ישראצ'ק....

ישראצ'ק....

בימים טרופים אלו כשכל בית אב שני נמצא בבעייה כלכלית זמנית או קבועה , בעלי העסקים מפחדים לקחת צ'ק כאמצעי תשלום וגם תשלום בכרטיס אשראי אינו אהוד במיוחד עליהם, שכן כל העברת כרטיס (גיהוץ) מחייב אותם בעמלה בת כמה אחוזים על כל קנייה. עקב כך נוצר מצב שהאזרח הקטן נאלץ לשלם או בכרטיס אשראי , או במזומן. לאחרונה, בגלל המצב הכלכלי ועצם העובדה שלא לכל אחד יש מזומן ואו כרטיס אשראי והאזרח הרגיל נאלץ לשלם לפעמים גם בצ'קים, הוכנסו שירותים של מכונות אוטומטיות שמקושרות און ליין לשבא (שירותי בנק אוטומטיים) על מנת לבדוק האם ללקוח שעומד בקופה יש אובליגו (הסכם מסגרת ואובר מאושר) שיכול לאשר את התשלום עליו הוא מתחייב. האמת היא שאני באמת מבינה את בעלי העסקים שחוששים לקבל צ'קים ללא כיסוי , ומוסר התשלומים בארץ ידוע כלא מי יודע מה...זה מובן ומתקבל על הדעת, אבל יש לי סיפור קצת אחר בנושא.... בעלי הלך ביום חמישי האחרון לקנות קנייה מרוכזת וגדולה בבסופר :"כמעט חינם" במודיעין. אנחנו בבית גזרנו זה מכבר את כל כרטיסי האשראי ואנו מתנהלים במזומן בלבד ואם מדובר ברכישות באמת גדולות אז אנחנו מחלקים בצ'קים, איננו לקוחות מוגבלים והחשבון היום מאוזן ברוך השם (ולאחרונה אף נמצא בייתרת זכות) , א-ב-ל בעת הרכישה שסכומה עמד על קצת יותר מ- 1400 שקלים הועברו פרטי הצ'קים של בעלי במכונה ולתדהמתו נאמר לו שהוא "לא מאושר", לבקשתו נקראה לקופה סגנית מנהלת הסניף שמשום מה לקח לה כ- 40 דקות להגיע , אבל לא בזה העניין, לכשהגיעה היא נתבקשה על ידי בעלי להסביר מדוע חשבוננו "אינו מאושר" והוא נענה ש"אין מספיק פרטים". כל ניסיונותיו לקבל הסבר קצת יותר פרטני נענו בלאו קטלני ולא סימפטי והוא אפילו הלך לכספומט כדי להוכיח לה שחשבוננו עומד על יתרת זכות בת כמה אלפי שקלים (מצב זמני בהחלט , אל תתחילו לקנא...), כל אלו לא שכנעו את סגנית מנהל הסניף שאנחנו לקוחות ישרים ואין חשש לתשלום (נודע לו בעת בירוריו הטלפוניים מול ישראצ'ק שמנהל הסניף או במקרה הזה- הסגנית רשאים לאשר באופן ידני את העסקה לפי החלטתם האישית). אחרי ויכוח בן למעלה משעה בעלי התעייף, הלך ומשך את כל הסכום במזומן מהכספומט ושילם והחליט שהוא כבר יברר לבד במה הדברים אמורים. הוא התקשר למחרת לישראצ'ק ושוב נדחה ונתבקש להתקשר ביום א' על מנת לדעת מדוע קיבינימאט אנחנו "לא מאושרים" ומה זה "אין עלינו פרטים".... ביום א' נפתרה התעלומה: פקס שהגיע מחברת ישראצ'ק למשרדו של בעלי נתן לנו להבין שאם ברצוננו "להיות מאושרים" עלינו למלא מס' טפסים עם כל הפרטים הכי אינטימיים שלנו, כולל הצהרה על מקום עבודה, גובה משכורות, צילום תלושי שכר ועוד כהנה וכהנה. אני חטפתי את האטרף, זה משום מה הזכיר לי את הספר 1984- של ג'ורג' אורוול... מה זה השטויות האלו? האם לא מספיק רק להתחבר לשבא ולראות שאנחנו לא מוגבלים ושהחשבון תקין? לאן לעזאזל הגענו? וזה שלא חזר לי חלילה צ'ק או משהו במקום הזה, ממש כלום, רק שהחברה כנראה רוצה להכין לעצמה מאגר נתונים על חשבון האזרח הקטן וזה מריח מאוד לא טוב. אני בכל מקרה ל"כמעט חינם" לא אכנס שוב על מנת לרכז שם את קניותיי, כי במקום שלא מכבדים אותי, ולא משנה הסיבה- אני לא אכנס. יש מספיק רשתות מתחרות שמציעות מחירים לא פחות טובים וכן מכבדות אותי ושכמותי ולא דורשות שאתפשט בעבור זה. ההרגשה היתה מגעילה, הן שלי והן של בעלי שנאלץ גם להמתין ל"גיברת סגנית מנהל" במשך כל כך הרבה זמן ולכשהואילה להגיע המאדאם קיבל יחס צונן ובלתי מקצועי. זהו, רציתי לשתף אתכם בסיפור הקפקאי הפרטי שלנו מיום חמישי.... האם עוד אנשים פה נתקלו בשירות המצויין של ישראצ'ק ? מעניין....
 

