אריאלה פיקסלר אלון
New member
ישראצ'ק....
בימים טרופים אלו כשכל בית אב שני נמצא בבעייה כלכלית זמנית או קבועה , בעלי העסקים מפחדים לקחת צ'ק כאמצעי תשלום וגם תשלום בכרטיס אשראי אינו אהוד במיוחד עליהם, שכן כל העברת כרטיס (גיהוץ) מחייב אותם בעמלה בת כמה אחוזים על כל קנייה. עקב כך נוצר מצב שהאזרח הקטן נאלץ לשלם או בכרטיס אשראי , או במזומן. לאחרונה, בגלל המצב הכלכלי ועצם העובדה שלא לכל אחד יש מזומן ואו כרטיס אשראי והאזרח הרגיל נאלץ לשלם לפעמים גם בצ'קים, הוכנסו שירותים של מכונות אוטומטיות שמקושרות און ליין לשבא (שירותי בנק אוטומטיים) על מנת לבדוק האם ללקוח שעומד בקופה יש אובליגו (הסכם מסגרת ואובר מאושר) שיכול לאשר את התשלום עליו הוא מתחייב. האמת היא שאני באמת מבינה את בעלי העסקים שחוששים לקבל צ'קים ללא כיסוי , ומוסר התשלומים בארץ ידוע כלא מי יודע מה...זה מובן ומתקבל על הדעת, אבל יש לי סיפור קצת אחר בנושא.... בעלי הלך ביום חמישי האחרון לקנות קנייה מרוכזת וגדולה בבסופר :"כמעט חינם" במודיעין. אנחנו בבית גזרנו זה מכבר את כל כרטיסי האשראי ואנו מתנהלים במזומן בלבד ואם מדובר ברכישות באמת גדולות אז אנחנו מחלקים בצ'קים, איננו לקוחות מוגבלים והחשבון היום מאוזן ברוך השם (ולאחרונה אף נמצא בייתרת זכות) , א-ב-ל בעת הרכישה שסכומה עמד על קצת יותר מ- 1400 שקלים הועברו פרטי הצ'קים של בעלי במכונה ולתדהמתו נאמר לו שהוא "לא מאושר", לבקשתו נקראה לקופה סגנית מנהלת הסניף שמשום מה לקח לה כ- 40 דקות להגיע , אבל לא בזה העניין, לכשהגיעה היא נתבקשה על ידי בעלי להסביר מדוע חשבוננו "אינו מאושר" והוא נענה ש"אין מספיק פרטים". כל ניסיונותיו לקבל הסבר קצת יותר פרטני נענו בלאו קטלני ולא סימפטי והוא אפילו הלך לכספומט כדי להוכיח לה שחשבוננו עומד על יתרת זכות בת כמה אלפי שקלים (מצב זמני בהחלט , אל תתחילו לקנא...), כל אלו לא שכנעו את סגנית מנהל הסניף שאנחנו לקוחות ישרים ואין חשש לתשלום (נודע לו בעת בירוריו הטלפוניים מול ישראצ'ק שמנהל הסניף או במקרה הזה- הסגנית רשאים לאשר באופן ידני את העסקה לפי החלטתם האישית). אחרי ויכוח בן למעלה משעה בעלי התעייף, הלך ומשך את כל הסכום במזומן מהכספומט ושילם והחליט שהוא כבר יברר לבד במה הדברים אמורים. הוא התקשר למחרת לישראצ'ק ושוב נדחה ונתבקש להתקשר ביום א' על מנת לדעת מדוע קיבינימאט אנחנו "לא מאושרים" ומה זה "אין עלינו פרטים".... ביום א' נפתרה התעלומה: פקס שהגיע מחברת ישראצ'ק למשרדו של בעלי נתן לנו להבין שאם ברצוננו "להיות מאושרים" עלינו למלא מס' טפסים עם כל הפרטים הכי אינטימיים שלנו, כולל הצהרה על מקום עבודה, גובה משכורות, צילום תלושי שכר ועוד כהנה וכהנה. אני חטפתי את האטרף, זה משום מה הזכיר לי את הספר 1984- של ג'ורג' אורוול... מה זה השטויות האלו? האם לא מספיק רק להתחבר לשבא ולראות שאנחנו לא מוגבלים ושהחשבון תקין? לאן לעזאזל הגענו? וזה שלא חזר לי חלילה צ'ק או משהו במקום הזה, ממש כלום, רק שהחברה כנראה רוצה להכין לעצמה מאגר נתונים על חשבון האזרח הקטן וזה מריח מאוד לא טוב. אני בכל מקרה ל"כמעט חינם" לא אכנס שוב על מנת לרכז שם את קניותיי, כי במקום שלא מכבדים אותי, ולא משנה הסיבה- אני לא אכנס. יש מספיק רשתות מתחרות שמציעות מחירים לא פחות טובים וכן מכבדות אותי ושכמותי ולא דורשות שאתפשט בעבור זה. ההרגשה היתה מגעילה, הן שלי והן של בעלי שנאלץ גם להמתין ל"גיברת סגנית מנהל" במשך כל כך הרבה זמן ולכשהואילה להגיע המאדאם קיבל יחס צונן ובלתי מקצועי. זהו, רציתי לשתף אתכם בסיפור הקפקאי הפרטי שלנו מיום חמישי.... האם עוד אנשים פה נתקלו בשירות המצויין של ישראצ'ק ? מעניין....
