יש הנאה מיוחדת בשברת זכוכית בחלון של מישהוא אחר .

hnc

New member
כבר הסברתי לידידנו חנוך

שוב ושוב בפורום אתאיזם (שהוא גם מנהל אותו) שאלוהים כסבא על ענן זאת תפיסה של ילדים ואפילו של ילדים לא חכמים במיוחד, ושמעט מאוד הם המאמינים שחושבים על אלהים כסבא על ענן, אבל חנוכנו נשאר בשלו וחוזר שוב ושוב על הסבא על ענן שלו.
 

חנוך25

New member
לשוא אתה מזלזל בדתיים וקורא להם ילדים לא חכמים.

תשאל דתיים. אל תניח הנחות.
תתחיל מהשאלה למה הם מתכוונים כשהם אומרים "אבינו שבשמיים".
 

hnc

New member
מה קשור מזלזל?

יש ילדים גם לא דתיים שחושבים כמוך שאלוהים סבא על ענן, אלא שהם בניגוד אליך מתבגרים ומפסיקים לחשוב כך...

ואתה באמת חושב שלא שאלתי כבר את כל מה שיש לשאול מכל הכיוונים לפני שגיבשתי דעה?
 

חנוך25

New member
אתה מזלזל כי אתה אומר שסבא על ענן זה ילדותי.

בינתיים לא קיבלתי שום הגדרה אחרת. אז אני לא מזלזל.
אם גיבשת דעה משלך אתה מוזמן להסביר לי את המושג של אלוהים של הדתות.
ההגדרה שלך צריכה להתיישב עם כתבי הדתות, עם הפרקטיקות הדתיות, ולהיות הגדרה פוזיטיבית כלשהי. כלומר - להגדיר מה הוא כן.
לך על זה...
 

ינוקא1

New member
הרוחניות בסין והודו

כבודה במקומה מונח , אך בכל זאת לנו יש את היחוד שלנו.
והסינים , אגב , מאוד מעריכים את היהדות ואת הרוחניות היהודית.

ישוע היה יהודי , בדברים מסוימים גם החמיר יותר מחכמי ישראל בזמנו.
(אני לא חושב שאם היית פוגשת אותו היום היית מתלהבת במיוחד מדעותיו).
את הנצרות העמים יכלו לקבל , פשוט כי היא היתה קרובה אליהם יותר , והרבה בזכות פאולוס.

בכל אופן : היהדות לא אמורה להיות נחלת כל העולם , היהדות מראש ניתנה למיעוט נבחר.

וכפי שיש אנשים נבחרים , יש גם עם נבחר.
זה לא אומר שכל יהודי טוב יותר וקרוב יותר לאלהים מכל סיני או אמריקאי.
אבל בשורה תחתונה , כשרואים את הסיפור של העם היהודי , ברור שיש כאן משהו חריג מכל בחינה שהיא.

מה שאני רוצה להדגיש , ה"נבחרות" שלנו היא פחות זכות , היא יותר אחריות

זוהי אחריות להיות טובים , מוסריים והוגנים יותר מאחרים


אם נעשה כך , ה"נבחרות" הזו תהיה גם זכות.
ואם לא נעשה כך , אז בגלל ה"נבחרות" הזו נסבול יותר מאחרים.


התורה כתבה את זה לפני 3000 שנה , וזה התקיים.
 

pynokyo

New member
לא חושבת ככה, אבל ברור שהרוב קובע

כל האנושות צריכה להיות מוסרית אבל היא לא כזאת, לפחות לא דרך עיניים אנושיות,
העם היהודי רחוק מלהיות כזה באופן קולקטיבי - באופן פרטני יש מעט אנשים בעלי מהות פנימית מלאת אהבה והם לא בהכרח דתיים או קשורים לדת - וכנ"ל יש גם אנשים כאלה ברחבי העולם - מעטים אבל קיימים.
שמירת התורה לעצמם בעם היהודי, סותר את הדברים של להיות "אור לגויים" איך אפשר להיות אור כשחיים בחושך... איך אפשר להאיר אם שומרים את ה"אור" בחדרי חדרים.
לגבי ישוע - ציינתי שהוא מקור הפצת ספר הספרים בעולם הרחב - לפחות הוא זה שדאג להפיץ את ה"אור" לעולם כולו בניגוד למה שהיהדות עושה כיום.
היהדות של היום כל כך חשוכה ופגאנית, מפולגת וגזענית רחוק ממה שהתכוונה להיות, ולראיה רות המואבייה שהצטרפת לעם בלי כל בלבולי המוח שהיהדות עושה היום לאנשים שרוצים להיות חלק מהעם.
 

pynokyo

New member
כל עם ייחודי במסורת, במנהגים, באמונה - יהודי זה לא עם זה שבט

שהפך לעם.
עם ישראל לא קיים - אלא מפוזר בתפוצות.
יהדות זה לא דת - הדת היא דת משה בישראל.
זה שקבוצת אנשים מאמינה במשהו שנכתב לפני כמה אלפי שנים זו אמונתו, אמונה בלבד.
כמובן שזה מחמיא להיות שייך לעם חכם וייחודי בעיני עצמו - אז שווה להמשיך לדבוק באמונה הזאת (קיבעון קבוצתי).
זה שאדם מסויים היה ראשון שהבין והעביר את המסר - יהוה - לא אומר שכל קבוצת האנשים אליה הוא שייך יוצאת דופן בתבונתה כמו אותו אדם.
ראשוניות זה ייחודי - כל דבר שמגיע אחריו אין בו יותר ראשוניות ואין בו ייחודיות קבוצתית, אלא ייחודיות אישית.
.
בדיחה - חכמה יהודית

יהודי נוסע ברכבת ברחבי מוסקבה בידו סל מלא ראשי דגים
מולו יושב רוסי גוי - שואל אותו הרוסי: "למה אתה מחזיק בסל כל כך הרבה ראשי דגים הרי ידוע שאוכלים את גוף הדג ולא את הראש"?
עונה לו היהודי: "היהודים אוכלים את ראש הדג בגלל זה הם כל כך חכמים".
הרוסי נפעם בהתפעלות ומבקש מהיהודי למכור לו ראש דג.
היהודי אומר לרוסי: "תמורת 10 רובל אמכור לך ראש דג אחד.".
הרוסי מוציא מכיסו את הכסף, והיהודי נותן לו ראש דג.
הרוסי אוכל את ראש הדג. כשמסיים לאכול אומר ליהודי: בשביל ראש דג אחד צריך לשלם כל כך הרבה כסף?
עונה לו היהודי: "אתה רואה, כבר קיבלת שכל"

&nbsp
 

pynokyo

New member
סגנון כתיבה הפוך על הפוך - אברהם ידע את אדוני (לא ההיפך)

 

ינוקא1

New member
קיבלת תשובה

ה' ידע שהוא יצווה את בניו ואת ביתו אחריו , לשמור את דרך ה' ולעשות צדקה ומשפט.
 

pynokyo

New member
אדוני מושג מופשט שמתאר מצבים בלתי ידועים - אברהם

היה חכם וידע איך להעביר את המסר של תגליתו כדי שהעם ילך אחריו.
לא עם נבחר, לא עם סגולה - עם חסר מנהיג, שמנהיג מצא אותו, איחד אותו והוביל אותו והעם הלך אחריו. מנהיג חכם שידע לנצל את חוכמתו לשלוט בעם.
 

pynokyo

New member
וינטו,אחת הדמויות החביבות עלי במיוחד-קראתי את כל הספרים

 
למעלה