noa555555

New member
מכיוון

שאני משתמשת בצ'קים רק למטרות מוגדרות מאוד כמו שכר דירה, מע"מ, ופה במכולת של המושב אם אין עלי מזומן, עדיין לא חוויתי, לאושרי, את הקטע הזה. מעצבן ברמות. ושלא תחשבי שמי שמשתמש בכרטיסי אשראי נמצא במצב פחות חשוף. אפשר לעקוב אחרי כל פעילות שלו בחודש האחרון וגם למקום אותה. ואם מתפתים גם לעשות כרטיסי מועדון חברים בסופרפארם, שופרסל וכאלה - הם ממש משתמשים בנתוני הקניה לצרכיהם האישיים וכדי לפתות אותך עצמך במוצרים . קראתי על זה פעם כתבה מקיפה מאוד, אנחנו חשופים מכל כיוון , כולל ההסטוריה הרפואית - לכל דכפין, למשל מעביד חדש בעבודה. יכול לברר הכל על ביקוריך בקופת חולים למשל, בקלות. יש חברות שמחזיקות את כל מאגרי המידע. הוא יכול לדעת מתי היית אפילו אצל הגיניקולוג שלך ולמה. ואיזה תרופות קיבלת. אחת לאחת. כך שזה נבלה וזה טריפה, ומה שאנחנו צריכים להחליט עם זה זה לעשות רק מה שנוח לנו. הבעיה היא שגם משיכת מזומן כל פעם עולה לך עמלה רצינית. בעיקר אם זה ישירות דרך הבנק ולא דרך כספומט ששם זה לא נורא, העמלה.
 
צ'קים לבדיקה

מכיוון שאני רוכש באותה רשת מדוברת הסבר קצר: ישנן 3 חברותגדולות בתחום בשוק. אי אר אן חברה פרטית , ישראצ'ק של ישראכרט ( בנק פועלים ) ולאומיצ'ק של בנק לאומי. כמו שהזכרת על בעלי העסקים יש תחרות איומה ולכן הם פונים למי שזול להם בנושא הצק'ים. חברת אי אר אן לא שואלת פרטים שכאלה עד כה האחרים נתקלתי בבקשה יותר מפעם אחת. ניתן לסרב לתת את המידע האישי ולתת רק את הפרטים הנחוצים לצורך העסקי. מעבר לכך אפשר להגיש תלונה על גניבת מידע במשרד האוצר המחלקה לאשראי . סומך על פרוק שיעשה את זה. כמו כן ניתן להגיש מכתב תלונה לבעלי הרשת של הסופר ( יושבים ברמלה ביציאה לכביש 40)
 
שיחקת אותה בענק כפרה!

קח פרוייקט : תביא את הכתובת , או המייל של בעלי הרשת ואני מעלה להם וואחאד מכתב תלונה שלא היה כמותו! היית צריך לראות את הפארוק היפיוף מדבר איתי בפון עם תסכול אמיתי, למזל כולם זה היה הוא ולא אני- אחרת מישהו היה מן הסתם בא לשחרר אותי בערבות עם הסגנית המיוחדת שבסניף.... תודה על כל המידע! החכמת אותי בגדול תודה אחי !
 
מלך../images/Emo47.gifמלך../images/Emo47.gifמלך../images/Emo47.gif ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

איך אני אוהבת אותך.... רק איריס יודעת...
 

