יש לי בעיה בלימודים.

  • פותח הנושא hlam
  • פורסם בתאריך

noaa6

New member
המרכז הבינלאומי לקידום כושר הלמידה

המרכז הבינלאומי לקידום כושר הלמידהו noaa6 ו 22:48 | 13/03/07 הידוע יותר בשם "מכון פוירשטיין" הציל את ילדיי ואני מבקשת לחלוק איתכם הורים לילדים עם כל סוגי הקשיים את המידע החשוב הזה. זה התחיל ב: "אמא קשה לי, לא יכול לשבת בבית-ספר, לא אוהב ללמוד, לא יודע לקרוא ולכתוב כל כך מהר כמו שהמורה מבקשת" והמשיך במחברת קשר של המורה לכיתה א' בה יום יום תיארה בפני את הקשיים של הילד, "לא מוכן לבצע את ההוראות"" לא מוכן ללמוד" מפריע בלי סוף....לכול מי שמתחבר אלי ונתקל בחיי היום יום עם בעיה זו ולא מוכן להשלים עם דרישת המערכת הבית-ספרית שמבקשת לך רק שקט תעשייתי ועמידה במבחני המיצב, שהילד ילך לאבחון, ילך לבדיקת השירות הפסיכולוגי ועוד כהנה וכהנה.... ממליצה בחום להכנס לגוגל ולהקליק בשורת החיפוש : פוירשטיין ויתגלה בפניו עולם! מכון מיוחד במינו עם תפיסה וגישה יוצאת דופן, עם אבחונים שאינם מתייגים את הילד כ"לקוי למידה" או כסובל מהפרעת קשב וריכוז אלה איבחונים שהם מכנים אותם אבחון דינאמי שבודק את פוטנציאל הילד ומאתר את הפונקציות החשיבתיות שגורמות לילד להתנהג כך או אחרת והחשוב מכל הם מציידים את ההורה בכל הכלים כיצד לעבוד עם הילד בתכנית מיוחדת שפרופ' פוירשטיין פרסם הנקראת : העשרה אינסטרומנטלית". כדאי להכיר את הנושא מקרוב ולמנוע לכם הרבה הרבה כאבי לב וקשיים בלמידה של ילדכם. ממני אמא מאוד מרוצה מהתקדמות ילדיה על פי השיטה הנ"ל!!!
 

hlam

New member
יש לי בעיה בלימודים.

אני בחור חכם ומאוד פריקציוניסט. הבעיה שהפרוקציוניזם שלי הוא סוג של חרב פפיות. ברגע שאני מתיישב על שולחן הלימודים, אני יכול לשבת שעות על גבי שעות וללמוד. פעם ישבתי יום שלם על תרגיל. בגלל התכונה הזאת התפתח אצלי "פחד" מלימוד. אני נרתע מלשבת וללמוד וככה נוצר למעשה עצלנות שנובעת מפרווציוניזם. אני פשוט לא לומד! וזה רע! הנה עוד מעט במאי יש לי בחינה מאוד חשובה והשבוע בכלל לא למדתי בכלל! רק לצורך הדגמה, אני פעם ישבתי יום שלם על שאלה במתימטיקה עד שהצלחתי לפתור אותה. ממש יום שלם! אני לא מסוגל לעבור לתרגיל הבא, עד שאני לא פותר את הקודם, וזה מבזבז לי מלא זמן. מצד אחד, אני לא יכול לוותר על כל תרגיל קשה, מצד שני, אולי לעתים יש צורך להרפות. מה אסטרטגיית הלימדה שאתם ממליצים לי?
 
ועכשיו יותר ברצינות

תוכלי לספר קצת על הלמידה מה היה בה מיוחד מבחינת הילד ? משהו בשלבים שלו ? באיזה שלב התחלתם להרגיש שינוי, קצת נו... תני משהו...
 

