יש לי בעיה... כמובן בעבודה

misty10

New member
יש לי בעיה... כמובן בעבודה

התחלתי לעבוד במקצוע שלי במשרד של קבלן בנין. נאמר לי בראיון כך: היתה מנהלת חשבונות עד אמצע אוקטובר שעשתה את העבודה, אולם הם לא היו מרוצים ממנה ולכן פיטרו אותה. יש פיגור שצריך להשלים, השעות הם מתשע בבוקר ועד שתיים בצהרים. (התחלתי לעבוד ב- 2/11/06), עלי לציין שבאותו זמן עבדתי בעבודה מזדמנת שהייתה יכולה להיות כחודש בלבד. באתי ליום ניסיון, וראיתי שיש פיגור רציני בהעברת החומר (בערך מאמצע אוקטובר), התחלתי להעביר את החומר, שילמתי בחמש עשרה לחודש מה שיצא לפי המחשב ו... התחלתי לנסות לעשות התאמות ו... גיליתי בלגן גדול ממש ענקי (זה עוד יתגבר בהמשך). התחלתי להשאר שעות נוספות (שעליהם הם לא מוכנים לשלם כסף, אלא ימי חופשה) בעל הבית הבין שיש בעיה אולם לדעתי הוא עדיין לא הבין מה גודל הקטסטרופה (גם אני עדיין לא הבנתי כי אם הייתי מבינה לא הייתי לוקחת את העבודה הזאת אז)... בהתחלה הכל היה נחמד, אני מתקנת ומתקנת ומתקנת ועדיין מתקנת דברים אולם כיום הם רואים שאין להם את התוצאות שהם קיוו להגיע אליהם (בסך הכל חודשיים) ועכשיו הם מתחילים כבר להאשים אותי בנזק שהקודמת עשתה, אי אפשר לדבר איתם, ניסיתי, באמת שניסיתי, הדיעה שלהם היא שהם שילמו לי כדי להגיע למצב שהמערכת תעבוד כמו שהם רוצים. וחוץ מזה הפקידה שאמורה לעזור לי התחילה לשלוף ציפורניים. הם הביאו מנהלת חשבונות שעבדה לפני כשנה במקום (והיא באמת מקצועית) ישבנו והתחלנו לתקן דברים, וגם נכון, למדתי דברים שלא עשיתי עד אז. ואז נכנסת הפקידה ולא פחות ולא יותר אומרת לה שצריך לבדוק גם מה שאני עשיתי, כי עשיתי כל מיני דברים והעברות שלא הראיתי לבעל הבית (דבר שהוא די קשה לעשות כי הוא בין טלפונים לפגישות ומיליון דברים שהוא עושה). ואז, אחרי היום הזה קיבלתי טלפון מבעלת הבית, שעשתה לי ממש תחקיר בטחוני (עלק): והשאלה שכל הזמן עלתה היא: כמה טעויות אני עשיתי, וכדאי לי להגיד את האמת, ומדוע אני עושה טעויות (תבינו יום שישי בצהרים, לא הפריע לה שהיא שומעת ברקע את המשפחה שלי צועקת לי שצריך לשבת כבר לאכול ושהם התעכבו רק בגלל שאני עבדתי ביום שישי). הרגשה שלי השתנתה מהקצה לקצה בעקבות כל זה, אני עדיין חושבת שאם אצליח לייצב את המערכת אני יוכל לעשות את העבודה בצורה טובה, אולם לא בטוח שבא לי לעשות את זה. יצא מאוד ארוך, אני מצטערת, אבל מה דעתכם?
 
היי ../images/Emo140.gif

לפי מה שהבנתי יש תחלופה גדולה במקום של מנהלות חשבונות. הם הביאו מנהלת חשבונות שעבדה לפני שנה לעזור לך. המנהלת חשבונות שעבדה עד אמצע אוקטובר כניראה עבדה פחות משנה. ואת שכבר לא מרוצה. אם לא היית מרוצה מהבלאגן בעבודה מילא. אבל היחס של המנהלים שהם גם הבעלים גרוע. אני לא הייתי נלחמת. תתחילי לחפש מקום אחר. המקום הזה לא חממה. שיגידו תודה יפה שאת מנסה לתקן את הבעיות של העבר. אם לא מתאים להם. הם במילא יפרדו ממך. לפחות תתחילי לחפש.
 

