יש כתבה על סי בעיתון "הארץ"

actress

New member
יש כתבה על סי בעיתון "הארץ"../images/Emo168.gif

במוסף גלריה הכותרת עובדת בשביל עצמה הנה כנסו לכתבה
 

actress

New member
המשך... אחרון

וכל מי שלא הצליח להכנס לשם אז העתקתי בשבילכם ואני בקרוב אסרוק את הכתבה פשוט העיתון לא לידי כרגע.
 

actress

New member
הכתבה במלואה...

עובדת בשביל עצמה מאת מיכל פלטי אחרי היעדרות ממושכת מזירת הרוק המקומי, סי היימן חוזרת עם נוסחה חדשה להצלחה: משרד הפקות שהקימה בעצמה, שיווק עצמי של הופעות ומכירת תקליטורים לחברות וועדי עובדים. עכשיו היא מתקרבת לתקליט זהב סי היימן. 8,000 דיסקים נמכרו לאגודה למען החייל, 1,000 דיסקים למשמר האזרחי ביום שלישי הקרוב יתקיים במרכז ענב בתל אביב מופע מפתיע במונחי השוק המקומי: ערב חגיגי של הזמרת סי היימן, לציון מכירת יותר מ16- אלף עותקים מאלבומה "תחלמי בגדול", שיצא לפני כמה חודשים. בערב זה - שבו תארח היימן את אביה, נחום היימן, את ג´וזי כץ ורבים אחרים - היא רואה ניצחון אישי. סיפור ההתאוששות המפתיע של היימן, שכולל מכירות מרשימות של הדיסק האחרון שלה וסיבוב הופעות מצליח ברחבי הארץ, יכול ללמד משהו על אופן התנהלותו של שוק המוסיקה המקומי. מעבר לכך, הוא גם יכול להיות מדריך אופטימי לזמרים בעלי תעוזה, שמוכנים לעבוד קשה כדי לכבוש את קהלם מחדש. לאחר כישלונו של אלבומה הקודם, "נפגשים" ), נעלמה היימן מזירת הרוק 1994) המקומית. לפני שנתיים, כשביקשה להוציא אלבום חדש, מצבה בשוק המוסיקה הישראלי לא היה קל: חוזה שהיה לה בחברת אן-אם-סי הסתיים ולא חודש, להופעותיה לא היה ביקוש, ומשרד ההפקות שבו היתה חתומה לא השקיע זמן בקידומה. בנוסף, מצבם של זמרי הרוק בשוק המקומי הפך מסובך במיוחד, לאחר שהקהל החל להדיר רגליו מהופעות: חלק ממנו העדיף לנדוד למופעי הבידור והסטנד-אפ (עוד לפני האינתיפאדה הראשונה), חלק אחר הוקסם מריבוי הערוצים בטלוויזיה בכבלים ובלוויין ונותר בבית, ומשבר הרוק העולמי - שגרם להופעות ולזמרים לפנות את מקומם לטובת מועדונים ודי-ג´ייז - נתן אותותיו גם בישראל. יש אמנים בני מזל שחברת תקליטים מסוימת נרתמת לעזרתם ומשקיעה מאמץ וכסף כדי לעזור להם לכבוש מחדש את לב הקהל. כך למשל נרתמה הד ארצי לעזרתו של דויד ברוזה - שאף הוא שב לזירת המוסיקה המקומית לאחר היעדרות של כמה שנים. החלטת חברת התקליטים על הורדת מחיר התקליטור שלו (שנמכר בחנויות בכ50- שקלים בלבד) ועל הפצתו לכל נקודות המכירה בארץ עזרה לו להימכר ביותר מ30- אלף עותקים בתוך כמה חודשים. אבל המקרה של סי היימן היה שונה. "הצלחתי להבין מה קורה מסביב", אומרת היימן, "אמרתי לעצמי שאופיע בהופעות קטנות, בכל מקום שיתאפשר לי, אבל אעשה הכל לבדי". היא לוותה מהבנק סכום כסף גדול ופתחה משרד הפקות משלה ליד ביתה, ברחוב יהודה המכבי בתל אביב, שבו ריכזה את כל פעילותה. "הפקתי את האלבום מהמשרד. הקציתי לו תקציב, ואספתי חומר מכותבים שונים כמו רן עפרון, יעקב רוטבליט, דליה רביקוביץ´ ואחרים. המפיק המוסיקלי שעבד אתי הוא עוזי אסנר, והלחנתי וכתבתי בעצמי יותר ממחצית מהשירים. בפעם הראשונה ריאיינתי נגנים בעצמי וקבעתי את גובה