ישראמקו ביצעה ספליט הפוך

טכניקום

New member
ישראמקו ביצעה ספליט הפוך

כלומר 2.5 ניירות בשער 30 שקול לנייר אחד ב 75. פסיכולוגית זה עשוי לגרום למשקיעים קטנים להירתע ממחיר גבוה לכאורה (כי הם מכירים את הנייר בטווח 30-40).
2. טכנית אזור ה 30 מהווה אזור תמיכה רב שנתי.
3. במספרי עבר נייר של 30 מחלק דיבידנד של 3.3 נקודות פעמיים בשנה, כלומר 11% תשואה (ברוטו). אציין שאני לא רואה עקביות בגובה הדיבידנד, כלומר זה פחות מוצלח מגזית גלוב למשל. יכולה להיות תנודתיות בשיעור החלוקה, ובעיקר הורדה (צפי סביר מ 2021 והילך)
4. הנייר נסחר בש"ש של קרוב ל 4 מיליארד ש"ח, ומרוויח מעל מיליארד שקל לשנה, כלומר מכפיל 3-4, שזה די נחמד. אבל... יש לקחת בחשבון ירידה ברווחיות החל מ 2021 עקב מס ששינסקי. זה לא ימשיך להיות כזה בוננזה בטווח הארוך.
לחץ נוסף על הנייר זה הנייר הדומה של תמר פטרוליום, שאותו תשובה חייב לממש עד סוף 2020. בנייר הזה (תמר פטרוליום) יש בעיה של חוב גבוה שיכולת פרעונו תלויה במחיר הגז (חוזה חדש עם חברת חשמל צפוי להחתם במחירים נמוכים מהיום), וראו גם תשואת 2 האגחים שם. ישראמקו פחות ממונפת.
5. לחץ נוסף על הנייר זה צפוי שהנייר הולך "לצאת מהמעוף "בעידכון המדדים הקרוב (עוד כמה ימים). זה ככל הנראה תרם ללחץ על הנייר בתקופה האחרונה. לקונים זה טוב, למוכרים פחות. אחרי שהנייר יעבור למדד ת"א90 ישתחרר הלחץ. בשביל ת"א90 זה יופי של נייר.

לכן בסה"כ יכול להיות שיש פה משהו מעניין ולקחתי דגימה היום ,
מגיב בשם DW נתן הסבר לשערי ישראמקו ,
בפורום בורסה ושוק ההון
שלום לכולם טכניקום
 
למעלה