנו ומקווים להגיע לכ- 50 אחוזים.

אמש ביצענו את טיסת המבחן, לחידוש מכירות הדיוטי פרי במטוסים, ובהמשך השבוע נעלה בהדרגה למספר טיסות נוספות.
התוצאה של הטיסה הראשונה הפתיע אותנו לטובה, עם ממוצע גבוה לנוסע, בהשוואה לפעם האחרונה שבה מכרנו מוצרי דיוטי פרי במטוסים.
אנו מאמינים שבקרוב נצליח למכור בכל הטיסות המופעלות על ידי צוותי ישראיר.

לאט לאט ובהדרגה אנו ממריאים.
חשוב שנקפיד על כללי הבטיחות ונשמע לנהלים. אנו בפני עונה מאד מאומצת עם כמות טיסות מתוכננות שלא ידענו בעבר, וחשוב שהבטיחות, תהיה לפני הכל.

מערכת ALTEA – לניהול ההזמנות והצ'ק אין, ממשיכה לתמוך בעוד ועוד תחומים ותחנות, וההשקה השקטה שאנו מבצעים, עובדת לפי שעה נפלא.
זו ההזדמנות להוקיר תודה לצוות המוביל במערכות המידע ולתחנות הקרקע.
מחר ומחרתיים נעלה לאוויר עוד מערכי תמיכה של המערכת.
מכירת המוצרים הנלווים, שוברת שיאים, ובדו"ח הכספי האחרון דיווחנו כי הגענו כבר לכ-20 דולר בממוצע לנוסע בודד.

"לומר שהאדם הוא אדון לגורלו, זאת אמירה פזיזה מדי.
נכון לומר שהאדם הוא הקובע בעצמו את היחס שלו לגורלו"

אתי הילסום – השמיים שבתוכי.

שנדע ימים של שקט ושלווה.

שלכם,
אורי
 
למעלה