המשכורת שלהם", היא מספרת. "זו היתה חוויה חדשה לחלוטין בשבילי. עד אז כל אמן, לא משנה מה היה מעמדו, מעולם לא היה מעורב בצד הכספי. לא ידענו אף פעם כמה עולה כל דבר. תקציב וכספים", היא מודה, "היו עניינים מוקצים מחמת מיאוס. הפעם ידעתי שאני רוצה לעשות את זה אחרת". לאחר שהפיקה את הדיסק - שהיה לדבריה "לא יקר" - פנתה היימן לאבי גואטה, בעל חברת הפקות וחברה להפצת דיסקים (שמשמש בין היתר כמנהלה האישי של שרית חדד ומפיץ את כל אלבומיה). "אבי גואטה הוא אחד האמרגנים הבודדים שמבינים את השינויים שעבר השוק", אומרת היימן, "את הצורך בהורדת מחירים, ואת העובדה ששום מסגרת לא פסולה לשיווק דיסק. גם העובדה שהחברה שלו קטנה ויעילה מאוד עוזרת. אני יכולה לקפוץ אליו בצהריים, לארגן 1,000 דיסקים למכירה, ולמחרת הם יהיו מוכנים", היא מסבירה. "אין ביורוקרטיה מסורבלת, אישורים ומחלקות כמו בחברות הגדולות". מיד עם תחילת ההפצה הציע גואטה להיימן לשווק את האלבום לחיילי צה"ל באמצעות האגודה למען החייל. "אני ריאליסטית, ולא ציפיתי שהאלבום יימכר באלפי עותקים ביום הראשון", מודה היימן, "הרי מי שמע עליו בכלל? אבל אם האגודה למען החייל נתנה אותו לחיילים בודדים כמתנה לחגים או הגישה אותו כמתנה ללוחמים, זה מאוד עזר, כי זה בונה קהל. הוא פשוט שיווק אותו לאגודה במחיר נמוך יחסית, וזה היה כדאי להם". כמו היימן, גם אנשי האגודה למען החייל השתכנעו ורכשו מגואטה 8,000 דיסקים. "הרעיון היה להרוויח פחות על כל דיסק, אבל להחדיר את האלבום לשוק", אומרת היימן. בשלב הבא מכרו היימן וגואטה 1,000 עותקים נוספים מהדיסק למשמר האזרחי, והמשיכו לשווק אותו לחברות ולוועדי עובדים. בו-בזמן המשיכה הזמרת לשווק את הופעותיה במרץ ממשרד ההפקות שפתחה. "הופעתי בכל מקום שאפשר", היא אומרת, "התקשרתי ומכרתי את המופע לקיבוצים ולמתנ"סים, ויש לי גם מופע עם אבא שלי, נחום היימן, במועדוני זמר". בחודש שעבר הופיעה היימן בפעם הראשונה במרכז ענב בתל אביב. האולם היה מלא לחלוטין. הכרטיסים אזלו, וחלק מהקהל שהגיע למקום נאלץ לשוב על עקבותיו, כלעומת שבא. מנהלת המקום לא ביזבזה זמן וקבעה מיד להיימן תאריך למופע נוסף. סדר היום של היימן כזמרת ומשווקת עמוס מאוד: בכל יום היא עובדת במשרד על שיווק המופע, "ועושה הכל, כולל טלפונים והדפסות", כדבריה. בצהריים היא נמצאת עם שני ילדיה, וכמעט בכל ערב יוצאת להופעות. "כשמסתיימת ההופעה אני מוכרת את הדיסק בעצמי. חברים למקצוע שואלים אותי: ´את לא נרתעת לגעת בכסף, אולי זה לא מכובד?´ ואני עונה: ´היד שחתמה על בקשת ההלוואה מהבנק היא גם זו שמחזירה אותה´". היימן לא מתנצלת. "הייתי שמחה אם היו סביבי 20 איש שמקפידים שאגיע רעננה להופעה וסוללת אנשי שיווק שיקלו עלי. אבל אם אין לי, אסור להתעצל. אמן צריך למכור את עצמו, זו לא בושה". את ההלוואה שלקחה מהבנק היא כבר החזירה, "והייתי מאוד גאה בעצמי", היא מציינת. כשהיא נשאלת אם היתה ממליצה לאמנים אחרים לאמץ את שיטת העבודה שלה, היא מזהירה: "לא כל אחד מתאים לזה", אבל נדמה שבנוגע לעצמה, אין לה ספקות: "זאת עבודה קשה, אבל זו הדרך שלי, וגם אם היא לא קלה - היא הוכיחה את עצמה"..
 
למעלה