יש איזו בעיה אם שם פנימית בצמיג שהוא TUBELESS READY?

יש איזו בעיה אם שם פנימית בצמיג שהוא TUBELESS READY?

יש איזה יתרון?
אני רוצה לקנות מקסיס קרוסמרק והוא זמין בשופ הרים בגירסה הרגילה (ברזל)
ובגירסה Maxxis CrossMark 2.1 LUST Tubeless.
הבנתי ש- lust זה עוד איזה אריג שהוסיפו בדופן הצמיג נגד פאנצ'רים, אז כדאי ללכת עליו למרות שמשתמש עדיין בפנימיות או שלקנות את הרגיל?
ועוד שאלה בנוגע לרוחב הצמיג, קראתי שמקדימה כדאי לשים צמיג רחב יותר בשביל האחיזה, אני רוכב רק בעיר אז זה מיותר מבחינתי או שעדיין כדאי?
עד עכשיו הייתי עם קרוסמרק 2.1 קדימה ואחורה אבל אני רואה שיש אותו גם ב-2.25, אז שווה לשים אותו מקדימה?

ועוד שאלה בבקשה, המעביר הקדמי שלי עשה את שלו וצריך לקנות חדש, זה מעביר לשמונה הילוכים , shimano altus, בגלל שזו מערכת ישנה אני לא מוצא חנות שמחזיקה, מישהו יודע איפה יש? אין אפשרות לשים שום דבר אחר מלבד מעביר לשמונה הילוכים נכון?
 

nightjar

New member
מדוע אתה מתקין צמיגי הרים על אופניים לשימוש עירוני?

בעבר התקנתי מעביר 9 הילוכים על אופניים עם קסטה ושיפטר 8 הילוכים. עבד ללא בעיות מיוחדות.
 

steiff

New member
פנימיות בצמיג טיובלס

אין מניעה להשתמש בפנימית בצמיג טיובלס.
צמיג טיובלס אכן מצוייד בדופן עבה יותר, אטומה לאוויר (בצמיג רגיל ייתכן שיהיו בדופן חרירים) וגם בשפתיים עבות יותר בנקודת החיבור לחישוק.
התוצאה היא צמיג מעט כבד יותר ובעיקר יקר יותר.
הנסיון המר שלי הוא שגם הדופן של צמיג טיובלס נקרעת, אבל יאמר לזכותם של הצמיגים של מקסיס שהדופן שלהם באמת עבה וחזקה יחסית.

באשר לרוחב: כן, בשטח נהוג להרכיב מלפנים צמיג בעל אחיזה טובה יותר. או רחב יותר או בעל פרופיל קוביות בעל אחיזה טובה יותר, בעיקר אחיזה אורכית (מניעת החלקה לצדדים - זה הצמיג המכוון). צמיג אחורי אפשר לבחור בצמיג בעל התנגדות נמוכה יותר לגלגול גם אם זה בא על חשבון האחיזה. זה יכול להיות צמיג צר יותר או בעל פרופיל קוביות נמוך יותר שנותן בעיקר אחיזה רוחבית (מאפשר החלקה לצדדים אבל מונע החלקה לפנים - זה הצמיג המניע).
אבל מה שנכון - בעיר כל זה לא ממש רלוונטי. בחר צמיג צר וחצי חלק ונפח ללחץ גבוה.

מעביר קדמי - כל מעביר שמיועד למערכת 7 או 8 הילוכים של כל יצרן יעבוד. לא צריך דווקא ״אלטוס״. מעבירים של מערכות 9 או 10 או 11 או 12 עלולים להיות בעייתיים בגלל רוחב השרשרת.
קח בחשבון שצריך לבחור מעביר שמתאים לאופיים משתי בחינות:
א. אופן החיבור לשלדה (יש מעבירים שמתחברים באמצעות שני ברגים ישר לשלדה ויש מעבירים שמתחברים באמצעות חבק סביב צינור האוכף - צריך לבחור מעביר עם חבר בקוטר המתאים לאופניים).
ב. כיוון הגעת הכבל למעביר. יש מעבירים top pull שהכבל מגיע אליהם מלמעלה. יש מעבירים bottom pull שהכבל מגיע אליהם מלמטה. יש גם מעבירים שיודעים לעבוד בשני האופנים.

ובכל זאת - לפני שאתה מחליף מעביר - נסה להחליף את הכבל ואולי גם את הידית. כאמור - מערכות SRAM ושימנו זהות וחלופיות כשמדובר במעביר הקדמי. באחורי יש הבדל במידת תנועת הכבל בין הילוכים.
 
למעלה