1969 החדשה

New member
באותו נושא

איך אפשר לדעת מה הפיתרון הטוב ביותר המתאים לבעיה הספציפית? גם לי יש את הבעיה של "התקעות" בשאלות קשות במבחנים, ולכן אני ברוב המקרים לא מסיים את המבחן ומפסיד הרבה נקודות, ואף גרוע מזה אני לא מצליח לתכנן את הזמן ללמידה למבחן כמו שצריך. האם השיטה של פוירשטין תעזור לי, או שיש שיטות אחרות מומלצות בניהול נכון של זמן ובלמידה יעילה? תודה ויום טוב.
 
הגדרות של זמן

אתה מספר על באסה של כמו נדנדה - מצד אחד יכולת טובה מאד - ומצד שני חוסר הצלחה. מאותו צד של חוסר ההצלחה - נולד חשש של חוסר יכולת. המעגל הזה לא נגמר, הוא ממשיך כל הזמן, והרצון שלך לפרוץ אותו חזק. לפעמים אפשר להתגבר על קושי על ידי הגדרת זמן הטיפול בו. אם תארגן לך לוח ובו "ניהול זמן" - כמה אתה מקדיש לכל שאלה, תנסה לענות כפי שתוכל ותמשיך הלאה, במירוץ של זמן שקבעת מראש. תחליט לעצמך שזה רק ניסיון - אולי כשההגדרה "ניסיון" תינתן לך האפשרות (מהמוח...) לוותר על הפרפקציוניזם ולנסות לענות על השאלה. תמיד תוכל להגיד, זה רק ניסיון, לא באמת... אם תצליח בניסיון, אולי תוכל להמשיך כך ולהצליח ב"באמת". בנוסף לכל האמור כאן, תוכל לנסות לבדוק גם בנושא של חרדת בחינות במאמר או בפורום הזה.
 
חרדת בחינות ופרפקציוניזים

הי ושלום רב, תשובתה של יונה שורק אלייך מסבירה בדיוק את אותה "נדנה" שאליס ובק (פסיכולוגים קוגנטיביים) התיחסו אליה בבסיס לחרדה שמובילה להמנעות ולמעגל אין סופי שסופו דיכאון וויתור. אני אתייחס לשאלתך ממקום של חרדת בחינות (אותו "פחד שתיארת ויוצר לך את הקושי), בתשובתי אתיחס לשני מישורים: הפסיכולוגי והלימודי: ברמה הפסיכולוגית- הייתי עושה בירור מעמיק כדי לבחון האם החרדה הינה חרדת בחינות בלבד ( ישנם מגוון מאפיינים: פיסי, קוגנטיבי,ריגשי והתנהגותי. תוכל לקרוא ולהעמיק עוד בספר של א' יערי (1991) חרדת בחינות -מהות וטיפול דיונון אוניברסיטת תל אביב ). אם אכן מדובר בחרדת בחינות בלבד ישנם אסטרטגיות רבות אותן אפרט בחלק השני של תשובתי- בחלק הלימודי. אם החרדה מוכרת לך ( כבר חווית חרדה בעבר) וחרדת בחינות היא סימפטום של הזמן האחרון אז לפסיכולוגיה הן הקלינית והן הקוגנטיבית יש כלים רבים לעזור לך ולשבור את אותו מעגל שיונה שורק דיברה עליו. אני ממליץ בהקשר זה על הטיפול הקוגנטיבי הוא יותר אפקטיבי מניסיוני בתופעות של חרדת בחינות. שווה בהקשר זה לטפל בחרדה שכן היום היא בצורת חרדת בחינות ומחר תופיע בצורה אחרת!. ברמה הלימודית- אם כמו שאמרתי אין לך חרדה פרט לחרדת בחינות ישנם מגוון רב של כלים ואסטרטגיות להתמודדות. ראשית בהמשך לדבריה של יונה הייתי מתמקד בניהול נכון של זמן ובלמידה יעילה, כמו כן הייתי רוכש כלים להרגעות ולהתמודדות עם מבחנים. נשמח להמשיך לעזור ולענות על שאלות בהצלחה יוסי מכון טלי
 

noaa6

New member
אסטרטגיות הלמידה והחשיבה לפי שיטת

פוירשטיין הקלק בגוגל : פוירשטיין ב ה צ ל חה
 
למעלה