A Day In The Life
New member
יש לאדם השפעה על "תעבורתו" ?
יש לאדם השפעה על "תעבורתו" ?
לדעתי הרבה אנשים נמצאים במצבים של חיפוש מתמיד אחר נסיון בריחה מכאבם. לעתים הם מוצאים איך להצדיק ולהשתעבד לדברים שנראים להם כמציבים אותם הכי רחוק מהתמודדות עם הכאב, כי דברים אלה משמשים את הבריחה מהכאב האמיתי. רק אפילו מודעות עמומה במיוחד לכאב, כבר מעוררת אצלהם חרדה ייחודית מהכאב. חרדה זו שמיד גורמת לחרדה מהחרדה הייחודית הזאת כמו כמות של מראות הניצבות ומשתקפות אחת בתוך השניה, גורמת להסתכלות דמיונית ("בעיניים הנפשיות") שמחייבת הסתכלות שמתעלמת מחלקים קריטיים של המציאות. ההתעלמות תופסת כסות של הפרעות קשב חזותיות. ההרגלים לדברים הופכים לאובססיביים במקצת עד כי "הדברים" הייחודיים לו לאדם מקבלים כסות של גירויים שקמים על יוצרם במצבי מודעות נמוכים במיוחד כשעולם הרגש מעיז לומר את שלו במיוחד לפעמים בחלימה בלילה. כל התהליך מייגע, מכביד על התיפקודים הקוגניטיביים שעייפו מלקדד דברים חדשים ולשלוף את מה שנשמר, מלהקשיב לדברים חדשים וישנים ולתפוס דברים שמזכירים את הכאב. לכאורה היה נראה שהמוח ירצה דווקא לשפר את תיפקודיו הקוגניטיביים כנסיון מוצלח לברוח. אך הבריחה נותבה לכיוונים אחרים והמוח (התמודדות הנפש עם הכאב) מדכא את תיפקודיו הקוגניטיביים מלהיפתח לדברים שהמוטיבציה הרבה רוצה ללמוד. האם למוטיבציה אין שליטה בניתוב המתואר לעיל ?
יש לאדם השפעה על "תעבורתו" ?
לדעתי הרבה אנשים נמצאים במצבים של חיפוש מתמיד אחר נסיון בריחה מכאבם. לעתים הם מוצאים איך להצדיק ולהשתעבד לדברים שנראים להם כמציבים אותם הכי רחוק מהתמודדות עם הכאב, כי דברים אלה משמשים את הבריחה מהכאב האמיתי. רק אפילו מודעות עמומה במיוחד לכאב, כבר מעוררת אצלהם חרדה ייחודית מהכאב. חרדה זו שמיד גורמת לחרדה מהחרדה הייחודית הזאת כמו כמות של מראות הניצבות ומשתקפות אחת בתוך השניה, גורמת להסתכלות דמיונית ("בעיניים הנפשיות") שמחייבת הסתכלות שמתעלמת מחלקים קריטיים של המציאות. ההתעלמות תופסת כסות של הפרעות קשב חזותיות. ההרגלים לדברים הופכים לאובססיביים במקצת עד כי "הדברים" הייחודיים לו לאדם מקבלים כסות של גירויים שקמים על יוצרם במצבי מודעות נמוכים במיוחד כשעולם הרגש מעיז לומר את שלו במיוחד לפעמים בחלימה בלילה. כל התהליך מייגע, מכביד על התיפקודים הקוגניטיביים שעייפו מלקדד דברים חדשים ולשלוף את מה שנשמר, מלהקשיב לדברים חדשים וישנים ולתפוס דברים שמזכירים את הכאב. לכאורה היה נראה שהמוח ירצה דווקא לשפר את תיפקודיו הקוגניטיביים כנסיון מוצלח לברוח. אך הבריחה נותבה לכיוונים אחרים והמוח (התמודדות הנפש עם הכאב) מדכא את תיפקודיו הקוגניטיביים מלהיפתח לדברים שהמוטיבציה הרבה רוצה ללמוד. האם למוטיבציה אין שליטה בניתוב המתואר לעיל ?