יש לי בעיה רצינית עם הפרשה

gambate

New member
יש לי בעיה רצינית עם הפרשה

לא מצליח לקבל אף התפלפלות תלמודית כזו או אחרת בקשר לרצח הנפשע שבוצע. שמעתי וקראתי עשרות הסברים ונימוקים ועדיין - שום תירוץ "אלוהי" לא מצדיק רצח שכזה. אני (בחור חילוני) אוהב את היהדות, מתעניין ובה ומנסה להגות בה כמה שרק ניתן... אך מצבים כגון אלו מעמידים בפני התלבטויות מוסריות רבות. איך אתם מתמודדים עם זה?
 

gambate

New member
הפרשה - היא פרשת פנחס

והמודעה - בטעות כתבתי אותה בפורום הלא נכון. סליחה...
 

arriy80

New member
גם הפורום הזה יכול להתאים. תשובה:

ההגדרה "רצח נפשע" משתנה לפי זווית הראיה. יש גם שיגדירו את הריגתו של המחבל עם הטרקטור כ"רצח מיותר". אלו הם "יפי נפש" שלא סובלים הריגת אדם, גם אם יהיה גורם לרצח המונים. כזה היו זמרי בן סלוא בפרשת פנחס. הוא, שהיה נשיא שבט בישראל, היווה את הדוגמה לפרצה - זנות - שדרכה יכלו המואבים והמדינים לגרום לעם ישראל לעבוד עבודה זרה וכך לכלות את עם ישראל ללא כל צורך במלחמה. (כך באמת היתה עצתו של בלעם למלכי מואב ומדין: להכשיל את ישראל ע"י זימה, ומשם הדרך קלה לעבודה זרה וכפירה מוחלטת. וכך באמת היה.) זמרי בן סלוא, הכשיר את תאוותו לזנות עם בת מדין, תוך מעשה ליצנות מכוער על עברו של משה. הוא שגרם למגיפה שהרגה 24,000 מעם ישראל. הוא ה"מחבל" שבהריגתו ניצלו כל נפשות עם ישראל. אותן הנסיבות לא איפשרו המתנה והעמדה לדין של הנכשלים בזנות. הנסיבות חייבו פעולה דרסטית שתעצור את מגיפת הזנות, בכדי להציל את העם מהמגיפה ההורגת. ואלוקים בעצמו מעיד על כך: "פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי" איזו >התפלפלות תלמודית< יש כאן? נדרשת הבנה של המאורעות ודברי המקרא. >התלבטויות מוסריות <.... על כך זעק קרוב של אחת מנרצחות הפיגוע עם הטרקטור: "הססנות השוטר עלתה בחייה של בת-שבע".
 

mabatnashi

New member
פרשת פנחס ובכלל

הרבה דברים קרו אז והרבה דברים קורים היום...חלקם ניפשעים כמו הרצח הזה. העולם שלנו-וזה גם יופיו- לא מושלם. ודרך חוסר השלמות וה"טעויות"אנחנו שואפים לשלם, למוסרי, לטוב. בני האדם והאלוהות עוברים תהליך. אחד מעלה את השני דרך הטעויות, דרך החושך......אל האור. זה הריקוד שלנו עם אלוהים, לדעתי.
 
למעלה