הזוייה

New member
אני מאמינה שאדם צריך להרגיש נוח

במקום העבודה שלו ושיש ולסביבה חמה ותומכת. אני מבינה את הלחץ של הממונים שלך, כי האישיו המרכזי אצלם הוא התוצאות ולא האנושיות. בדרך כלל בשלושת החודשים הראשונים במקום עבודה חדש זה זמן של למידה, טעויות וכניסה לספין של שגרה שהקבועים רגילים אליה ואת לא. הכולל הישארות שעות נוספות והשקעה קצת יותר רגילה מסדר יום רגיל. אם העבודה מאתגרת אותך, למרות הפנים הזועפות, התחקירים והתשאולים שהם בכל זאת כסף למעביד אם כל הכאב שזה פגע בך. השכר מספק אותך, התנאים הכללים טובים לך (תנסי רגע להסתכל על הדברים החיוביים). תחשבי על צעד אחד קדימה, שבזכות המקצועיות והמיומנות שלך ייתכן מאד שתוך חודש תצליחי להדביק את הפער ולהתיישר, מלבד זאת שכבר יש לך קולגה שמסייעת לך ואת לומדת ממנה. אני זוכרת את שנת הייסורים שאני עברתי ימים כלילות בתפקיד שלי, את הכעסים והטעויות שעשיתי, ולמרות זאת, הטעויות נתנו לי מוטיבציה ואתגר לעמוד במשהו שהיו בו המון סדקים ולתקן אותו. סתם עצה לחיים- תמיד כשבאים אלייך עם טענות על פאשלה שעשית, תתני להם תשובה שיש בה פיתרון חדש לטעות, זה מראה שלקחת אחריות לטעות שעשית ומצד שני את מראה על פיתרון יצירתי שיחסה על הטעות שנעשתה. במקום חדש, ככל שמתעניינים בארגון, במנהלים, בבעלים, בהיסטוריה של המקום, למרות הכאוס שקיים בו, יש לך יותר כלים להתמודד עם הבעיות שבו. אם את אדם של אתגרים- אל תרפי. בכל מקום יש את הנשמות הטהרות שמעיקות, את הבעלים של הארגון שההכנסות והרווחים הם העניין החשוב וההפסדים הם משהו שקשה להם לספוג. השאלה אם את מגלה אסרטיביות ולא נכנעת ללחצים הללו. : )
 
המלצה

היי תראי כמו שנאמר לפני הפסדים זה בהחלט מלחיץ מעבידים והם תמיד מחפשים את מי להאשים - זה טבעי שהם מאשימים אותך ואת הטעויות שלך אז פה את במצב של בעיה קטנה כאשר ענן של פיטורים מרחף מעליך את צריכה להמשיך להתמודד במרץ ולזכות באמינות! אני אישית ממליץ לך לעשות כמה דברים: 1. תמיד תזכירי להם שאת מתקנת את הטעויות של זאת שהייתה לפניך עשתה - בכל הזדמנות 2. תזכירי להם שאת עובדת עם נסיון ואת עושה הכל כדי להסדיר את העניין וזה שהם יפטרו אותך לא יוציא אותם מהבוץ 3. תנסי לתפוס עמדה דומיננטית עלידי שיחות אישיות עם המעסיק שלך (כלומר לא בזמן הלחץ שבעבודה ומומלץ רק שניכם) שיחות אלו נצלי כדי להסביר הכי טוב שאת יכולה מה בעצם את עושה ומנסה לעשות זה יחסוך ממך חקירות והעשמות סתמיות! תנסי להראות למעסיק שלך כמה שיותר שאת עושה כל מה שאת יכולה ובאם הצורך תגידי לו משהו בסגנון: "אני מתקנת את הטעויות שהפקידה הקודמת עשתה ובו זמנית עובדת על לייצב את כל העסק ולא לשכוח שהעסק ממשיך לתפקד וכל יום מגיעה עוד ועוד עבודה ואני רק בן אדם אחד!" לפי התגובה שלו תחליטי אם להשאר בעבודה או לחפש משהו אחר תנצלי במקרה הצורך מצב בו "אם הוא יחליף שוב עובדת זה רק יחמיר את המצב מאחר ואת כבר יודעת איפה הבעיה ואת בתהליכים לפתור אותה" בכול אופן על תתני להם להפוך אותך לעובדת לא אמינה או לא טובה כי אני בטוח שזה לא כך! ותזכרי שהם ינצלו כל טעות כדי להאשים אותך בזה. ומאוד חשוב שתציגי להם כל פריצת דרך או התקדמות בשיפור במצב!
 
למעלה