פנומן 72

New member
זה לא הם הבעיה - זו את הבעיה

את מנסה לשנות סדרי עולם וזועמת כשהעולם לא מוכן להתיישר על פי השגעונות שלך. אז ככה - צ'קים זה דבר בעייתי. באופן כללי. המעקב והוידוי הרבה יותר קשה בחת'כת נייר שכתבת עליו מספר. העולם קבע שכרטיס אשראי כאמצעי תשלום אלקטרוני הוא הבטוח ביותר ולכן העולם התיישר על פיו. את יכולה לזעום ולרקוע ברגליים - אבל את לא יכולה להאשים אף אחד בזה שאת לא מוכנה להחזיק כרטיס אשראי ולו למקרים יוצאי דופן כמו במקרה הזה. את לא מאיימת על שום חברה מסחרית בזה שתפני למתחרה אם לא יתיישרו איתך בדיוק כמו שצמחונים לא מאיימים על שום חברה מסחרית שמייצרת בשר. את לא רק במיעוט את בקצה אפסו של המיעוט, אז לוקחת צ'קים שלך ולא באה בכמעט חינם יותר בחיים שלך. אגב, אם רשת "כמעט חינם" היא לא הכי זולה לטענתך - האם זה אומר שאשכרה פתחו רשת שבה "הכל חינם" ? אם כך לא צריך אפילו צ'קים ...
 
לא נשמה, זה לא בדיוק כך !

זה שאני לא משתמשת בכרטיסי אשראי זה דבר אחד והאמן לי שהיה לי מאודדד קשה להגיע לנקודה הזאת, כי בעברי המקצועי אני באה מניהול באחת מחברות האשראי הגדולות ומבחינתי לוותר על הכרטיס היה שוק, אבל נעזוב את זה... הזעם שלי לא היה כנגד ההתיישרות למול הכרטיס (את זה מן הסתם אני יודעת), הזעם שלי הוא כנגד איסוף הפרטים שהוא לא לעניין מבחינתי. אני זוכרת מתקופת עבודתי בחברת האשראי ששבא מספק ערובה לבית העסק על כיבוד העסקה, דהיינו- יש כסף - יש אישור אין אז אין... מפה ועד לספר להם איפה אני עובדת, כמה אני מרוויחה ומתי בא לי לחטט באף ולעשות בובות - הדרך עוד ארוכה. את הנתונים האלו אני מוכנה לספק לבנק ולא לחברה חיצונית שכזאת. ובקשר לקטע של "לא באה בכמעט חינם יותר בחיים שלך" - אתה מלך !!!!
ולידיעתך- הצעד הכי נכון ובריא שעשיתי בחיי הוא גזירת שלל הכרטיסים שעיטרו את ארנקי. היום אם יש- יש ואם אין... דוחים ! הכי נכון והכי חכם !
 

פנומן 72

New member
כמעט הכי חכם

זה יפה שאפשר להתנהל בשיטת "יש יש - אין אין" אבל לא צריך לגזור כרטיס אשראי. את לא קלפטומן שצריך ללכת אזוק בידיו, ואני מגנה את זה בדיוק כמו שבחורה שמנה שלא מסוגלת לשלוט על הפה שלה - הולכת ומתקינה מלתעות. מה קרה, אנחנו לא אנשים בוגרים ? אי אפשר כבר לעמוד בפיתויים ? תתפלאי יש לי כרטיס אשראי ואני משתמש בו רק כשצריך. לא צריך לגזור שום דבר.
 

noa555555

New member
אני מקווה שאני אצליח יום אחד

ובקרוב לגזור את הסיגריות. אנחנו אנשים בוגרים אבל פיתויים זה דבר שלא בריא לנו. ולפעמים אנחנו לא הכי חזקים כמו בפעמים אחרות.
 
שוב, מסכימה כמעט עם הכל נשמתי, אממה...

הכיף הכי , אבל ממש הכי גדול שלי דאז היה עצם הגזירה של הפלסטיקים האלו. הרגשתי שתפסתי את אלוהים בבאיידות וזה עשה את כל הכיף ! בנוגע לשמנות- אני הכי הכי לא מסכימה אתך בנושא, זה הכי לא קשור לבגרות ועמידה או אי עמידה בפיתויים, אבל את זה נשאיר לדיון במקום אחר.
 
למעלה