בימים טרופים אלו כשכל בית אב שני נמצא בבעייה כלכלית זמנית או קבועה , בעלי העסקים מפחדים לקחת צ'ק כאמצעי תשלום וגם תשלום בכרטיס אשראי אינו אהוד במיוחד עליהם, שכן כל העברת כרטיס (גיהוץ) מחייב אותם בעמלה בת כמה אחוזים על כל קנייה. עקב כך נוצר מצב שהאזרח הקטן נאלץ לשלם או בכרטיס אשראי , או במזומן. לאחרונה, בגלל המצב הכלכלי ועצם העובדה שלא לכל אחד יש מזומן ואו כרטיס אשראי והאזרח הרגיל נאלץ לשלם לפעמים גם בצ'קים, הוכנסו שירותים של מכונות אוטומטיות שמקושרות און ליין לשבא (שירותי בנק אוטומטיים) על מנת לבדוק האם ללקוח שעומד בקופה יש אובליגו (הסכם מסגרת ואובר מאושר) שיכול לאשר את התשלום עליו הוא מתחייב. האמת היא שאני באמת מבינה את בעלי העסקים שחוששים לקבל צ'קים ללא כיסוי , ומוסר התשלומים בארץ ידוע כלא מי יודע מה...זה מובן ומתקבל על הדעת, אבל יש לי סיפור קצת אחר בנושא.... בעלי הלך ביום חמישי האחרון לקנות קנייה מרוכזת וגדולה בבסופר :"כמעט חינם" במודיעין. אנחנו בבית גזרנו זה מכבר את כל כרטיסי האשראי ואנו מתנהלים במזומן בלבד ואם מדובר ברכישות באמת גדולות אז אנחנו מחלקים בצ'קים, איננו לקוחות מוגבלים והחשבון היום מאוזן ברוך השם (ולאחרונה אף נמצא בייתרת זכות) , א-ב-ל בעת הרכישה שסכומה עמד על קצת יותר מ- 1400 שקלים הועברו פרטי הצ'קים של בעלי במכונה ולתדהמתו נאמר לו שהוא "לא מאושר", לבקשתו נקראה לקופה סגנית מנהלת הסניף שמשום מה לקח לה כ- 40 דקות להגיע , אבל לא בזה העניין, לכשהגיעה היא נתבקשה על ידי בעלי להסביר מדוע חשבוננו "אינו מאושר" והוא נענה ש"אין מספיק פרטים". כל ניסיונותיו לקבל הסבר קצת יותר פרטני נענו בלאו קטלני ולא סימפטי והוא אפילו הלך לכספומט כדי להוכיח לה שחשבוננו עומד על יתרת זכות בת כמה אלפי שקלים (מצב זמני בהחלט , אל תתחילו לקנא...), כל אלו לא שכנעו את סגנית מנהל הסניף שאנחנו לקוחות ישרים ואין חשש לתשלום (נודע לו בעת בירוריו הטלפוניים מול ישראצ'ק שמנהל הסניף או במקרה הזה- הסגנית רשאים לאשר באופן ידני את העסקה לפי החלטתם האישית). אחרי ויכוח בן למעלה משעה בעלי התעייף, הלך ומשך את כל הסכום במזומן מהכספומט ושילם והחליט שהוא כבר יברר לבד במה הדברים אמורים. הוא התקשר למחרת לישראצ'ק ושוב נדחה ונתבקש להתקשר ביום א' על מנת לדעת מדוע קיבינימאט אנחנו "לא מאושרים" ומה זה "אין עלינו פרטים".... ביום א' נפתרה התעלומה: פקס שהגיע מחברת ישראצ'ק למשרדו של בעלי נתן לנו להבין שאם ברצוננו "להיות מאושרים" עלינו למלא מס' טפסים עם כל הפרטים הכי אינטימיים שלנו, כולל הצהרה על מקום עבודה, גובה משכורות, צילום תלושי שכר ועוד כהנה וכהנה. אני חטפתי את האטרף, זה משום מה הזכיר לי את הספר 1984- של ג'ורג' אורוול... מה זה השטויות האלו? האם לא מספיק רק להתחבר לשבא ולראות שאנחנו לא מוגבלים ושהחשבון תקין? לאן לעזאזל הגענו? וזה שלא חזר לי חלילה צ'ק או משהו במקום הזה, ממש כלום, רק שהחברה כנראה רוצה להכין לעצמה מאגר נתונים על חשבון האזרח הקטן וזה מריח מאוד לא טוב. אני בכל מקרה ל"כמעט חינם" לא אכנס שוב על מנת לרכז שם את קניותיי, כי במקום שלא מכבדים אותי, ולא משנה הסיבה- אני לא אכנס. יש מספיק רשתות מתחרות שמציעות מחירים לא פחות טובים וכן מכבדות אותי ושכמותי ולא דורשות שאתפשט בעבור זה. ההרגשה היתה מגעילה, הן שלי והן של בעלי שנאלץ גם להמתין ל"גיברת סגנית מנהל" במשך כל כך הרבה זמן ולכשהואילה להגיע המאדאם קיבל יחס צונן ובלתי מקצועי. זהו, רציתי לשתף אתכם בסיפור הקפקאי הפרטי שלנו מיום חמישי.... האם עוד אנשים פה נתקלו בשירות המצויין של ישראצ'ק ? מעניין....